Saab 900i 1987

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i 1987

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 141 totalt)
  • Författare
    wallero
    Deltagare

Det har en vän byggt.. va ganska mycket pyssel innan det passade bra.. blev dovt å fint. Har inte använt bilen än då ja aldrig använder mina entusiast bilar på vintern men snart så kommer den ut.. mvh niklas

wallero
    Deltagare

Nu är usa fronten klar blev skit bra.. Ska ställa in ljuset i nästa vecka..

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Har köpt in lite mer saker som ja bytt.
    Tex fått tag i nos bromsok bak.
    Ny tändspole å nya tändkablar nos.
    Även köpt nya bosch pilot 150 de fanns som tillbehör på 80 talet men då bara i vitt utförande ja har fått tag i gula.skoj å sätta på ovanliga saker. Ska ha dessa under kofångaren i fram som dimljus

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Idag blev nya dimmljusen monterade under kofångaren i fram.. Saab sålde dessa på 80 talet men då endast vita å dessa å gula men passar fint på bilen..
    Bosch pilot 150

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
    saab putte
    Deltagare

Härligt stuk du fått på den.
    Älskar denna vingen du har 🙂.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    wallero
    Deltagare

Härligt stuk du fått på den. Älskar denna vingen du har 🙂.

Har plockat på det mesta som går att hitta just nu..
    En skinninredning eller en turbo inredning är högintressant om nån har mvh

wallero
    Deltagare

Nu har ja börjat å montera ac systemet på min 900. Har ju 1992 års elhärva i min 1987a så allt ä fördraget..enda ja ä osäker på ä tempgivaren som sitter på baksidan vid kupefiltret vilka kablar som ska dit. Har ju några lösa vid bränsle boxen ..nån här på saab klubben kan väl svara på det? Har ingen hjälp fått när jag frågat nåt men nu hoppas jag på bättre tur denna gång..
    Även fått tag i fabriksnya bromsok i bak saab orginal som ja monterat.. Nu ä ju allt nytt å uppgraderat Nu ska bara ac,n blir klar mvh

Bilagor:
    Saab_ahed
    Deltagare

Hej,

Om du inte redan har servicemanualer med el-schema för AC i 900og, har jag några, och kan skicka pdf:er åt dig.
    Skicka PM med din e-post så kan jag bifoga dokumenten där.

Fråga; vilket kylmedia tänker du fylla systemet med?

Ser bara 1st. kylfläkt på bilderna, men du kanske har en till? Jag tror det är två kylfläktar med AC-installation

• Det här svaret redigerades för 2 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 2 månader sedan av .
    wallero
    Deltagare

Har fabriksnytt kyl med ac fläckt som ska i jag har bara börjat plocka i ac systemet mycket kvar innan det ä klart mvh

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Idag har ja monterat fabriksnytt kyl som ä lite tjockare å avsett för usa marknaden med en extra cell rad å satt på den extra fläkten till ac,n samt monterat givaren på främre vattenslangen för ac,n det går sakta men säkert framåt.

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Ac installationen går framåt bara förångaren kvar å montera samt hitta kablar till magnetventil å termostaten ..måste finns under instrumentbrädan på höger sida nån som vet? Har 1992 års el härva i bilen eftersom ja konverterat till i16 å aut låda från 1992 i min 1987 års 900..

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Nu ä allt klart med ac systemet .
    Kablar hittade å förångaren å slangar anslutna…
    Nästa vecka blir det fyllning. Har fått ett par jätte bra svar med bilder var de sista kablarna gömde sig.. men det har varit väldigt dålig respons här i klubben annars…
    Ja hjälper alltid till om nån behöver hjälp med nåt vore skoj om det avspeglade sig när jag nån gång ibland behöver hjälp.

Bilagor:
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Hej. Skönt att höra att du fick några bra svar och hittade de gömda kablarna. Du har verkligen en fin bil och en mycket läsvärd tråd. Rent allmänt är det kloka ord från dig Wallero. Det är bra med ett levande forum där vi alla hjälper varandra. Det är lätt att tänka att någon annan kan säkert skriva bättre än vad jag kan. Tänk inte så utan gör som Wallero , hjälp till med det du kan. I vissa fall är det kanske så att ingen som läser har någon lösning på problemet , men ofta är det någon som vet svaret. Tveka då inte utan skriv. Mvh Bengt

wallero
    Deltagare

Hej. Skönt att höra att du fick några bra svar och hittade de gömda kablarna. Du har verkligen en fin bil och en mycket läsvärd tråd. Rent allmänt är det kloka ord från dig Wallero. Det är bra med ett levande forum där vi alla hjälper varandra. Det är lätt att tänka att någon annan kan säkert skriva bättre än vad jag kan. Tänk inte så utan gör som Wallero , hjälp till med det du kan. I vissa fall är det kanske så att ingen som läser har någon lösning på problemet , men ofta är det någon som vet svaret. Tveka då inte utan skriv. Mvh Bengt

Tusen tack för kloka ord det betyder mycket för mig.
    Återkommer nästa vecka med resultatet om fyllningen av ac,n mvh

wallero
    Deltagare

Nu är ac,n fylld å det ä iskallt..tyvärr var relät till ac,n sönder så jag har beställt ett fabriksnytt på speedparts..
    Sen ä det frid å fröjd ..Har även börjat med å montera ett nytt farthållar system..

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 141 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng