Snack om 9000 Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 541 till 555 (av 672 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 10, 2010 at 09:42 #164496

      Grattis till en rolig bil.

      Men dessa Tallor börjar bli lite vanliga nu 🙂

      //MH

        november 10, 2010 at 11:22 #164497
        cabmange wrote:
        Grattis till en rolig bil.

        Men dessa Tallor börjar bli lite vanliga nu 🙂

        //MH

        Det är som jag alltid hävdat att Talladega är en dussinbil med pluttmotor :duck: 😀

          november 10, 2010 at 11:35 #164498
          SaabAero wrote:
          cabmange wrote:
          Grattis till en rolig bil.

          Men dessa Tallor börjar bli lite vanliga nu 🙂

          //MH

          Det är som jag alltid hävdat att Talladega är en dussinbil med pluttmotor :duck: 😀

          Instämmer klart.

          Varför hålla på med dessa när det finns “Besten från Trollhättan” istället, som även idag piskar många nya prestanda bilar i Kasselbackarna. Finns en i dina trakter till salu om jag inte minns helt fel.

          //MH

            november 10, 2010 at 14:18 #164501
            cabmange wrote:
            Finns en i dina trakter till salu om jag inte minns helt fel.

            //MH

            Det stämmer men man behöver väl bara 1 riktig bil 🙂
            Tror det är hyffsat skick på kärran i fråga men japsdämpare och VIMS/VEMS kan ju göra vem som helst skeptisk.

              november 10, 2010 at 14:39 #164502
              SaabAero wrote:
              cabmange wrote:
              Finns en i dina trakter till salu om jag inte minns helt fel.

              //MH

              Det stämmer men man behöver väl bara 1 riktig bil 🙂
              Tror det är hyffsat skick på kärran i fråga men japsdämpare och VIMS/VEMS kan ju göra vem som helst skeptisk.

              Jo det är sannt, men lider man som mig med en sjukdom så är det inte lätt 😀 Eller var det trasiga leksaker och brorsan fick alla roliga saker och jag bara ärva trasigt skick.

              -Bilbanan Scalectrix var brorsans, fick en trasig faller
              -Märklin fick man titta på när brorsan körde m,m

              //MH

                november 10, 2010 at 15:08 #164503
                cabtt wrote:
                har lite funderingar:

                talladega såldes med läderratt, men fanns den i olika färger?

                skinnklädseln fanns väl bara i buffalo mörkgrå?
                var dörrsidor skinnklädda?
                fanns det stora färddatorn att välja som tillval?

                Ratten i Talladegan var alltid svart vad jag förstått förutom lite variation på färgbanden på ratten.
                Dörrsidorna var ej skinnklädda. Det var dom bara i CS aero.
                Skinnklädseln var buffalo 88-89. 90 hade buffalo med mocca inlägg vad nu den inredningen heter?
                Stora färddatorn var tillval ja.
                Så har jag förstått det.

                MVH Filip

                  november 10, 2010 at 15:59 #164505
                  cabmange wrote:
                  -Märklin fick man titta på när brorsan körde m,m

                  //MH

                  Jag har en Märklin som du kan få byta mot nått fräsigt till en CC Aero 🙂

                  Impulsshoppade en omgång Talladegafälgar idag 😎
                  Var visst mång som var sugna på dom fälgarna :sad2:

                    november 10, 2010 at 19:17 #164513

                    vart köp för mig åsså .. men vi får se hur det blir med den .. satans rostig =(..
                    kanske kommer upp bilder när jag hämtat den

                      november 10, 2010 at 20:39 #164516

                      Hejsan vänner.
                      Det händer helt plötsligt väldigt mycket i tråden.

                      norman: Du är välkommen att antingen använda PM-funktionen eller maila på rodder76[snabel-a]hotmail.com, så kan jag kanske få veta mer, och du får veta “allt” jag vet. Om det är TommyM’s gamla bil så är den ju redan känd, och han kan säkert berätta lite för dig.
                      Jag är alltid intresserad av ny information och bilder på alla bilar, så du får gärna “trakasera” med bilder och allmänt “tjöt”.

