Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 242 totalt)
  • Författare
    Mr_SunBear
    Deltagare

Vad menar du med att bygga bort bypassen?
    Mvh Mathias

Hej man ersätter de befintliga slangarna på ovan med dessa två ist. Blir en klart mer städad installation..

IMG_9341

Bilagor:
    Mathias
    Deltagare

Hej!

Puh, trodde du skulle plugga bypassen till turbon 😂, du har ju koll så jag funderade hur sjutton du tänkte!.

Hur pluggar du det lilla hålet/nippeln på ett snyggt sätt?

Mvh

Mathias

Mr_SunBear
    Deltagare

Vilket lilla hål nippel?

Mathias
    Deltagare

Hej!

Där den tunna slangen ansluter idag antar jag behöver pluggas?

Mvh

Mathias

20201128_081934

Bilagor:
    Mr_SunBear
    Deltagare

Nej den kopplas in i vevhusventilationsslangen. Den finns på alla senare og900 iaf. Dålig koll på hur VHV såg ut på tidiga og900 med H o B201 motorn.

vevhus

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Mr_SunBear
    Deltagare

Då har just aktionen avslutats på Tradera. Vinterns och vårens lilla projekt är nu fixat. 🙂 Detta gott folk var ”The holy grale” när man var i moppeåldern. Känt suget länge i själen att plocka ihop en egen liten maskin och putsa upp och optimera lite lagom. Förvisso har vi en FS1:a på landet men den är inte min även om det är jag som pillat på den. Så det här blir mitt egna projekt och som lämpar sig väl att blåsa runt med på skogsvägarna. 🙂 Jag ska inte spamma ned tråden med denna då det är ett bilforum så ni kan vara lugna. 😉

YamahaDT50MX1

YamahaDT50MX2

YamahaDT50MX3

YamahaDT50MX4

Bilagor:
    Mathias
    Deltagare

Hej!

Grymt, sitter själv och sneglar på en FS1a.
    Köpa tillbaka det jag själv styrde för en evighet sedan.

Tycker visst du ska lägga upp projektet 👍!

Mvh

/Gubbe

Projekt? Den ser väldigt fin ut, vad ska du fixa till på den?

Janne Hagnell
    Moderator

Moppe, de’ e grejer de’!😎
    http://www.svenskabajajscooterister.com
    🇮🇳

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Mr_SunBear
    Deltagare

Den ser förvisso städad ut men det är lite o göra på denna ändå, det är fel framlyse o kåpa mm. Den har stått undanställd i många år (inomhus) och får inte soppa osv. Så det är lite pyssel. Ska även hitta ett värmeskydd o lite smått o gott. Den är troligen inte original cylinder/böj. Men det visar sig när den väl kommer hem.

En FS1:a de e grejor det med! Vi har en 80:talare hos svärisarna/sommarstället den går under namnet ”Svamp-enduron”. 😀 Den är lite optimerad, 60cc med högkomp-topplock, förgasare och avgas. Den gör 60 ärliga med mig på. Det är kul. 🙂

Sedan är det kul att ha ett projekt där kostnaden är förhållandevis låg jämfört med bilar.

svampenduron

• Det här svaret redigerades för 2 dagar, 3 timmar sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 2 dagar, 2 timmar sedan av .
    Bilagor:
    Mathias
    Deltagare

Hej!

Exakt, så ska det se ut 😍!

Min var röd med svarta strips och högkomptopp, 16-drev alt 14 beroende på dagsform.

Gjorde 60 med hemkängtan och 10 kg lägre matchvikt 😂.

Mvh

Mathias

Regin
    Deltagare

Hej!
    Grymt, sitter själv och sneglar på en FS1a. Köpa tillbaka det jag själv styrde för en evighet sedan.
    Tycker visst du ska lägga upp projektet 👍!
    Mvh
    /Gubbe

Seriöst i ett Saab forum –
    ja då behöver jag inte jag betala 2021 medlemskap 🙄

Oki att vi/många har andra ”intressen” än Saab –
    men i ärlighetens namn ………..

M.Broberg
    Deltagare

Hej! Grymt, sitter själv och sneglar på en FS1a. Köpa tillbaka det jag själv styrde för en evighet sedan. Tycker visst du ska lägga upp projektet 👍! Mvh /Gubbe

Seriöst i ett Saab forum – ja då behöver jag inte jag betala 2021 medlemskap 🙄
    Oki att vi/många har andra ”intressen” än Saab – men i ärlighetens namn ………..

2 takt som 2 takt, eller vad? ^^

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, det var en kul utvikning men vi kanske ska återgå till 4-taktarna med fyra hjul.😊

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Mr_SunBear
    Deltagare

Som sagt jag har inte tänkt att lägga upp moppen här som ett projekt i denna tråd eller egen tråd heller för den delen. MEN jag har faktiskt lagt upp bilder/jobb som är gjorts på vår Toyota (Sida 9, 11, 12) uppiffning målning/belysning i garaget (sida 10) detta skapade inga rubriker eller irritation. Men en nostalgiskt 2taktare skapade bevisligen känslor. (Sedan kan man ju diskutera nyttan/nöjet med aktivitet på forumet)

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 242 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.