Saab 9-5 2.3t Vector 2004: Blåsan
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9-5 2.3t Vector 2004: Blåsan
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymoktober 27, 2015 kl. 10:59 #381043
Så nu vet jag hur man byter turbo också!
Då blir det V4 Turbo snart också, kanske 😛
oktober 27, 2015 kl. 12:47 #381044Nja, det är ju redan gjort till perfektion av herr Koskinen. Håller mig nog till att slänga i de portade topparna och kammen jag har liggande. Fast det får bli i Sköldpaddan, Bollen tänker jag ha mer gubbilsstuket på.
Har alltid varit lite rädd för turbobilar för att det verkat så svårmekat, men det gick ju bra trots att bilen är av modernt, elektriskt-allt-snitt.96 V4 1975 ”Bollen”
oktober 27, 2015 kl. 22:00 #381060Ja…9-5 är egentligen förhållandevis lätt skruvad. Det jag behövt skruva….iaf…
november 3, 2015 kl. 18:42 #381272Igår var jag på skroten och plockade på mig en standard innerbackspegel. Jag tillhör nämligen det konservativa släkte som anser att jag och inte spegeln ska bestämma när det är dags att blända av! Så nu ikväll blev det Operation Reaktionär i Blåsan!
96 V4 1975 ”Bollen”
Attachments:
november 15, 2015 kl. 17:52 #381774Sista (?) rycket inför besiktningen på fredag: våtslip och polering av strålkastarglasen. Eller ja, plasten, då. Blev okej, men ett kardborrefäste på polermaskinen gick sönder innan jag var klar, så ena sidan är jag inte nöjd med. Men genom besiktningen ska den nog komma.
96 V4 1975 ”Bollen”
Attachments:
november 18, 2015 kl. 02:39 #381916Dedär ser ju ut som nåt jag borde ta itu med. Är det autosol som gäller eller ???
Det känns lite bortkastat med Xenon när man har mattglas framför.
Snyggt jobbat 🙂
/ Kenthnovember 20, 2015 kl. 08:42 #382021Turbobyte, handbromsjustering och strålkastarpolering betalade sig: Bes ua!
96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymnovember 20, 2015 kl. 10:05 #382028<p abp=”884″>Nice
<p abp=”885″>O yes!
Så kommer den tråkiga biten med inbetalning av vägskatt :/
Hur mkt ligger din på ??
november 20, 2015 kl. 10:12 #382029För mycket… 2300, om jag minns ungefär rätt. Men jag kör ju V4 fem månader om året så då blir det ju bara 1340kr. 🙂
96 V4 1975 ”Bollen”
april 1, 2016 kl. 16:37 #395263Efter att ha fått gro igen under depressions-februari och tråk-mars fick Blåsan idag en rejäl vårtvätt. Såg riktigt bra ut – innan hon torkade… Men det får duga!
96 V4 1975 ”Bollen”
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.





