Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 672 totalt)
  • Författare
    rodder76
    Deltagare

Den 89:a som annonserades för 50000:- är nu borta från Blocket.se. Hoppas att den gick till någon entusiast (här), och som kalenderbitare så hoppas jag självklart att jag kommer få veta vem som är den lycklige 😉

//

jonathan p
    Deltagare

Jag såg det också, borgar snart för riktigt bra priser för ovanligt fina exemplar. Förövrigt satt jag och tittade på detta ”vrålåk” precis. Synd om den 🙁

http://www.blocket.se/kalmar/Saab_talladega__392_hk__22367233.htm?ca=23_8&w=3

Igentligen borde det vara en hyffsat smal sak att återställa till orginal, verkar ju vara fin plåtmässigt.

mr ems
    Deltagare

Hej och hå . Nu är OEA 262 Bes ,försäkrad och påställd !!
    Redo att rulla mot våran huvudstad AKA (Trollhättan) .
    Är det någon mer med Talladega som dyker upp till helgen ?

Bengt M

cabmange
    Deltagare

Nej den får stå hemma, det blir ogcab dit.

//MH

filbrun2
    Deltagare
    cabmange wrote:
    Nej den får stå hemma, det blir ogcab dit.

//MH

Visste inte ens att du hade en Talladega! Fin eller? Så du tar inte den fina 9000 aeron dit då….

MVh Filip

rodder76
    Deltagare

Jonatan P
    Tyvärr missade jag vad som fanns i den annons du länkade till. Kan du redogöra??

Det glädjer mig att 900EMS ska ta sin Talladega till Trollhättan. Det ska bli en fröjd att åter få vila ögonen på en -TA.
    Jag kommer att komma till Trollhättan, men tyvärr kommer jag inte kunna ta mig dit så ståndsmässigt som jag önskat. Har precis lyckats lösa bilfrågan med syrrans Fjord Fikus.

cabmange
    Deltagare

Japp har blivit med talladega, förmodligen en av de finare som finns i sverige hoppas hag.

//MH

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

är det möjligtvis en talladegaröd 90:a.

Det låg en sådan på blocket för c:a ett år sedan. (gammal mässbil)

mr ems
    Deltagare

Hej vad skoj att det dyker upp fler !!
    Skulle var skoj om vi kunde samlats alla Talladega i en hög !!
    Kommer bo och vistas på campingen i Trollhättan på Hjulkvarn
    461 39 TROLLHÄTTAN
    Kom förbi och drick en öl !! Alla Talladega vänner (på kvällen) !!
    På dagarn vill vi glida runder i våra fina 9000 .

saabfjollen
    Deltagare

Hittade en Clarion-katalog på 67sidor från 1994 i min samling. Där var denna vita 9000 men jag vet inte om de är en Talladega.

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Svaret är att det är en standard turbo, som har eftermonterade aero sköldar.

Vet detta , eftersom jag nyss pratat med Håkan Nilsson.

Det var han som vid den tiden var ägare till bilen. (han jobbar sedan länge på ANA i TROLLHÄTTAN).

Fick vid den tiden chans att lyssna på anläggningen & den lät mycket bra.

rodder76
    Deltagare

Tack Saabfjollen för mer bilder, även om det i detta fall inte prickade 100% rätt. Men intressant kan det vara ändå.

Hemkommen från Saabens dagar då går den insnöade dårens pris för bästa Talladega till 900EMS som var där med träffens och helgens enda Talladega (vad jag såg i vilket fall). Inte ens museet konkurrerade med att ha den riktiga tävlingsbilen framme.

Mycket trevligt att få växla några ord med några av er.
    //

saabaero
    Deltagare
    97sonett
    Deltagare
    Rodder76 wrote:
    Daniel Eliasson wrote:
    Om jag inte minns helt fel, så hade talladega i Talladegaröd kulör svarta stripes.
    Minns att jag sett detta för längesedan, då bilarna var nya.

Detta skulle ju i så fall vara et stort genombrott i de olikfärgade Talladegorna om något sådant kunde bevisas.
    Jag betvivlar dock om så vore då ingen av de röda, den vita eller blå jag sett haft talladegastripes alls. Dessutom verkar dessa bilar ha kromade grillar, något som vissa ägare justerat i efterhand. Ibland till färgmatchad och ibland till svart/mattsvart.

Den vita talladegan hade stripes, iaf när jag ägde den för ett antal år sedan, stripen var röd och med text ”talladega”.

mvh anders

mr ems
    Deltagare

Hej Tack för första priset !!
    Kul att vi nu vet hur många Talladegor som finns !!
    Kul att jag var den ända som dök upp i min .
    Och så är min bil 20 år i år.
    Skull kanske sammla ihop alla 9000 talladegor och gjort en min träff !!

Bengt M

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 672 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng