900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 313 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 4, 2012 at 18:07 #187953

      Efter ett besök hos Peter i varberg och lite 9-3 skruvande är saknaden stor efter min og900. Ironiskt nog var detta en av de kallare dagarna på året, iaf i Skåne :ninja

      Någon som känner till en grå(svart) og900 med airflow som rör sig nere i Malmö/Burlöv området?
      Hade precis ställt min bil nere i garaget och var påväg hem. Så hör jag det mullrar lite på avstånd och jag ser en bil komma körande.
      När bilen kommer lite närmare så ser jag att det är en og900! Glad som man blir så vinkar jag till personen som vinkar tillbaka.
      Någon som hänger här?

        februari 4, 2012 at 18:13 #187954

        Kan förstå er alla att ni saknar sommaren och OG900 🙂 Själv vill jag bara att man ska få jobb och att allt ska lösa sig så man kan börja planera mera 🙂

        9-3 meckandet, gäller det problemet med GLT och magnetventilerna?

        Bilar:
        2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
        Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
        Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

          februari 4, 2012 at 18:15 #187955

          Var nog inget större strul med GLT faktiskt. Bara jag som inte tyckte bilen gick som en 200 hk bil borde göra.
          Vi testade med en annan dump som Peter hade, bara ljudet av dumpen gjorde att vi hade 25 hk till 😉

            februari 26, 2012 at 15:11 #189396

            Vårkänslorna är på topp i skåne! Idag har det nog varit en av dem bästa på länge.
            Läge att hämta ut den röda snart 🙂

            Här är vi hemma och kollar till så Jesper sköter sig :ninja
            Hans 99a kommer bli något i hästväg!

              februari 26, 2012 at 21:45 #189400

              Riktigt fint vårväder idag ja! Trevligt att ni kom förbi och tjötade lite!

                februari 29, 2012 at 16:05 #189026

                Nu börjar det vankas vår, och vad mer vårigt är inte att få hem lite smått och gått till aeron?
                Nardiratt och trä växelspaksknopp (Tack Martin och Esak)

                Samt trälister till dörrarna. (Dålig bild) Dom är ljusare än vad dom ser ut.

                Till helgen hoppas jag på att de blir lite meckande, riktigt sugen på att komma igång. Bypass ventilen som är kass skall bytas och kolet i generatorn måste ses över.
                Inget större ingrep men vi får börja någonstans 🙂

                  mars 1, 2012 at 15:57 #189133

                  Inga kommentarer 🙁

                  Aja. Nya kåpor till fälgarna har hittat hem

                  Dessa fälgar skall nog skickas till fälgfixarna i Helsingborg. Om inte en annan kille på forumet säljer några av sina 🙂

                  Även ett slangkitt för att ersätta bypassventilen som är kass. Tack Peter (Saaben)

                    mars 1, 2012 at 16:07 #189134

                    Kommentar: Snyggt! Med trälisterna alltså, och ratten vet jag ju kommer funka bra som sjutton. 😛
                    Lika bra hiva bort den där bypassen också, mindre som krånglar!

                    Ta ut pärlan nu, ställ in elstolarna bekvämt och tryck fullt på 3an mot solnedgången över den skånska slätten. Härligt. 😛

                      mars 1, 2012 at 17:19 #189135

                      Får la ge dig kommentar också då 😉

                      Snygga delar du hittat, kommer göra sig mycket fint på bilen 🙂 Hmm, Martin hade ett antal Nardi trä liggandes?? =) Blev sugen också på att köpa en haha 😀

                      Bilar:
                      2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                      Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                      Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                        mars 1, 2012 at 18:52 #189136

                        Sagt det tidigare, full trämundering kommer att sitta som ett yxa i låret på denna! Och Aero 16″ är ju ett beprövat kort, som gör sig på samtliga og:s. Vad är tanken i renoveringsväg? Jag lämnade in mina Crosspoke för svarvning av kanten samt riktning. Alternativet är väl att få kanten slipad, eller rentav lackad?

                          mars 2, 2012 at 17:55 #189178

                          @Esak wrote:

                          Sagt det tidigare, full trämundering kommer att sitta som ett yxa i låret på denna! Och Aero 16″ är ju ett beprövat kort, som gör sig på samtliga og:s. Vad är tanken i renoveringsväg? Jag lämnade in mina Crosspoke för svarvning av kanten samt riktning. Alternativet är väl att få kanten slipad, eller rentav lackad?

                          Lite färg och polerad kant är tanken. Vet dock inte riktigt vilken färg jag skall gå på. Funderar på något mörkare än vad alla andra kör med.
                          Men vi får se.

                          En annan del som kom in idag via Longjohn

                          Han hämtade två dörrar till sin renovering och hade med sig en riktigt fin batterisköld till mig :beef

                            mars 2, 2012 at 19:24 #188982

                            Alla andra vet jag inte.. Har mörkare centrum på mina Crosspoke. Körde med multona sprayfärg.

                              mars 2, 2012 at 19:32 #188983

                              @Esak wrote:

                              Alla andra vet jag inte.. Har mörkare centrum på mina Crosspoke. Körde med multona sprayfärg.

                              Okey.
                              Ja vi får la se vad som händer 🙂

                                mars 4, 2012 at 15:33 #189247

                                Äntligen börjar våren närma sig på riktigt!
                                Det blev en tur till avställningsgaraget för lite meck, byte av kol i generatorn samt ersätta bypassen. Lätt som en plätt 🙂

                                Hon får komma ut nu snart, några helger till så 😎

                                  mars 4, 2012 at 16:44 #189248

                                  Ser ut att vara i Höör, där står ju ViggenUffes 99:a att skymta, gamla Björn Borg bilen 🙂

                                  Ser riktigt fint ut, jag tänkte satsa på cabrunda i veckan men det ser ut att bli lite tråkigare än vad jag trodde, när tar du ut sommarbilen?

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.