US Cabben *for sale*

Forum Övrigt Projekt / Min bil US Cabben *for sale*

  • Detta ämne har 161 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-10 10:17 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 162 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #181385
    Beeos
    Deltagare

    Pershav! Saknade du spridare?

    #180286
    jonathan p
    Deltagare

    Hello, nej jag klarar mig nu, fick ett paket hem igår med 4 styck spridare som passar så imorgon ska en av dem på där den satts igen och så hoppas jag på uppstart bara allt rullar på.

    Men tack ändå 😀

    #180333
    svart_cab
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Sufletten har faktiskt klarat sig förvånadsvärt bra, inga hål, värre förslitningar eller blekning. Däremot har bakrutan släppt lite i limmet i nederkant så där ska ja gå loss lite med 3M lim av rätt sort.

    Ja, om det bara är bakrutan som behöver lite jobb har den klarat sig bra. Jag kommer ha med mig det 3M lim jag använde när jag bytte sufflett som du kan få om du vill (vet ej om det går att få tag på i Sverige).

    @Pershav wrote:

    Säg till när du är sugen sen i vår så gör vi en gemensam utflykt 😛

    Absolut! Vi får hoppas på tidig vår 😛

    #180998
    jonathan p
    Deltagare

    Gott, de får du jätte gärna göra 🙂 Jag tror det går att få tag på men aldrig fel att slippa leta!

    #181723
    jonathan p
    Deltagare

    Jaha, det är bara att erkänna att det inte alltid blir som man har tänkt sig, igår var jag och hämtade aerokjolar till cabben från Takke på forumets T8 special, fick även med luftutsläppskåporna för bakskärmarna. Så US cabben spårar lite mot ett något aggresivare stuk, kommer även ett gäng fjädrar till en något lägre look.

    Så de kan gå… 🙂

    #181725
    plankan
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Jaha, det är bara att erkänna att det inte alltid blir som man har tänkt sig, igår var jag och hämtade aerokjolar till cabben

    ”Aero” cabbar är cooooooola :mrgreen:

    #181726
    dea
    Deltagare

    Det funkar fint att använda biltemas vindrutetätning för att limma rutan. Ska kanske inte säga förmycket 😀 man vet ju inte när det släpper, men det har suttit 2 somrar har jag för mig, hade släppt en del i nederkanten på min.

    #181832
    jonathan p
    Deltagare

    UPPSTART 🙂 och både bra och dåliga nyheter…

    Motorn hoppade igång snällt och fint och inga läckage kring turbon, doch går den fortfarande inte på 2:ans cylinder trots bytt spridare 🙁 stift, kablar, fördelarlock och rotor är också bytta.

    Den verkar fortfarande inte få soppa, några tips?

    #181833
    longjohn61
    Deltagare

    Kan du mäta dig fram om du får ström på själva spridar kontakten ❓
    Kanske blir nån klokare då 😉

    Mvh Nisse

    #181835
    jonathan p
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    Kan du mäta dig fram om du får ström på själva spridar kontakten ❓
    Kanske blir nån klokare då 😉

    Mvh Nisse

    vad jag kunde mäta mig till var det Ström på pridarkontakterna, de gick mellan 0-12v hela tiden korta intervall 🙂

    #181836
    longjohn61
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    vad jag kunde mäta mig till var det Ström på pridarkontakterna, de gick mellan 0-12v hela tiden korta intervall 🙂

    Och all 4a lika ❓ Och säkert att den fungerar,vad händer om man skiftar 2an och låt oss säga 4an är det då fortfarande 2an som strular ❓
    Kan du prova med en annan ecu ❓

    Mvh Nisse

    #181838
    jonathan p
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    @Pershav wrote:

    vad jag kunde mäta mig till var det Ström på pridarkontakterna, de gick mellan 0-12v hela tiden korta intervall 🙂

    Och all 4a lika ❓ Och säkert att den fungerar,vad händer om man skiftar 2an och låt oss säga 4an är det då fortfarande 2an som strular ❓
    Kan du prova med en annan ecu ❓

    Mvh Nisse

    Det lät som en bra ide att testa och skifta kontakt, jag var dock osäker på det då jag antog att spridarna bara sprutade in bränsle strax innan den tänder men så kanske det inte är? För det borde väl isf bli fel om man byter kontakt mellan de olika cylindrarna.

    Mina tankar går lite mot en kass ECU men finns det något mer exakt sätt att mäta om man får rätt signal istället för voltmätare.

    #181839
    M.Broberg
    Deltagare

    det enda sättet att 100% kontrollera funktionen är med ett oscilloskop då det handlar om både tidsrymden spridaren är öppen och dessutom har jag för för mig att det inte är en konstant spänning + ström signal utan en triggerpuls och sedan sänks spänningen/strömmen för hållfunktionen.

    EDIT: testa annan ECU, så jävla många skåningar det är här borde la nån ha en 1991 års ECU liggandes 😛

    #181840
    longjohn61
    Deltagare

    Öppningstiden styrs ju av ecu,vad jag vet så öppnar dom en gång per motorvarv (varm motor) och 2 gånger per motorvarv (kall motor) så är det med bosch systemet.
    På lucas bilar borde det vara nåt liknande fuktion på spridare 😉
    Vad har du för nummer på ecu boxen ❓

    Mvh Nisse

    #181841
    plankan
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    EDIT: testa annan ECU, så jävla många skåningar det är här borde la nån ha en 1991 års ECU liggandes 😛

    Då detta är en US bil vill jag gärna minnas den kör med bosch –
    vilket inte direkt är Svensk standard på MY 91 precis 🙄

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 162 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng