Saab 9000 Talladega -90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 Talladega -90

• Detta ämne har 222 svar, 31 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-15 19:36 av .
Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 223 totalt)
  • Författare
    William
    Deltagare

looking good! 🙂

Per-Erik
    Deltagare

😉 Tackar!

…inte mycket att visa, men alla dörrarna är färdiga 🙂 – imorgon ska det skruvas motor!

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Ser mycket bra ut

Per-Erik
    Deltagare

tackar!

…behöver jag säga mer 😉

Per-Erik
    Deltagare

Jag fick tillbaka huven från lack idag 🙂

…och då var man ju bara tvungen att testa lite…

sen så ville jag bara visa lite fina vinklar 🙂

…en sista liten sak: jag har blästrat och lackat en ventilkåpa. Frågan är om jag skulle ta och låta den vara helt svart – jag tyckte det var rätt snyggt, som alternativ till att slipa rent ribborna och texten… Vad tycker ni övriga?

Så, Glad Påsk på er Saab-folk 🙂

cch
    Deltagare

Vet inte hur det ska vara men det hade nog blivit snyggt om man slipade rent o sen lite klarlack så det håller lystern 🙂

cabmange
    Deltagare

Hej Per-Erik

Det där blir ju fint, men var rädd om den, inte behöver du bruksa den på vintern?

//MH

Per-Erik
    Deltagare
    cabmange wrote:
    Hej Per-Erik

Det där blir ju fint, men var rädd om den, inte behöver du bruksa den på vintern?

//MH

Tack Mange 🙂 – Jag säger så här, jag kör max 500 mil per år privat, jag har tjänstebil och ytterligare ett fordon… Talladegan kommer vara påställd året om, men jag kommer väl inte ge mig ut i värsta slasket med henne i onödan…

CCH wrote:
    Vet inte hur det ska vara men det hade nog blivit snyggt om man slipade rent o sen lite klarlack så det håller lystern 🙂

Vi får se, lutar väl åt att jag slipar det rent iallafall…

torzan
    Deltagare

Tjena, var mkt noga med att kontrollera att ingen blästersand sitter i kåpan någonstans, finns många fickor det kan samlas i, blir så tråkigt då….

Per-Erik
    Deltagare
    Magnus T wrote:
    Tjena, var mkt noga med att kontrollera att ingen blästersand sitter i kåpan någonstans, finns många fickor det kan samlas i, blir så tråkigt då….

ehm, jo… jag har koll på det 😉

Per-Erik
    Deltagare

Så, det blev en liten runda till garaget efter jobbet idag…

Det blev att jag slipade av både text och ribbor…

…en del meck med att få till alla rör till den nya turbon, men nu tror jag att jag fått ihop det. Det enda jag har kvar på den är den undre banjon till vattenkylningen…

Jag fick dit den nya vattenpumpen, bägge remmarna och nya fina ac-kompressorn – och den nylackerade DI-kassen 🙂

Aftonens fina små medhjälpare!

Så, mer under helgen 😉

b-motor
    Deltagare

Härligt arbete, bra med medarbetare också, gäller att skapa intresse tidigt.

Får man se bilen i Karlskrona?

Mvh Daniel

Per-Erik
    Deltagare
    b-motor wrote:
    Härligt arbete, bra med medarbetare också, gäller att skapa intresse tidigt.

Får man se bilen i Karlskrona?

Mvh Daniel

Tack, jo det är trevligt när de vill hänga med! Målsättningen är besiktning den 21/4 så om allt går bra då så kommer vi till Karlskrona 🙂

saabaero
    Deltagare

Riktigt tjusigt! Måste kännas skönt att det närmar sig målet 🙂

Måste bara fråga vad det är för turbo?
    Är det en TE05?

Per-Erik
    Deltagare

Japp, det är en TE05

Känns mycket skönt, sen är det väl så att man aldrig blir riktigt klar med en bil 🙂 men det ska bli kul att ha den rullande igen! Saknar köra Turbo…

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 223 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng