- Detta ämne har 403 svar, 64 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-03 08:34 av .
- FörfattareInlägg
- 28 februari, 2012 kl. 07:46 #40149
phermansson
DeltagareOk Brightwell är borta. Ett besked ska förhoppningsvis komma innan månaden är slut, siste februari är imorn. Presskonferens nu kl 9 som vanligt på tisdagarna.
Chipsen är upphällda, ska champagnen in på kylning? 🙂 Eller kan man hoppas på att få fira med en Bayersk? 🙂28 februari, 2012 kl. 09:30 #40156turbolamko
Deltagare@phermansson wrote:
Ok Brightwell är borta. Ett besked ska förhoppningsvis komma innan månaden är slut, siste februari är imorn. Presskonferens nu kl 9 som vanligt på tisdagarna.
Chipsen är upphällda, ska champagnen in på kylning? 🙂 Eller kan man hoppas på att få fira med en Bayersk? 🙂Hoppas också kunna få fira snart 😀
Dagens presskonferens gav inget speciellt nytt idag heller…
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)28 februari, 2012 kl. 09:35 #40157turbolamko
DeltagareMen dock så kan vi trots tråkiga beskedet som kom igår kväll få lite mer glädjande här 🙂
http://www.expressen.se/gt/kinesiska-youngman-kvar-i-budgivningen/
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)28 februari, 2012 kl. 09:36 #40158phermansson
DeltagareTyp…och Tims kommentar på SU får mig att känna hopp:
We’re getting a lot of inputs all the time, some we discard right away and some are in fact very serious, but in the last days we are seeing how many of the dots fit together and we’re seeing a trend… The BW back out was not a surprise for me…
28 februari, 2012 kl. 09:41 #40160turbolamko
Deltagare@phermansson wrote:
Typ…och Tims kommentar på SU får mig att känna hopp:
We’re getting a lot of inputs all the time, some we discard right away and some are in fact very serious, but in the last days we are seeing how many of the dots fit together and we’re seeing a trend… The BW back out was not a surprise for me…
Till Drescher är riktigt duktig på att skriva faktiskt! Läs alla hans artiklar så blir man helt klart imponerad :AP
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)28 februari, 2012 kl. 15:34 #40171jrocket
DeltagareSvart på vitt ang GM´s inställning/agenda:
http://www.svd.se/naringsliv/gm-nobbar-alla_6887515.svd
:WH
28 februari, 2012 kl. 16:37 #40172phermansson
DeltagareHmm… Man har hela tiden sagt att man värnar aktieägarnas intressen, men nu säger man att det kvittar hur mycket nån betalar, de licensierar inte ändå. Det går väl ändå inte ihop? Att sälja licenser dyrt är väl bland det mest lönsamma man kan göra?
28 februari, 2012 kl. 16:57 #40173Christian.S
DeltagareI det allt tråkiga så kommer det här som för mig som Saabälskare blir sjukt sugen på att köpa en ny Saab!
http://ttela.se/tv#8M00CaveCsGHDu2gl2kC6A
Fatta att 47 cabbar byggs för delvis hand, kanske de allra sista! och några Independence cabbar på det!!! 😯
28 februari, 2012 kl. 17:40 #40176hans h
Deltagare@Fidde-92 wrote:
I det allt tråkiga så kommer det här som för mig som Saabälskare blir sjukt sugen på att köpa en ny Saab!
http://ttela.se/tv#8M00CaveCsGHDu2gl2kC6A
Fatta att 47 cabbar byggs för delvis hand, kanske de allra sista! och några Independence cabbar på det!!! 😯
Sjukt frestande. Men min budget tillåter bara tjugo år gamla bilar, medan husbygge pågår.
Å andra sidan är en 93:a 9000CDE2.3T ganska kul. 😉28 februari, 2012 kl. 19:47 #36962900jubileum
Deltagare@phermansson wrote:
Hmm… Man har hela tiden sagt att man värnar aktieägarnas intressen, men nu säger man att det kvittar hur mycket nån betalar, de licensierar inte ändå. Det går väl ändå inte ihop? Att sälja licenser dyrt är väl bland det mest lönsamma man kan göra?
Ja, man kan undra hur de tänker. GM:s aktieägare består ju till 60 procent av den amerikanska staten, alltså förvaltas 60 procent av General Motors av de amerikanska skattebetalarna. I princip menar man alltså att det inte är i den amerikanska staten/folkets intresse att licensera Saabtekniken 😕
@Hans H wrote:
@Fidde-92 wrote:
I det allt tråkiga så kommer det här som för mig som Saabälskare blir sjukt sugen på att köpa en ny Saab!
http://ttela.se/tv#8M00CaveCsGHDu2gl2kC6A
Fatta att 47 cabbar byggs för delvis hand, kanske de allra sista! och några Independence cabbar på det!!! 😯
Sjukt frestande. Men min budget tillåter bara tjugo år gamla bilar, medan husbygge pågår.
Å andra sidan är en 93:a 9000CDE2.3T ganska kul. 😉Låt oss ändå hoppas att detta inte blir dem sista Saabarna 😉
1 mars, 2012 kl. 22:21 #40278turbolamko
DeltagareMahindra har lagt bud på hela Saab enligt SaabsUnited :AP
http://www.saabsunited.com/2012/03/mahindra-has-placed-a-bid.html
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)5 mars, 2012 kl. 21:20 #40500turbolamko
DeltagareOch nu lägger Tata Motors också bud på Saab!
http://www.saabsunited.com/2012/03/tata-places-bid-for-saab.html
More than three years after it acquired British car brand Jaguar Land Rover, Tata Motors may spread its wings in the Scandinavian market. The automaker, which last week placed a bid for the assets of bankrupt Swedish carmaker, Saab, for around $350 million, would be pitted against the likes of Volvo and Chinese auto giant Youngman, sources said.
It is understood Tata’s global acquisition team has been in negotiations with Saab and private equity players for a prospective acquisition for JLR. When contacted, a Tata Motors spokesperson said, “We do not comment on speculation.” According to Saab officials, the company has received at least five bids, mostly from outside Sweden.
However, the company did not divulge the details.
Saab’s trustee Hans Bergqvist said last week that the offers were filed before a Monday deadline.
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)5 mars, 2012 kl. 21:22 #40501phermansson
DeltagareJa nu börjar det bli spännande. Såg just nått om att Youngman vart och pratat med Stefan Löfven.
5 mars, 2012 kl. 21:31 #40504turbolamko
Deltagare@phermansson wrote:
Ja nu börjar det bli spännande. Såg just nått om att Youngman vart och pratat med Stefan Löfven.
Länk, källa?? 😀
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)5 mars, 2012 kl. 21:32 #40505phermansson
DeltagareTv4 nyheterna just nu.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.