Renoveringen av Putte

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renoveringen av Putte

  • Detta ämne är tomt.
Visar 13 inlägg - 61 till 73 (av 73 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #497474
    Saab_ahed
    Deltagare

    Försökte särskilja lite på delarna.
    Små handhållna delar, inte så tunga. Mer behändigt under själva blästringen när det är lite upp-ordnat efter storlek.
    Tunnare delar som kräver lite försiktigare typ av blästring.
    Tungt och gediget(stryktåligt) fick bli en kategori som eventuellt kunde behandlas av grövre typ av blästring.

    Rutfäste-702738-702739-SAAB-92A
    Långt, tunt, skrangligt…

    Griparm-huvlås-704556-SAAB-92A
    Inte böja denna del…

    Gaspedal-703721-SAAB-92A
    …och inte böja denna del heller.

    Fästpinne-till-kylarjalusi-SAAB-92A
    Långt klent… ni fattar.

    Fästkrok-kylarjalusi-780287-SAAB-9A

    Defrosterlåda-780237-SAAB-92A
    Tunnplåt…

    Konsol-behållare-spolarvätska-SAAB-92A
    ”Hanteras varsamt”

    Luftförvärmare-luftfilter-706160-SAAB-92A
    Mera tunnplåt. Här, om jag minns rätt… så valde jag att inte pulverlacka denna, eftersom den sitter ovanför grenröret, och jag ville måla den med värmebeständig färg.
    Pulverlackering kanske tål omgivningen ändå, men, men… Den är förresten inte original till A-modellen heller tror jag.

    Sidospegel-dörr-704738-704735-SAAB-92A
    Denna är heller inte original utförande till en A-modell. Men, den satt på bilen. Och jag vill ha åtminstone en st. sidospegel.

    Täckplåt-rattstång-703738-SAAB-92A
    Tunnplåt. Med rätt geometri vid fotografering. Kan vara bra att ha god dokumentation av grejjerna, ifall det skall skickas iväg.

    Lucka-hjulhus-701380-SAAB-92A
    Dessa hamnade med på ”att blästra listan”. Men jag har för mig att jag sett nytillverkade på SaabKlubben reservdelsförsäljning, fas det kanske var till nyare modeller 93, 96..??
    Någon som vet om de passar på en 92:a?

    Vinkelfäste-griparm-huvlås-70703510-SAAB-92A
    Tunnplåtsdelar.

    Handtag-lucka-reservhjul-70704244-SAAB-92A
    Denna var rätt illa åtgången. Kanske blir att göra en ny, men den åkte med här i alla fall.

    Växelspak-703904-SAAB-92A
    Jepp, spak i plåt…

    Handbromsspak-703439-SAAB-92A
    …och en annan spak i ännu tunnare plåt.

    Friskluftslucka-mekanism-SAAB-92A
    Ville inte borra isär nitarna som håller ihop ”klaffen” med armen så… blästra lite försiktigare här.

    Tätningshållare-friskluftslucka-SAAB-92A
    Gäsp… börjar bli tjatigt med tunnplåt…

    Täckplåt-värmeluftsspjäll-SAAB-92A
    …men det finns några delar i tunn plåt…

    Skärmstöd-kylar-avskärmning-703285-SAAB-92A
    Denna var lite sprucken i ett hörn, så svetsa ihop, och slipa jämt och fint.

    Fäste-manöverdel-huvlås-703512-SAAB-92A
    Pluggat hål.

    Stos-för-slang-från-värmeluftsspjäll-till-defrosterlåda-SAAB-92A
    Liten grejj… Allt var ju inte rostigt och bedrövligt, men när jag en gång gör detta jobb, så får så många delar som möjligt hålla samma nivå när de är renoverade.

    Stödvinkel-kylar-avskärmning-703286-SAAB-92A
    Rätade till denna lite i skruvstädet, så den blev rak och fin.

    Tätningshållare-reglagewire-genomföring-torped-703756-SAAB-92A
    Bli ren blästrad inför målning…

    Plåtmutter-gummibuffert-dörr-701464-SAAB-92A
    Bli ren blästrad inför målning…

    Ledskenor-dörrar-fönsterhiss-mekanism-703545-703546-SAAB-92A
    Tunnplåtsdelar som kräver lite försiktigt hanterande. Inte ”råka backa över lådan med gaffeltrucken” här, som bromstrummorna skulle tåla…

    Gångjärn-lucka-reservhjul-703153-SAAB-92A
    Fick räta ut/jämna till denna, eftersom gångjärnsändan hade fått sig en törn. Långt och smalt…

    Hjulhusbalk-701064-SAAB-92A
    Denna fick jag banka, böja och vrida ett tag på innan den blev rak. Hade nog fått sig en törn i en krock.
    (Sido-not här: Det skulle vara möjligt, även om jag bara spekulerar här, att Putte fått sig en motor renovering, dvs, omborrade cylindrar och överdimensionskolvar,
    men att en skruv till cylinderlocket brast (ni kommer ihåg grispitten i cylinderblocket?), och att man därefter blev förbannad och krockade in bilen i ngt…
    Bara mina tankar…)

    Låsvinkel-lucka-reservhjul-703155-SAAB-92A
    Fick även räta till denna lite… Grovt rostig, tankar om nytillverkning…

    Tvärband-stötfångare-främre-702833-SAAB-92A
    …likaså som denna. Faktiskt rätt mycket. Så mycket att den brast. Noterade då att den var svetsad, dåligt svetsad också.
    Påstår att mitt svetsande blev bättre. Fick använda fyrkantsfil för att fila till ett fyrkantigt hål efter svetsandet.

    Växelstång-med-arm-703909-SAAB-92A

    Lock-motor-brytarspetsar-702518-SAAB-92A
    Fick ett extra lock till tändplattan/brytarspetsarna i och med ett köp (tror det var tutorna),
    och det var i bättre skick än det jag lät pulverlackeras, så får se vilken ytbehandling detta får…

    Tunna-långa-delar-för-blästring-samlade
    Och här är lådan med tunna långa delar.
    På bilden hade jag tydligen lagt locket till tändplattan med andra smådelar i, i denna låda…
    Inte perfekt dokumentation av sorteringen, men det är väl tanken som räknas…

    Bilagor:
    #497512
    Saab_ahed
    Deltagare

    Till sist de stora, tunga, otympliga, Bauta-delarna.

    Lagerhylsor-703427-SAAB-92A
    lagerhylsor för bakre fjäderarm (bärarm har jag nog benämnt den tidigare…) fick behålla pinskruvar och smörjnippor som skydd för de gängade hålen.

    Styrspindelhus-702236-706269-och-styrarm-703116-703117
    styrspindelhusen har en arm, som ska gå att ta loss, men här ville den inte komma loss, så den fick vara kvar.

    Fjäderarmar-bakre-703424-703425-SAAB-92A
    Här är det mycket oxid som ska bort innan ny färg kan fästa…

    Bromssköld-bakre-702998-702999-SAAB-92A

    Bromssköld-främre-702974-702975
    Bromssköldarna har ju fortfarande original svart färg kvar, men ska de göras ordentligt, så ska det göras ordentligt.

    Hjulnav-bromstrumma-bakre-703445-SAAB-92A
    Här har jag ett par extra bakre trummor. Får se om några överraskningar dyker upp när de är renblästrade.

    Hjulnav-bromstrumma-främre-703437-SAAB-92A
    Hoppas dessa är i bra skick.

    Maskerat-motorblock-SAAB-92A
    Och så motorblocket.
    Otympliga-delar-för-blästring-samlade
    1 låda…

    Bauta-delar-för-blästring-samlade
    …och 2:a lådan.

    Delar-för-blästring-samlade
    Alla delar i lådor samlade.

    Att namnge alla dessa bilder(bläddra genom reservdelskatalogen och hitta artikelnummer för varje del) tog en stund,
    likaså som det även tog ett bra tag att förbereda alla delar att bli blästrade.

    Och detta var allt för denna gång.
    Ha de gött!

    • Det här svaret redigerades för 2 månader sedan av .
    • Detta svar redigerades för 2 månader sedan av . Anledning: Korrigera stavfel
    Bilagor:
    #497526
    kjellake
    Deltagare

    Det var en rejäl uppdatering, många delar där! Kul att se!
    Du frågade om de runda täcklocken till hjulhusen; de finns bara på 92:an men de har exakt samma diameter, 178 mm, som locken med tre clips som är till luftutsläppen i hjulhusen på 93/95/96. Så de locken går att använda om man hittar såna. Det är bara att borra hål för skruvarna.
    Backspegeln på bilden är vad jag kan se den spegel som satt original på 92A. Fast den fanns bara inom ch.nr 1800-5300.

