900 T16 -83 Bruksräser

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 -83 Bruksräser

• Detta ämne har 124 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2014-06-14 19:13 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 125 totalt)
  • Författare
    saabaero
    Deltagare

Väntar fortfarande på respons från Europerformaceparts men eftersom dom inte verkar bry sig om kundsupport så tog jag kontakt med AVO direkt.
    Nu har jag fått bekräftat från AVO att jag fått fel stötdämpare fram.
    Numret på dämparen stämmer men inte längden 🙄
    Org dämpare ska vara 387mm (utdragen) och dämparna jag fått är bara 350mm.

Fortsättning följer….

nowen
    Deltagare

Riktigt kul läsning, blir att följa denna!

Den där typen av spak är böjd precis i slutet av ”Förstärningen” i 99% av fallen i min erfarenhet, sedan om det är att jag fått tag i för misshandlade grejer låter jag vara osagt 🙂

saabaero
    Deltagare

AVO har lovat skicka nya dämpare till mig direkt 🙂
    citat
    i would like to send them to you directly as you have seen, europerformance are not very good customer service

Jag kommer även att skicka en skiss till AVO på hur bakre bussningen ska se ut så det återstår att se hur dom hanterar det.

Europerformaceparts har fortfarande inte svarat…

Alla firmor kan göra fel men det som skiljer bra och dåliga företag är sättet att hantera sina misstag.
    Europerformaceparts verkar ha lite att lära i ämnet kundservice :freak:

Fortsättning lär följa…

saabaero
    Deltagare

@Nowén wrote:

Den där typen av spak är böjd precis i slutet av ”Förstärningen” i 99% av fallen i min erfarenhet, sedan om det är att jag fått tag i för misshandlade grejer låter jag vara osagt 🙂

Intressant iaktagelse!
    Det kanske ska vara så ? men varför isåfall ?

Kanske inte är nån slump att spaken gjorts om. Det kanske var en dålig spak helt enkelt 😕

saabaero
    Deltagare

Provade att ansluta batteriet för att se om det finns några uppenbara elfel
    När jag vred nyckeln till tändningsläget startade signalhornet :bh så helt kry är den inte..
    Verkar som felet sitter kring rattspakarna. Drar jag i spolarspaken startar signalhornet 🙄 ja det börjar tuta nästan oavsett vad man gör med rattspakarna. Någon som har tips på något standardfel ?

Saknar också CE-lampan så det måste undersökas mer. Förhoppningsvis är det nått enkelt :wrench

saabaero
    Deltagare

Äntligen startad 🙂
    Bara stötdämparna dyker upp får den komma komma ut på en provtur

Dicst
    Deltagare

Gött! Vad var elfelet? Friskt kopplat, eller helt vanligt jordfel?

saabaero
    Deltagare

Felet med signalhornet sitter antagligen i ratten/glidbanan.
    Rotade inte nått djupare i det – monterade en ny knapp istället 🙂

Den saknade CE lampan var helt enkelt en felkoppling :bh
    Trionic (och även LH) jordar CE lampan när den ska tändas
    Mitt gamla instrumenthus saknar CE lampa så jag använde en annan ledig lampa men den ska liksom alla andra lampor i det gamla instrumenthuset ha + matning för att tändas *tänkte inte på det :ID *
    Monterade en 12V lysdiod som CE lampa istället

saabaero
    Deltagare

Verkar som mina AVO dämpare dröjer ytterligare minst 1½ vecka
    AVO lovade 2-3 veckor men det blev plötsligt över 1 månad 😈
    Bara å hoppas det blir mer rätt än fel denna gång.

Europerformanceparts har fortfarande inte svarat på min reklammation…

saabaero
    Deltagare

Igår blev AVO upplysta om att 2mån väntan på stötdämpare inte är ok och tänka sig, helt plötsligt gick det bygga ihop dämparna på en dag istället för 1½ vecka 🙄 Dämparna ska tydligen vara skickade idag. Återstår att se om dom dyker upp nästa vecka.

Har idag fått tipset att avråda ALLA från att handla med Europerformaceparts.

Christian.S
    Deltagare

@SaabAero wrote:

Igår blev AVO upplysta om att 2mån väntan på stötdämpare inte är ok och tänka sig, helt plötsligt gick det bygga ihop dämparna på en dag istället för 1½ vecka 🙄 Dämparna ska tydligen vara skickade idag. Återstår att se om dom dyker upp nästa vecka.

Har idag fått tipset att avråda ALLA från att handla med Europerformaceparts.

Herregud vilken dålig service av dom! Att dom kan med.
    Inte dåligt velande med tider datum och allt men hoppas att de kommer snart så du kan ut och köra 😀

saabaero
    Deltagare

Följetången med AVO fortsätter….
    Idag har dom upptäckt att dom skickade fel dämpare igen 😯

Rätt dämpare ska vara skickade idag och dom felskickade ska returneras på nått sätt.

Fortsättning följer…

Janne Hagnell
    Moderator

Segt, sån’t där. Trevligt att de själva inser sina misstag, i alla fall, så du inte måste lägga en massa kraft på en ”joho-nähä!-diskussion” också. :duck

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

saabaero
    Deltagare

He-he, man får vara glad för det lilla
    Dålig service är trots allt bättre än ingen service 🙄

Börjar fundera om det finns nån i UK som inte rökt på :czy

Janne Hagnell
    Moderator

Med tanke på hur vädret brukar vara behöver de väl pigga upp sig… :duck

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 125 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng