900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Aero -92 T16S *Såld*

• Detta ämne har 312 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-21 10:19 av .
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 313 totalt)
  • Författare
    turbocab
    Deltagare

Så fint! 🙂 Nej, jag sålde inte den svarta… Som sagt, ni får se längre fram tror jag. Kul att tjöta idag Andreas, du har verkligen fått den röda fin! Hemresan gick fint, vridet i 120 blås i den svarta på motorvägen får mig närmast att tänka på 9-5 Aero och B235R. Måste bara byta lamellen….

joh900
    Deltagare

Svart och rött, så jävla fint. 😎

Martin, reklamera din koppling till SP också, annars kommer det garanterat fortsätta och säljas… Jag har till slut (efter 2veckor) fått en fraktsedel (idag), ska skicka in den till SP under veckan.

En bild på svänghjulet frågade de efter, så det kan du ju passa på och ta när du har isär det.

turbocab
    Deltagare

Ok, ska ta det med dom! Ska riva snart, den blir värre och värre faktiskt, nu slirar den vid original-ladd.

esak
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Ok, ska ta det med dom! Ska riva snart, den blir värre och värre faktiskt, nu slirar den vid original-ladd.

Sry för trådkapning. Men dessa kopplingar alltså. Jag har haft några og:s med ganska bra vrid törs jag ändå säga, samtliga har gått bättre än original, men ingen har nånsin slirat för mig. Handlar det om att ha tur med fräscha originalgrejor som ännu håller (mao är dagens nya prylar bara skit?) eller vad beror det på? Kringsaker i hydrauliken kan ju strula men som sagt, aldrig att jag känt att det slirat.

exlssn
    Deltagare

Esak, kika här–> viewtopic.php?f=2&t=2238

http://www.garaget.org/shinyhead
    Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08

esak
    Deltagare

@shinyhead wrote:

Esak, kika här–> viewtopic.php?f=2&t=2238

Ah, tack. Verkar vara dåliga grejor alltså. Fan så dåligt. Ännu sämre att dom inte svarar ju. Nå, slut på kapningen.

Beeos
    Deltagare

Ibland lönar det sig att vara snäll 🙂
    För en tid sedan köpte jag en hel del delar av en f.d. Saab anställd. Han ringde idag igen och berättade att han hade lite böcker och broschyrer över om jag var intresserad.
    Visst är man det 😀

Här är lite av alla tidningar, emblem och klistermärken: https://dl.dropbox.com/u/6452910/Forumbilder/20120822_204945.jpg

Gamla Teknikens Värld med klassiska Saab 900 vs Volvo 740 reportage. Saab tillbehörs kataloger/tidningar osv.. Det fanns en del skoj att köpa till sina bilar då 🙂

turbolamko
    Deltagare

Åhh jävlar sikken lyckost säger jag bara med alla kataloger, ettiketter osv :king

Speciellt emblemen som ”APC system” dregglar man ju mest över då man själv letar efter en sådan 😮

Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

Beeos
    Deltagare

Sådärja, tillbaka efter lite lördags meck i garaget.

Det som stod på schemat var lite översyn av hjulhusen och montering av ett gäng fälgar som jag köpte av Martin i början på veckan 🙂
    Så nej de blev ingen reservdelsbil av Martins svarta 😉 Resultatet ser ni nedan, bilderna tagna under meckandet med mobilen, så kvalitén är sisådär.

Jo jag har fyra hjulhus, men glömde fota det första 😳

Resultatet med fälgarna på?

:love :love

Då avvaktar vi bara träffen nästa helg sen blir det nog avställning inför vintern

henrikg
    Deltagare

Snyggt! 🙂

turbocab
    Deltagare

O herregud vad snyggt! Hoppas du blir nöjd med hjulen. Jag ser att ”mina” hjulhus alltjämt är fina. Det var mkt jobb där, liggandes i carporten hos mina föräldrar under en vår.

jonathan p
    Deltagare

Stiligt till tusen :king

Beeos
    Deltagare

Jag säger som Peter gjorde på träffen. ”-Vad ska du göra nu?”

Vad kan man hitta på nu? Fick tag på fälgarna jag ville ha. Bilen lack är helt ok.
    Motorn går som den skall, lådan känns mycket bättre efter oljebytet.

Är det undersidan som gäller nu? Slipa ner och lägga på rostskydd?

Vad tycker folket jag ska hitta på? Vill ju förbättre något 🙂

joh900
    Deltagare

Dags och köpa en till och pyssla med alltså, cab? 😉

Beeos
    Deltagare

@joH900 wrote:

Dags och köpa en till och pyssla med alltså, cab? 😉

Hade jag haft plats så visst 😀
    Lite synd att sälja denna nu, när hittar jag en liknande igen? :love

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 313 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng