900 Aero -92 T16S *Såld*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*
- Detta ämne har 312 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-21 10:19 av
Beeos.
-
FörfattareInlägg
-
Fick en present idag från från gode vän och köpare av Grålle. Thor-Åge här på klubben och ni finner hans garagetsida här
http://www.garaget.org/Damnation

Får be frugan stycka den, så får jag gå ner till bilen och köra en sväng 🙂
Tack Thor
juli 22, 2012 kl. 19:47 #191964Jag skulle vilja dit! Men tyvärr är jag i Grekland den 4:e 🙁 Misstänker dock att jag inte kommer lida av värmen där nere…
Den riktigt skimrar i rött i solen ❗
Jag var också ute o åkte en liten sväng med min og idag, fick upp bra temp i R däcken och låg på lite ute vid Staffanstorps bonnavägar, en T5R ville köra om, men det fick han inte 😎
@Pershav wrote:
Jag skulle vilja dit! Men tyvärr är jag i Grekland den 4:e 🙁 Misstänker dock att jag inte kommer lida av värmen där nere…
Den riktigt skimrar i rött i solen ❗
Jag var också ute o åkte en liten sväng med min og idag, fick upp bra temp i R däcken och låg på lite ute vid Staffanstorps bonnavägar, en T5R ville köra om, men det fick han inte 😎
Han kanske svor över den röda bromsklossen framför. :ninja
Växellådsoljan bytt, betydligt lättare än vad jag trodde. Som det brukar vara 😉
Filtret och magnet rengjort, magneten syntes först inte 😳 så var nära på att missa den för all skiten som satt på. Tjock äcklig gojja.Tog en massa bilder och tänkte lägga upp en mini FAQ, men telefonen dog igår så det får vänta.
Har varit ute och kör lite og, första gången på ett tag. Jag har varit lite kass på att köra med den, men då sparar vi lite mil 🙂
Väl idag så gick jag ner i garaget och kollade till bilen och den stod kvar, som tur var… Drog i gång som vanligt på första varvet trotts att batteriet nog önskat att det fått åka lite mer.
Körde bort till en tvätthall och träffade en äldre herre som spanade in bilen medan jag tryckte poletter.
-Ska du tvätta? frågar herren.
-Ja det hade jag tänkt! svarade jag.
-Den är ju inte skitig, säger herren lite förundrat.
-Nä bilen har inte rullat mer än 4 km sedan jag tvättade den sist, men det var 4 veckor sedan. sa jag samtidigt som jag öppnade dörren.
Gubben såg ut som ett frågetecken när jag klämde i första poletten.
-Det är aldrig fel att tvätta, svarade jag när han tittade på mig fortfarande efter några sekunder.
-Ni biltokar är förjävla härliga! sa herren och skrattade hög.
Sen gick han iväg och tog sin Nissan Micra och körde sin väg.Ja visst är man lite skadad, men vem fan är inte det?

Lådan känns förövrigt väldigt bra nu efter oljebytet. Kan vara inbillning, men det kan inte vara fel med ny fräch olja.
augusti 21, 2012 kl. 18:02 #192472Får man gissa? 😉
Sålde han den svarte till dig kanske?? 😀
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.