SAAB 900 T16 SS (sport sedan) 1988

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 900 T16 SS (sport sedan) 1988

Detta ämne innehåller 207 svar, har 19 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-02-16 13:50.

Visar 13 inlägg - 196 till 208 (av 208 totalt)
  • Författare

Hejhej!
    Hur går det med detta projekt, ligger det på ”is” tillsvidare?

saab putte
    Deltagare

Hej! Ja det ligger på is. Nu mixtrar jag med min svarta 900 när jag får tid över.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Oki, jag har ju själv varit väldigt sugen på en 900S fast 2d… Bygge då alltså.

Regin
    Deltagare

Inte alls svårt att fatta tycke för dom heller 😊
    luvanvsplane014

Men den ”Limited edition” UK/GB versionen som T16s –
    är själv min favorit 😍
    BB.1

BB.2

Bilagor:

Inte alls svårt att fatta <em class=”d4pbbc-italic”>tycke för dom heller 😊 luvanvsplane014
    Men den ”<em class=”d4pbbc-italic”>Limited edition” UK/GB versionen som T16s – är själv min favorit 😍 BB.1
    BB.2

Jotack!!
    Jag såg en sida där en Engelsman rivit ner å gjort iordning en röd sådan….vilket jobb, verkade varit väldigt rostig.

saab putte
    Deltagare

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas😊
    Ja du rödluvan var go den.
    Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med.
    Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till.
    Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Mr_SunBear
    Deltagare

Sedaner är lite hata el älska faktor på… Med rätt utrustning ser de jäkligt trevliga ut och är udda fåglar helt klart. Värda att vårdas bevaras men framförallt användas! Den svarta sedanen ovan är riktigt snygg, en detalj (i min värld ingen kritik) är att ändröret skulle vara lite längre upp i stötfångares urtag för just avgassystemet. Men jag är generellt petig på det på alla bilar.

Regin
    Deltagare

Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt.
    Kjolar. Brovingen är där med.

Jo bra nära iallafall ….
    Men precis som oss andra, dom flesta av oss –
    så fattas du takluckan som var standard på dessa modellerna.

Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross.
    Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Är det den av T16 bilarna –
    den (enda av dom 8 st) som hade skinninredning 👀

saab putte
    Deltagare

Ja det är den grå med skinn. Ja just ja. Taklucka var på uk modellen. Det gör mig faktiskt inte så mycket att vara utan. Lite stilrenare utan. Men har inget emot det heller.

Regin
    Deltagare

<Jag såg en sida där en Engelsman rivit ner å gjort iordning en röd sådan….vilket jobb-
    verkade varit väldigt rostig.

Finns även en grå som är helrenoverat under 2 års tid av abbott 👌

Den svarta sedanen ovan är riktigt snygg –
    en detalj (i min värld ingen kritik) är att ändröret skulle vara lite längre upp i stötfångares urtag för just avgassystemet.
    Men jag är generellt petig på det på alla bilar.

Nej jag häller med där –
    vet inte vad den som monterat det har haft i tankarna 🤔

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas😊 Ja du rödluvan var go den. Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med. Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till. Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Ojojoj!!!
    Nu blir det jobbigt!
    Vad har jag på hyllan…..?

Janne Hagnell
    Moderator

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas😊 Ja du rödluvan var go den. Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med. Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till. Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Ojojoj!!! Nu blir det jobbigt! Vad har jag på hyllan…..?

Inte bara jag som plötsligt får bilar…😁👌🏻
    Angående taklucka så sålde faktiskt Saab skyport som originaltillbehör. Men det kanske är lite raggarvarning på det?🙄

saab putte
    Deltagare

Skyport är fränt. Gör sig bra på 99an iallafall. Jag har annars en sån elglaslucka som fanns som tillbehör. Kan öppnas som en skyport så den vinklas upp i bakkant men går även att köra bak. Ganska tufft.

Visar 13 inlägg - 196 till 208 (av 208 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.