SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 1300S – Sleeper projekt
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 16, 2013 at 15:33 #60215
men vaddå… har du en STOL i verkstan. Det verkar ju onödigt. Den har du ju aldrig tid att sitta i ändå, som det ser ut :weld :h . Men de e klart, kan ju vara bra att lägga hjälmen i…
Du håller en imponerande takt må jag säga. Snyggt med dubbla kompressorer. Det är inte många SAABar som har det. Jag vet bara en till :czy
Hur går det med drivlinan ?
/ Kenth
@saabcustom wrote:
men vaddå… har du en STOL i verkstan. Det verkar ju onödigt. Den har du ju aldrig tid att sitta i ändå, som det ser ut :weld :h . Men de e klart, kan ju vara bra att lägga hjälmen i…
Du håller en imponerande takt må jag säga. Snyggt med dubbla kompressorer. Det är inte många SAABar som har det. Jag vet bara en till :czy
Hur går det med drivlinan ?
/ Kenth
Använde faktiskt stolen i går för att sitta i och svetsa i hjulhuset :weld2 Ja timmarna flyger… När man tänker sig om så har jag efter 1,5 år bara ett tomt svetslagat och modifierat karosseri… helt galet egentligen… och det dyker upp saker hela tiden… hoppas jag blir klar innan modet tryter och plånboken är tunn som ett rakblad… Ja idéen med dubbla kompressorer er en ren rip off från ett känt custombygge 😀 Kanke jag blir först med wankel?
Sista status när det gäller drivlinan var att Volvo S80 lådan ryker. Snubben har vist tatt hem en Toyota MR2 låda istället. Han trodde den skulle passa mellan tornen. Vi får hoppas det är riktigt. Skall pröva att få tag i han igen och köra och kolla på kittet.
// Peter
@SölveSlamsug wrote:
…och du sliter på ser jag…
…har man något val? 🙂 Nyligen bytt rulle med svetstråd ännu en gång…
Sista nytt annars är att jag hämtat den nya speicaltillverrkade bensintanken i aluminium. Grymt nöjd, men kan inte ta äran här nej. Blir nog några bilder till om inte alltför länge. Hoppas nu bara jag mätt riktigt. Time will tell…
Lite mera bensin tank…
Skissen
Resultatet
Lätt stressad då den inte gick ned
Efter mycket ut och in blev listen bortsågad og tanken gled ned
Gulvet
Skall vara original rörlängd, men jag tycker de sticker ut ganska mycket… Någon som har koll?
För att få tanken att passa lite bättre ble det gamla vanliga… Såga ut och svetsa tillbaka…
november 6, 2013 at 11:05 #60752Bra jobbat! :weld Vet du vart man får tag på en wankel med växellåda, verkar inte finnas så gott om dom i sverige. 🙂
@Jesperlann wrote:
Bra jobbat! :weld Vet du vart man får tag på en wankel med växellåda, verkar inte finnas så gott om dom i sverige. 🙂
Tja, der ju inte helt enkelt det 🙂
Kankse Rotary Performance har några liggandes http://rotaryperformance.se/
Annars är det nog England eller USA. Jag köpte min Wankel på Ebay. PÅ Ebay finns det mycket att välja på ialla fall om du vill ha med turbo. Kostade inte all världen att få den fraktad med http://www.jettcarrier.com
Skiljer sig vist något mellan en del av motorerna mellan USA och Europa. Kan inte detaljerna.
http://www.bildelsbasen.se har haft några senare turbo till försäljning. ganska dyra…
@Plankan wrote:
Gillar din stil………
Passar det inte,jamen så breddar vi bara karossen –
eller skär bort lite plåt :CE“keep up the good work” :AP
Tack 🙂 Men vad gör vi inte för att få den SAAB vi vill ha… Men jag tror nästa projekt blir mer sansat… om det blir fler vill säga 🙂
Har börjat att testa med hjulnaven från Tero Setälä.
Bakaksel provisoriskt på plats. Måste få ordnat bussningarna snart…
Ser någorlunda ok ut.
Möjligen lite trångt mellan bälg och rör…
@96GT wrote:
Tack 🙂 Men vad gör vi inte för att få den SAAB vi vill ha… Men jag tror nästa projekt blir mer sansat… om det blir fler vill säga 🙂
:kopfkratz2: vart har jag hört den :004: innan ………….. :ROLF
@96GT wrote:
Har börjat att testa med hjulnaven från Tero Setälä.
Häftigt värrer det där :AP
Vet inte om jag har missat det –
men vad blir det för bultmått på dom ❓ -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.