    #497528
    Saab_ahed
    Deltagare

    Hej,

    ja, jag tyckte mig ha sett nytillverkade lock någonstans någongång. Minnet är det inget fel på, det är bra men kort.
    Ok, då är det troligen en original spegel 🙂

    #498106
    Saab_ahed
    Deltagare

    BUU! (i sann Halloween anda)

    Ett superkort inslag här. I kommande inlägg ska jag skrämma livet ur växellådan.

    Livrädd-växellåda-bild-2

    Bilagor:
    #498157
    Saab_ahed
    Deltagare

    Hösten 2021 – Avslut av dåvarande års mekarsäsong.

    Mörker och kyla gjorde sin årliga entré. Saab-mekanikern var inte på långa vägar klar med allt vad som tänktes åstadkommas under mekarsäsongen.
    Hängivenhet (eller var det dumstridighet..?) ledde till några sista ryck i lokalen ända in i November månad.

    Berättelsen då… Jag hade(har fortfarande) tre växellådor.
    I okänt skick. En gick att rotera bra, en annan sisådär, och den tredje ganska kasst.

    Först en liten introduktion till dessa växellådors utförande.
    3 växlad synkroniserad växellåda, eller ja, åtminstone 2:an och 3:an är synkroniserade. 1:an och backväxeln är inte synkroniserade.
    De flesta kugghjulen är snedskurna, men 1:an, backväxeln, och differentialen(inte slutväxeln) har rakskurna kugghjul.
    Frihjulet är en anordning på ingående axel, som endast tillåter vridmoment att överföras i en rotationsriktning.
    Denna anordning kan låsas med ett vred på utsidan av växellådan, som då gör att ingående axel kan överföra vridmoment i bägge rotationsriktningar (som på en ”normal” växellåda).
    Frihjulet användes i konstruktionen för att förhindra motorbromsning.
    Det kan vara skadligt att motorbromsa alltför mycket med en 2-taktsmotor då smörjoljan i bränslet inte är tillräcklig vid tomgång(inget gaspådrag),
    medan motorn kan få höga varvtal från motorbromsningen.
    Växellådans hus består av två horisontellt delade höljen, som håller in,- och utgående axel, samt slutväxel med differential.
    Huset/höljet till kopplingen (på engelska bell housing) är del av de två delade höljen (som från andra biltillverkare kan vara en separat del).
    Anslutning till växelväljare(växelspak) är cylindrisk tapp med både linjär och rotationsrörelse.

    Två patienter på bordet.

    Växellådor-på-arbetsbänk
    På bilden ovan ses även den samling delar som jag förberett för blästring.
    Inte ofta inläggen har gått i tidsenlig anda här, men nån gång så…

    Började med att ta isär den som gick sämst att rotera. Denna växellåda har serienummer 5520.
    Klet på utsidan av höljet kring differentialhuset. Epoxiliknande lim…
    Epoxi-på-hölje-växellåda-5520

    En skruv var dold av limmet. Jag fick en glipa mellan växellådshusens två halvor, och tänkte varför kommer de inte isär!?
    -”De e ju precis som att nånting håller ihop dom…”
    Dold-skruvskalle-under-epoxi-växellåda-5520
    Frigjord-skruvskalle-växellåda-5520

    Med alla skruvar lossade så kom halvorna så vackert isär.
    Huset har varit sprucket och reparerats. Ändå lite av ett konstverk att nita ihop med band/plattstång…
    Reparation-av-hölje-växellåda-5520
    Närbild-reparation-av-hölje-växellåda-5520

    Här har nog något skavt emot höljet. Eller så är det försök till svetsning… vet ej, men det ser inte lovande ut för ett bra växellådshus.
    Skadat-hölje-växellåda-5520

    Såhär ser det inuti denna låda.
    versyn-öppnad-SAAB-92A-växellåda-5520
    Rost-på-innanmäte-växellåda-5520

    Lite rost på kugghjulens kuggflankar.
    Skulle nog gå att putsa bort, men när det fanns andra växellådor att inspektera så ville jag kolla den andra lådan också.

    Frihjul-SAAB-92A-växellåda-5520
    Fick frihjulet att rotera, men det kunde konstateras som totalslut.
    Det finns två olika typer av frihjul beroende av årsmodell till dessa växellådor. Mig veterligen är det inte mycket som skiljer dem åt,
    men man kan se att den ena typen har en ”hel” kuggkrans till muffen för låsning av frihjulet och den andra typen har ”stympad” kuggkrans med två parallella flata sidor.
    Svårt att förklara i text. Ska försöka ordna en bild med de två typerna bredvid varandra.

    Så växellåda 5520 och dess beståndsdelar fick bo i en förvaringslåda tills vidare
    Demonterad-växellåda-5520

    • Det här svaret redigerades för 1 månad sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 1 månad sedan av .
    Bilagor:
    #498171
    Saab_ahed
    Deltagare

    Den andra lådan då. Denna med serienummer 4594
    versyn-öppnad-SAAB-92A-växellåda-4594

    Mycket bättre, typ ingen rost alls. (inte van att se icke-rostiga delar)
    Oljigt-innanmäte-växellåda-4594

    Inga sprickor eller nötning på insidan av diffhuset som den andra lådan hade.
    Inga-skador-på-växellådshus-4594

    Frihjul-SAAB-92A-växellåda-4594
    Frihjulet slitet dock, men fixa det, och så skulle nog denna låda vara duglig.
    På bilden ovan ses faktiskt en flat sida av den stympade kuggkransen som muffen kan glida över för att låsa frihjulet.

    Diffen satt fastlimmad med något mörkt lim. Banka lite försiktigt så kom den loss.
    Lossa-differential-växellåda-4594

    Jag var i detta läge nöjd med att använda denna växellåda, och ha den tredje som reserv.
    Så denna togs isär för rengöring och vidare inspektion.

    Putsa axeln för kopplingshävarmen innan den pressades ur.
    Putsa-axel-för-kopplingshävarm

    Jag fick inte ur en rörsprint för en av växelförarna.
    Lite kass design enligt mig. Bottenhål för en rörsprint… jämrande, muttrande, om så kallade konstruktörer som gjort denna låda…
    Rörsprint-i-bottenhål

    Försökte få en skruv att bita tag i rörsprinten, men förgäves. Det slutade med att en bit av sprinten blev kvar i botten av hålet i växelföraren…
    Ska väl gå att pilla loss…
    Försök-till-att-demontera-rörsprint-ur-bottenhål
    Brusten-rörsprint-i-bottenhål

    Med den första lådans hus sprucket, undrade jag om även denna kunde ha sprickor.
    Så ett sprick-indikerings-kit införskaffades.
    Sprickindikeringsspray

    Ville demontera all löstagbara delar från växellådshusets höljen, för att rengöra ordentligt.
    Tanken var att skicka iväg en andra uppsättning delar till vattenpolering eftersom jag var mycket nöjd med resultatet från den första gången.
    Jag ville därför ha ett helt och hållet ”strippat” hölje, för att säkerställa att inget media från vattenpoleringen skulle ligga kvar i något skrymsle.

    Det behövdes specialverktyg för att få loss backdrevet.
    Backdrev-i-SAAB-92A-växellåda
    Konventionell metod skulle inte fungera så bra, det försökte jag inte ens med.
    Fel-sätt-att-demontera-axel-för-backdrev-SAAB-92A-växellåda

    Bilagor:
    #498185
    Saab_ahed
    Deltagare

    Jag hade ju inget specialverktyg. Och inte heller hittade jag något att köpa.
    Men lite huvudkliande och knep o’ knåp, ledde fram till tanken att en skruv med en lång mutter kunde åstadkomma önskad hjälp.
    Utrymme-till-specialverktyg-för-att-demontera-axel-backdrev-SAAB-92A-växellåda

    Blev dubbla uppsättning för att vara på den säkra sidan, så inget skulle spricka. Ingen aning om hur tajt detta satt fast.
    Användning-specialverktyg-urpressning-axel-backdrev

    Sexkantmuttern hade inte riktigt ordentlig frigång till hålet i godset, men lyckligtvis äger jag en ”rundslipmaskin”, så jag kunde slipa muttern rund.
    Sexkantsmutter-för-stor-att-rymmas-i-axelhål
    Uppsättning-i-rundslipmaskinen
    Slipad-sexkantmutter-för-att-rymmas-i-axelhål

    Kom loss ack så enkelt.
    Släppt-axellås-bild-1
    Släppt-axellås-bild-2
    Backdrev-axel-och-distanser

