SAAB 900 T16 SS (sport sedan) 1988

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 T16 SS (sport sedan) 1988

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 216 totalt)
  • Författare

Hejhej!
      Hur går det med detta projekt, ligger det på ”is” tillsvidare?

februari 15, 2018 kl. 08:41 #440812

Hej! Ja det ligger på is. Nu mixtrar jag med min svarta 900 när jag får tid över.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

februari 15, 2018 kl. 17:36 #440830

Oki, jag har ju själv varit väldigt sugen på en 900S fast 2d… Bygge då alltså.

Anonym
            februari 16, 2018 kl. 00:27 #440858

Inte alls svårt att fatta tycke för dom heller ?

Men den ”Limited edition” UK/GB versionen som T16s –
            är själv min favorit ?

februari 16, 2018 kl. 05:21 #440875

Inte alls svårt att fatta <em class=”d4pbbc-italic”>tycke för dom heller ? luvanvsplane014
              Men den ”<em class=”d4pbbc-italic”>Limited edition” UK/GB versionen som T16s – är själv min favorit ? BB.1
              BB.2

Jotack!!
              Jag såg en sida där en Engelsman rivit ner å gjort iordning en röd sådan….vilket jobb, verkade varit väldigt rostig.

februari 16, 2018 kl. 07:02 #440877

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas?
                Ja du rödluvan var go den.
                Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med.
                Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till.
                Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

februari 16, 2018 kl. 08:18 #440883

Sedaner är lite hata el älska faktor på… Med rätt utrustning ser de jäkligt trevliga ut och är udda fåglar helt klart. Värda att vårdas bevaras men framförallt användas! Den svarta sedanen ovan är riktigt snygg, en detalj (i min värld ingen kritik) är att ändröret skulle vara lite längre upp i stötfångares urtag för just avgassystemet. Men jag är generellt petig på det på alla bilar.

Björn
                  Västerås
                  Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
                  Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
                  Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten

Anonym
                    februari 16, 2018 kl. 09:02 #440885

Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt.
                    Kjolar. Brovingen är där med.

Jo bra nära iallafall ….
                    Men precis som oss andra, dom flesta av oss –
                    så fattas du takluckan som var standard på dessa modellerna.

Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross.
                    Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Är det den av T16 bilarna –
                    den (enda av dom 8 st) som hade skinninredning ?

februari 16, 2018 kl. 09:24 #440887

Ja det är den grå med skinn. Ja just ja. Taklucka var på uk modellen. Det gör mig faktiskt inte så mycket att vara utan. Lite stilrenare utan. Men har inget emot det heller.

Anonym
                        februari 16, 2018 kl. 09:41 #440888

<Jag såg en sida där en Engelsman rivit ner å gjort iordning en röd sådan….vilket jobb-
                        verkade varit väldigt rostig.

Finns även en grå som är helrenoverat under 2 års tid av abbott ?

Den svarta sedanen ovan är riktigt snygg –
                        en detalj (i min värld ingen kritik) är att ändröret skulle vara lite längre upp i stötfångares urtag för just avgassystemet.
                        Men jag är generellt petig på det på alla bilar.

Nej jag häller med där –
                        vet inte vad den som monterat det har haft i tankarna ?

februari 16, 2018 kl. 11:52 #440893

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas? Ja du rödluvan var go den. Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med. Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till. Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Ojojoj!!!
                          Nu blir det jobbigt!
                          Vad har jag på hyllan…..?

februari 16, 2018 kl. 13:13 #440894

Ja men det tycker jag att du ska bygga en andreas? Ja du rödluvan var go den. Min vita kommer ju bli som en UK version utseendemässigt. Kjolar. Brovingen är där med. Nu blir man ju mer sugen igen. Men blir snart tillökning i familjen så det får vänta lite till. Andreas du kan komma och hämta min grå sedan. Tom tokslut kaross. Den står kvar än. Fina papper på den. Får lite ångest över att skrota den.

Ojojoj!!! Nu blir det jobbigt! Vad har jag på hyllan…..?

Inte bara jag som plötsligt får bilar…???
                            Angående taklucka så sålde faktiskt Saab skyport som originaltillbehör. Men det kanske är lite raggarvarning på det??

96 V4 1975 ”Bollen”

februari 16, 2018 kl. 13:50 #440895

Skyport är fränt. Gör sig bra på 99an iallafall. Jag har annars en sån elglaslucka som fanns som tillbehör. Kan öppnas som en skyport så den vinklas upp i bakkant men går även att köra bak. Ganska tufft.

augusti 10, 2020 kl. 21:25 #473399

Fantastiskt arbete och väldigt intressant läsning! Jag hoppas att det drar igång snart igen!
                                Aero-kitet hör verkligen hemma på en 2D. Det ser otroligt mycket stiligare ut och gifter sig verkligen med bakstammen och baklyktorna.

900 GL 3d 4vxl -82, 90 4vxl -85 900i 4d -91, 900 2.0i 5d automat -97 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.0t manuell SC Vector -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08, NG9-5 2.0t automat Vector -10

september 17, 2020 kl. 00:35 #475533

Fantastiskt arbete och väldigt intressant läsning! Jag hoppas att det drar igång snart igen! Aero-kitet hör verkligen hemma på en 2D. Det ser otroligt mycket stiligare ut och gifter sig verkligen med bakstammen och baklyktorna.

Tack! Kul du tycker det?
                                  Ja aeroplasten sitter som en smäck på sedaner.
                                  Står helt still med bilen än. Men den finns kvar iallafall ?

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 216 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.