SAAB 96 V4 -79 (orginal)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 V4 -79 (orginal)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 V4 -79 (orginal)

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 233 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 10, 2007 at 16:41 #105098

      När jag var på väg hem igår kväll regnade och var allmänt jävligt. Torkarna va på och helt plöttsligt ligger den ena torkararmen på huven och lyckas fasna i den andra på något vis. Den högra åkte av och den vänstra ställde om sig så den går inte på mer än hälften av sitt område… De va inte så mycket mer att göra än att köra hem med bilen.
      Idag när jag satte på torkararmen och ställde om den vänsta så skulle jag testa så det blev rätt. Den högra kommer inte mer än jalvvägs upp sen stannar den och vänstra håller fast vid att bara röra sig lite. Tappade musten något kan jag säga…

      Var kan man få tag på de där piggarna som man sätter torkararmen på?
      Är det svårt att få tätt när man satt på nya?

      MVH

      '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
      - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
      - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
      - 90 T16 -87 när jag ska överraska

        april 10, 2007 at 18:04 #105102

        det låter som att hela konstruktionen under instrumentbrädan har hamnat fel tycker jag… Jag har haft liknande fel på någon av mina tidigare saabar och har fått plocka isär hela skiten o börjat om från början så att säga, o sett till att allt är ordentligt tight o inte sladdrigt… det har alltid blivit tätt (om dock med lite extra silicon någon gång)…

          april 11, 2007 at 16:57 #105129

          En liten fråga…

          BIlden du har på din SAAB under en SK60, vart är den tagen? Riktigt koolt foto! DU får väl ta o hjälpa mig med fotograferingen när jag kommer långt nog för att det ska vara värt det;)

          PS: Vill fortfarande se SAAB:en i verkligheten… Är borta denna helgen, men åter i skåne på måndag DS

            april 11, 2007 at 18:12 #105132

            Har tagit bilden i Ljungbyhed på F5 finns ett modernare plan på F10 som man kan fotta vid också.

            Visst kan jag stå till tjänst med bilder.
            Klart att du ska titta på saaben.
            Du kan slå mig en signal när det passar sig. Du har mitt nummer?

            MVH

            '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
            - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
            - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
            - 90 T16 -87 när jag ska överraska

              april 11, 2007 at 19:47 #105147

              Åstorp -Skånes nya Saabmetropol?? 😀

              Kanske den bifogade bilden kan vara till hjälp när det gäller torkeriet?

              /B


              Bengt Åkesson
              bengt@akesson-motorsport.se
              Facebook

                april 12, 2007 at 04:22 #105171

                Misstänkte att det var Ljungbyhed. På Gamla F10 i Ängelholm har de en fin J35:a (Draken) uppmonterad på ett liknande stativ. Den vore lite nice att ha som bakgrund! Tar det till min sen 😉

                Japp, jag har ditt nummer – ringer i veckan som kommer!

                Åstorp som Skånes nya SAAB metropol, javisst, varför inte?! Det enda som är bättre än en SAAB, är två SAAB:ar, eller hur?!?! (eller tre… eller fyra…)

                  april 12, 2007 at 08:33 #105181

                  Tack för sprängskissen Bengt!
                  Får se om jag vågar mig på att pilla på de sen.

                  Per invånare ligger vi nog bra till med gammla saabar. Det är inte så ofta man möter någon men känner till en del v4 som finns här i byggden.

                  MVH

                  '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                  - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                  - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                  - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                    april 12, 2007 at 13:23 #105193

                    Nu har jag fått in varvräknare i bilen.
                    Det va inte alls så svårt som jag befarade.
                    Använde mig av bilden jag fick av Beng Åkesson.

                    Nu kommer nästa problem: Att sätta in den snyggt i handskfacket utan att sladdarna syns någonstans.

                    MVH

                    '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                      april 12, 2007 at 17:22 #105209

                      Hej du – ta ett litet hål i bakkanten på själva handsfack lådan (den är ju typ av kartong), så kan du dra in kablarna den vägen – det blir snyggt ska du se. Själv monterade jag en hel CD-växlare i handsfacket en gång, utan att det syntes utifrån… Visserligen fick jag göra rätt mycket våld på lådan o ventilationen på den sidan, men det var det värt!

                        april 15, 2007 at 18:40 #105299

                        Ska du köra med öppen lucka eller tar du hål i den för varvräknaren?

                          april 15, 2007 at 20:39 #105306

                          Känner jag mange rätt så kommer han inte att ta ut för något hål, anledningen till att han valde det stället är att han inte ville göra bilens inredning oorginal ( eller hur man skriver?), så därför kommer han nog köra med luckan öppen.
                          Och tro mig, jag känner molte:)

                          Saab 93B -59 (Blå)
                          Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                          Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                            april 16, 2007 at 12:33 #105321

                            Hehe Så rätt så. Jag kör med luckan öppen när jag är på sporthumör 😉
                            man skulle kanske skaffa sig en extra lucka till handskfacket och göra hål i.
                            Vill inte förstöra grejerna. Bilen ska gå att återställa.

                            MVH

                            '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                            - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                            - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                            - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                              april 16, 2007 at 14:43 #105327

                              Helt rätt att man ska kunna återställa bilen till original!!!

                              Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
                              Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
                              Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
                              Saab 9-3 Vector SC ´09

                              Skämsbil:
                              Audi A6 Avant

                              Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                                april 16, 2007 at 15:44 #105329

                                Absolut. Någon dag när jag tappar förståndet och gör av med den så vill kanske inte nästa ägare ha den på mitt sätt. Men när den är min så ska den ändån ha min stil.
                                Ska nog skaffa mig en lucka till faktiskt.
                                Hade varit kul att ha oljetemp och tryck också…

                                '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                                - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                                - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                                - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                                  april 16, 2007 at 21:25 #105345

                                  varför inte dra på med en äldre lucka med radio fack om den passar? måste du ju få plats med 2 mätare minst i den 🙂

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 233 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.