Snack om 9000 Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
juli 7, 2009 kl. 11:44 #142465
Jag såg det också, borgar snart för riktigt bra priser för ovanligt fina exemplar. Förövrigt satt jag och tittade på detta ”vrålåk” precis. Synd om den 🙁
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_talladega__392_hk__22367233.htm?ca=23_8&w=3
Igentligen borde det vara en hyffsat smal sak att återställa till orginal, verkar ju vara fin plåtmässigt.
Jonatan P
Tyvärr missade jag vad som fanns i den annons du länkade till. Kan du redogöra??Det glädjer mig att 900EMS ska ta sin Talladega till Trollhättan. Det ska bli en fröjd att åter få vila ögonen på en -TA.
Jag kommer att komma till Trollhättan, men tyvärr kommer jag inte kunna ta mig dit så ståndsmässigt som jag önskat. Har precis lyckats lösa bilfrågan med syrrans Fjord Fikus.juli 15, 2009 kl. 21:45 #142876är det möjligtvis en talladegaröd 90:a.
Det låg en sådan på blocket för c:a ett år sedan. (gammal mässbil)
Hej vad skoj att det dyker upp fler !!
Skulle var skoj om vi kunde samlats alla Talladega i en hög !!
Kommer bo och vistas på campingen i Trollhättan på Hjulkvarn
461 39 TROLLHÄTTAN
Kom förbi och drick en öl !! Alla Talladega vänner (på kvällen) !!
På dagarn vill vi glida runder i våra fina 9000 .juli 19, 2009 kl. 07:41 #142973Hittade en Clarion-katalog på 67sidor från 1994 i min samling. Där var denna vita 9000 men jag vet inte om de är en Talladega.
juli 19, 2009 kl. 08:31 #142976Svaret är att det är en standard turbo, som har eftermonterade aero sköldar.
Vet detta , eftersom jag nyss pratat med Håkan Nilsson.
Det var han som vid den tiden var ägare till bilen. (han jobbar sedan länge på ANA i TROLLHÄTTAN).
Fick vid den tiden chans att lyssna på anläggningen & den lät mycket bra.
Tack Saabfjollen för mer bilder, även om det i detta fall inte prickade 100% rätt. Men intressant kan det vara ändå.
Hemkommen från Saabens dagar då går den insnöade dårens pris för bästa Talladega till 900EMS som var där med träffens och helgens enda Talladega (vad jag såg i vilket fall). Inte ens museet konkurrerade med att ha den riktiga tävlingsbilen framme.
Mycket trevligt att få växla några ord med några av er.
//Vet inte om denna hör hemma i tråden ?!?
http://www.blocket.se/jamtland/Saab_9000_aero_Talladega_22623686.htm?ca=3&w=1Rodder76 wrote:Daniel Eliasson wrote:Om jag inte minns helt fel, så hade talladega i Talladegaröd kulör svarta stripes.
Minns att jag sett detta för längesedan, då bilarna var nya.Detta skulle ju i så fall vara et stort genombrott i de olikfärgade Talladegorna om något sådant kunde bevisas.
Jag betvivlar dock om så vore då ingen av de röda, den vita eller blå jag sett haft talladegastripes alls. Dessutom verkar dessa bilar ha kromade grillar, något som vissa ägare justerat i efterhand. Ibland till färgmatchad och ibland till svart/mattsvart.Den vita talladegan hade stripes, iaf när jag ägde den för ett antal år sedan, stripen var röd och med text ”talladega”.
mvh anders
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.