Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 238 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2025-01-06 22:44 av
wallero.
-
FörfattareInlägg
-
Äntligen är ac systemet klart å det ä iskallt i bilen.
Sen har jag monterat ett fabriksnytt farthållarsystem å det funkar perfekt efter monteringen..Attachments:
Läckert Niclas!!
Tack det värmer.. söker nu ett nytt eller begagnat drag till 82-86 combiecupe mvh niklas
Har lagt på ytterligare ett lager med glans från tershine
Å dammsugit å bytt tätningslisten mot rutan på förardörren tog en list från en 2 dörrars å klippte till å monterade i cromelisten. Blev faktiskt jättebra.. ä så nöjd med ac,n å farthållaren .. en fröjd å köra nu.Attachments:
Anonymaugusti 7, 2022 kl. 19:44 #496117Respekt för den som kör en OG 900 med Automat –
som i dom flesta fall är pr ”automat” dissad av det flesta ….. ✅ 👍september 10, 2022 kl. 13:44 #496839Vilket jobb du gjort!
AC, farthållare och automatlåda, alla moderna bekvämligheter 🙂Som mulle meck brukade säga, snyggt byggt fräsig kärra!
Vilket jobb du gjort! AC, farthållare och automatlåda, alla moderna bekvämligheter 🙂
Som mulle meck brukade säga, snyggt byggt fräsig kärra!Det tackar vi för.. Har gjort bilen som jag vill ha den. Å ja letar ständigt efter nya delar å montera mvh
Idag har ja monterat fabriksnya ljullager ibak alltid gott med nya grejor tog bara 10 min per sida.
Attachments:
Har köpt en 900i16 2,1 1992 som gått 10900 mil å den ska inredningen ur å i min 900 87a ska bygga adapter plattor till framstolarna då de är av 9000 modell å andra fästen. Sen har ja bytt från mitt renoverade svarta innertak till ett orginal orört innertak i nyskick..vilken skillnad det blev med orginal vitt innertak.
Börjar i veckan å byta dörrsidor å sen golvmatta å baksäte å sen framstolar.. blir mörkgrå färg som heter labrador. MvhAttachments:
Förhoppningsvis väl använda pengar för donatorbilen Niklas!
Låter som du bör ”spara” 2.1L motor+växellåda med det miltalet.
Det var värst att en -92a har så intakt tak. Hoppas det håller.
Plyschklädseln verkar ju orörd. Har det funnits överdrag månde?
Jag fick klä om mitt på min -91a 900S ”Testarossa”.
Snyggt jobbat.
Mvh
Adam ZdunekMvh Adam Zdunek
SAAB 99L 1973 2D Veronagrön
SAAB 900S 1991 3D Talladegaröd
SAAB 99GLi 1981 2D Blåmetallic
oktober 6, 2022 kl. 08:49 #497535Härligt med helt innertak och en snygg inredning som inte är det minsta sliten. Blir jättefint 🙂 Mvh Bengt
Härligt med helt innertak och en snygg inredning som inte är det minsta sliten. Blir jättefint 🙂 Mvh Bengt
1000 tack bengt det värmer.
Ska bygga adapter platter i helgen så ja kan montera stolarna från 92 i min 87a
MvhHar satt I ett orginal innertak I nyskick samt c stolpar.
Sen håller ja på å byter inredningen från blå till mörkgrå från 1992 i nyskick…Ska tillverka adapterplattor så de nyare stolarna passar i min 900.
Har även monterat helt ny låssatts mm här händer det grejor.Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Saab 900i 1987” är stängt för nya svar.