900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 313 totalt)
  • Författare

Ja de sista lådorna hade ingen avtappningsmöjlighet!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

juli 17, 2012 kl. 12:27 #191856

@morsole wrote:

Ja de sista lådorna hade ingen avtappningsmöjlighet!

Mvh Johannes

Som tur är går det ju att lösa ändå 🙂

juli 17, 2012 kl. 14:53 #191858

Återkoppling till vxllådspluggen, fy fan vad den sitter..
          Köpte mig en förlängning och testade. Jag fick gå och byta underkläder efter den brottningsmatchen. Men pluggen ger sig inte.
          Så jag får nog skaffa större grejjer 🙂

juli 20, 2012 kl. 10:19 #191898

Fick en present idag från från gode vän och köpare av Grålle. Thor-Åge här på klubben och ni finner hans garagetsida här
            http://www.garaget.org/Damnation

Får be frugan stycka den, så får jag gå ner till bilen och köra en sväng 🙂

Tack Thor

juli 21, 2012 kl. 10:07 #191911

Vill ha en nu! 😎

Mvh Nisse

juli 21, 2012 kl. 20:31 #191955

Nu när sommaren hälsade på fick man passa på att ta sig en tur, idag hade vi 25*C här nere i Skåne.
                Det var på tiden…

Bjuder på en bild med 🙂

Det blir nog en tur till Kullen med den 4 augusti, fler som skall dit?

juli 22, 2012 kl. 19:47 #191964

Jag skulle vilja dit! Men tyvärr är jag i Grekland den 4:e 🙁 Misstänker dock att jag inte kommer lida av värmen där nere…

Den riktigt skimrar i rött i solen ❗

Jag var också ute o åkte en liten sväng med min og idag, fick upp bra temp i R däcken och låg på lite ute vid Staffanstorps bonnavägar, en T5R ville köra om, men det fick han inte 😎

juli 22, 2012 kl. 19:53 #191965

@Pershav wrote:

Jag skulle vilja dit! Men tyvärr är jag i Grekland den 4:e 🙁 Misstänker dock att jag inte kommer lida av värmen där nere…

Den riktigt skimrar i rött i solen ❗

Jag var också ute o åkte en liten sväng med min og idag, fick upp bra temp i R däcken och låg på lite ute vid Staffanstorps bonnavägar, en T5R ville köra om, men det fick han inte 😎

Han kanske svor över den röda bromsklossen framför. :ninja

juli 24, 2012 kl. 11:19 #191882

Växellådsoljan bytt, betydligt lättare än vad jag trodde. Som det brukar vara 😉
                      Filtret och magnet rengjort, magneten syntes först inte 😳 så var nära på att missa den för all skiten som satt på. Tjock äcklig gojja.

Tog en massa bilder och tänkte lägga upp en mini FAQ, men telefonen dog igår så det får vänta.

juli 24, 2012 kl. 11:48 #191942

Hur släppte pluggen då? Och vilken olja kör du med?

juli 24, 2012 kl. 12:24 #191943

Pluggen släppte efter lite hjälp från två förlängare ut till ett rejält spärr-skaft som jag använder vid däckbyte.
                          Det blev Quakerstate mineral olja, samma som många andra kör med.

augusti 7, 2012 kl. 17:45 #192166

Har varit ute och kör lite og, första gången på ett tag. Jag har varit lite kass på att köra med den, men då sparar vi lite mil 🙂
                            Väl idag så gick jag ner i garaget och kollade till bilen och den stod kvar, som tur var… Drog i gång som vanligt på första varvet trotts att batteriet nog önskat att det fått åka lite mer.
                            Körde bort till en tvätthall och träffade en äldre herre som spanade in bilen medan jag tryckte poletter.
                            -Ska du tvätta? frågar herren.
                            -Ja det hade jag tänkt! svarade jag.
                            -Den är ju inte skitig, säger herren lite förundrat.
                            -Nä bilen har inte rullat mer än 4 km sedan jag tvättade den sist, men det var 4 veckor sedan. sa jag samtidigt som jag öppnade dörren.
                            Gubben såg ut som ett frågetecken när jag klämde i första poletten.
                            -Det är aldrig fel att tvätta, svarade jag när han tittade på mig fortfarande efter några sekunder.
                            -Ni biltokar är förjävla härliga! sa herren och skrattade hög.
                            Sen gick han iväg och tog sin Nissan Micra och körde sin väg.

Ja visst är man lite skadad, men vem fan är inte det?

Lådan känns förövrigt väldigt bra nu efter oljebytet. Kan vara inbillning, men det kan inte vara fel med ny fräch olja.

augusti 7, 2012 kl. 18:03 #192167

Förbannat snygg!

Ska nog ta och byta oljan på mina vagnar jag med. Som du säger, lär ju inte skada iaf.

augusti 21, 2012 kl. 17:55 #192469

Träffade Martin en snabbis idag för att utföra lite affärer.
                                Om vad får ni se lite senare i veckan :ninja

Inte ofta detta sker, två aeros från 92-93 som står sida vid sida.

augusti 21, 2012 kl. 18:02 #192472

Får man gissa? 😉

Sålde han den svarte till dig kanske?? 😀

Bilar:
                                  2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                                  Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                                  Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.