                      cabtt: Skinnklädseln 88-89 är samma mörkgrå som fanns i de andra 9000 dessa år (Buffalo). Till denna så är det mörkgrå treekrad skinnklädd ratt med svart och grå derkorband.
                      Utan att vara 100% säker, så verkar det som om Buffaloskinnet blev ett uns mörkare 1990. I 1990års Talladega fick denna skinnklädsel moccainlägg isytt på. Ratten som tillhör är inte samma i färgen som 88-89, utan skinnet är mörkare precis som klädseln i övrigt, och dekorbanden är nu svart och rött, vilket passar fint med bilens yttre. Men som sagt; jag är inte 100% att nyansen verkligen är ändrad, men det är min upplevelse av de olika klädslarna.

                      Precis som Filbrun säger så kommer skinnet i dörrsidorna senare. På Talladega är det plysch som i alla gamla 9000.

                      DCC var tillval under alla Talladegans levnadsår.

                      Cabmange: Jo, denna tråd börjar ge utdelning, och allt fler bilar hamnar i entusiasthänder. Bara bra!

                      SaabAero: Ett dussin är tolv. Du har en modell som ligger närmre dussinet 😉

                      mickeooj:GRATTIS. Maila mig gärna bilder och information om bilen. Supersugen på att få in “nytt blod” i mitt arkiv.

                      //David

                        november 10, 2010 at 21:47 #164520

                        Hej på er alla Talladega vänner . I min Talladega 89 har jag buffalo skinnet inrednings kod E33 . Tror att denna satt endast på 88 89 . 90 kom mocca inlägget . Söket om någon har två sittspåsar 40 38 212 och två ryggpåsar 95 94 961 . Endast nytt eller i rysligt bra skick sökes . Bak sättet är i mycket bra skick ! Hitta inget skinn i rätt färg och struktur annars hade jag fått det uppsytt . När jag försöker att att beskriva färgen är det inte ljus grå inte mörk grå utom mörk mörk grå !!! Bengt M

                          november 11, 2010 at 06:40 #164524

                          Min står nu avställd och undanställd på obestämd tid.
                          Intresset av min säljes annons på blocket och forumet har varit i princip “noll”. Några har velat köpa fälgarna löst.

                          Men den står i säkert förvar ( nära Bengt M )och intresset kanske ökar, både för att själv renovera eller bland köparna och en 5-10 år 😎

                          Skulle ev ngn få ett “akut” ha begär på en talladega så tar ni kontakt.

                            november 11, 2010 at 16:25 #164530

                            Hej Per-Erik (fint namn!! :wiiiiiieeeehhhhaaww: ), och välkommen till forumet – trevligt att man kunnat inspirera någon. Som andra sagt, ut med bilder och gärna lite snack om vad du gjort/planerar. Jättekul att fler tar hand om dessa fina “dussinbilar med pluttemotorer” så att inte bara “monstren” sparas åt eftervärlden – grattis till alla som har Talladegor! Jag tror att det kommer tillkomma ytterligare någon riktig pärla snart 😉 Min Talla vilar nu (nära nog) sin vintersömn, den ska bara företa en resa till innan det är slutåkt för iår, på välförtjänt, om ej ännu riktigt behövlig, lackrekond/polering/vax/försegling i Ängelholm. Vinterbilen står i garaget och väntar på att tas ibruk, en röd 9000 (naturligtvis) cse 2,3i utan respirator…

                              november 13, 2010 at 06:19 #164616

                              Även jag har blivet Talladega ägare för några veckor sen, svart -89:a.

                                november 13, 2010 at 06:57 #164617

                                nice – så, många talladegor på skåne träffarna nästa sommar då?!

                                  november 13, 2010 at 08:39 #164618
                                  cabtt wrote:
                                  Även jag har blivet Talladega ägare för några veckor sen, svart -89:a.

                                  Köpte inte du den vita i våras?

                                  //MH

                                Visar 15 inlägg - 541 till 555 (av 672 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.