    Saab specialverktyg ”Upressningsverktyg 92-12 Backdrevsaxel” a’la SAABahed
    Specialverktyg-urpressningsverktyg-92-12-Backdrevsaxel-ala-SAAB-ahed-bild-1
    Specialverktyg-urpressningsverktyg-92-12-Backdrevsaxel-ala-SAAB-ahed-bild-2

    Demonterat-backdrev
    Så var växellådshus halvorna helt demonterade från alla löstagbara delar, och kunde tvättas och skrubbas ordentligt i tvättbaljan innan de sprick testades.
    Även alla skruvat tvättades rena för kommande ytbehandling.
    Rengöra-fästelement

    Och så bägge lådorna i respektive låda.
    Demonterade-växellådor

    Bilagor:
    #498205
    Saab_ahed
    Deltagare

    En slutgiltig tvätt av växellådshusets halvor med rengörningsvätskan tillhörande kit:et för sprickindikeringen, innan den röda penetreringsvätskan applicerades.
    Applicerad-penetreringsvätska-på-växellådshöljen-bild-1-1
    Applicerad-penetreringsvätska-på-växellådshöljen-bild-2-1

    Blev lite brådis med att bli klar och stuva undan innan vinterförvaring i lokalen, så (den röda) sprickindikeringen hann inte riktigt torka fullt ut.
    Det hjälpte inte heller att temperaturen började närma sig nollstrecket.
    Och i all brådska glömde jag att torka bort överflödet av den röda penetreringsvätskan innan jag applicerade (den vita) framkallaren.
    Men jag såg inga antydningar till sprickor.
    Applicerad-framkallare-på-växellådshöljen-1

    Till sist en fråga om serienummer på växellådshuset.
    Är det någon som vet om serienummer på växellådan ska vara exakt samma som bilens chassinummer, eller i endast häraden av varandra?

    Ungefär i detta skede tog 2021 års mekarsäsong slut, och vinterförvaring blev aktuell status för lokalen.
    Fortsättning följer för 2022 års mekarsäsong början.

    Ha de gött!

    Bilagor:
    #498216
    kjellake
    Deltagare

    Du lägger ner mycket jobb, kul att du visar det!
    Serienumret på lådan följer inte ch.numret men de ligger i närheten av varann. På min bil är det en skillnad på 38, med det högre numret på växellådan. Jag antar du sett att det också skiljer en del mellan serienumret och parningsnumret på växellådshalvorna. Min låda har en skillnad på nästan 300 på de numren.

    • Det här svaret redigerades för 1 månad sedan av .
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #498219
    Bengt Karlsson
    Deltagare

    Snyggt. Vi väntar förväntansfullt på vad som hänt i år. Mvh Bengt

    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #499260
    Saab_ahed
    Deltagare

    Poff, så har vi kommit in i nästa mekarsäsong med nykommet vår-ljus och värme.
    Ett vinterhalvår gick fort mellan två inlägg i denna tråd.
    Men i skrivande stund (4:e December 2022) känns det nog som att ett vinterhalvår tar rätt länge att komma igenom…

    Det fanns lite kvar att pilla med växellådan som beslutats att användas.
    Ville kontrollera delar för slitage, och rengöra ordentligt. Rengöring för funktioners skull, inte utseende.
    Fanns rester av lim på några delar som jag ville få bort för att de skulle passas ihop ordentligt,
    och oxid på aluminiumdelar som jag ville få bort för att det inte skulle fortsätta oxidera.
    Och även några decenniers skit som inte hör hemma på dessa komponenter.

    På differentialen finns två lägersäten med låsringshalvor som med shims håller differentialen korrekt axiellt placerad.
    Dessa hade rester av gammalt lim/låsvätska på sig, som jag ville få bort inför återmontering. Likaså i höljena för växellådshuset.

    Det var enkelt att dra av dessa lägersäten med en avdragare.
    Demontera-lagersäte-differential-SAAB-92A-bild1
    Demontera-lagersäte-differential-SAAB-92A-bild2
    Demonterat-lagersäte-med-tätning-bild1

    Roligt att se att lagren var lokalt producerande.
    Svenska-SKF-lager

    I lagersäten sitter axeltätningen för den medbringare som hör till inre drivaxelknut.
    Demonterat-lagersäte-med-tätning-bild2
    Demonterat-lagersäte-med-tätning-bild3
    Demonterat-lagersäte-med-tätning-bild4

    Jag har alltid kallat dessa typer av axeltätningar (läpptätningar) för ”stefa-tätning”.
    Det är nog för att min pappa kallade dem så, och jag tog efter. Det går även i folkmun där jag är uppväxt.
    Jag har nog undrat varför de kallas så, och någon har nog sagt att det fanns ett märke/tillverkare/varunamn som hette ”stefa”,
    men jag själv hade aldrig sett något sådant i verkliga livet, och bara accepterat det hela.

    När jag såg märkningen på dessa tätningar, så var ju förståelsen fulländad.
    Tätningsring-differential-SAAB-92A

    Det fanns inget synbart läckage genom dessa tätningar när växellådan låg i förvaring.
    Men jag kan inte avgöra hur de skulle fungera i drift. Gummi blir ju hårdare med åldern,
    och när jag slog ur dessa tätningar ur lägersätena, fick de sig en lite törn, så jag tror inte jag ska använda dem igen.
    Men om någon här vet var jag kan få tag i nya tätningar enligt original, vore det en rolig grej.
    Dessa verkar ha en solid gummiring (typ fyrkant tvärsnitt) som är inneslutet av två ihoppressade plåtringar.
    (Nyare tätningar har ju en metallring med vulkaniserat gummi utanpå)

    Nåjaa, vidare med resten.
    De två axlarna i lådan har också lagersäten för deras lagring, och demonteringen av den ena kom med på bild.
    Muttern i ändan av axeln behöver lossas för att demontera lagersätet.
    Muttern satt ganska hårt, och jag fick klämma fast axelns pinjongdrev i skruvstycket (mellan två aluminiumplåtar för att inte skada pinjongdrevet)
    för att få mothåll på axel, och således kunna lossa muttern med mitt längsta skaft. Det gick till slut.
    Hålla-axel-i-skruvstycke
    Aluminium-skyddsbitar-mellan-käftar-och-kugghjul
    Lossa-mutter-på-axel

    • Det här svaret redigerades för 3 dagar, 12 timmar sedan av .
    • Detta svar redigerades för 3 dagar, 12 timmar sedan av . Anledning: Stavfel
    Bilagor:
    #499273
    Saab_ahed
    Deltagare

    Jag hade i tidigare inlägg visat bilder på frihjulet, och även nämnt att det finns två olika versioner på dessa.
    Har lyckligtvis bilder på de två olika konfigurationerna bredvid varandra, så skillnaden enkelt kan ses.
    Frihjul-skillnader-SAAB-92A-bild1
    Frihjul-skillnader-SAAB-92A-bild2
    Den väsentliga skillnaden mellan dessa två, är att det senare frihjulet (stympad kuggkrans med två flata parallella sidor) har lite längre rullar än det tidigare.

    Nedan ses beståndsdelarna för det senare frihjulet, förutom rullarna, som tydligen rullade av bilden…
    Frihjul-demonterat-SAAB-92A

    Med alla växellådsdelar demonterade, så fick dessa och andra delar och småbitar bli ivägskickade till vattenpolering.
    Jag gillar denna behandling, eftersom den är mildare än blästring, men ändå gör rent ordentligt.
    Passar bra för delar med känsliga detaljer, såsom splines på torsionsstavarna, och gängade detaljer.
    Växellådshalvor-SAAB-92A
    Delar-till-vattenpolering
    Delar-till-vattenpolering-andra-omgång-bild1
    Delar-till-vattenpolering-andra-omgång-bild2

    Jag hade sökt efter ett tändlås en tid, eftersom mitt har en brusten nyckel kvar inne i låset.
    Tändlås-SAAB-92A
    Tändlås-baksida-SAAB-92A

    Fick kontakt med en säljare som hade ett original tändlås, och även en temperaturgivare som jag också behövde.
    Vi möttes upp på saabfestivalen, och det blev affär med lite extra delar också.
    Köpta-delar-på-Saabfestival-2022

    Det var i grova drag ungefär halva 2022 års mekarsäsong, även om en hel del utelämnats i förberedelsen till delarna som skickades iväg till vattenpoleringen.
    Fortsättning skall nog följa.

    Ha de gött!

    • Det här svaret redigerades för 3 dagar, 12 timmar sedan av .
    • Detta svar redigerades för 3 dagar, 12 timmar sedan av . Anledning: Stavfel
    Bilagor:
Visar 13 inlägg - 61 till 73 (av 73 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng