Göran Karlsson
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
juni 22, 2026 kl. 10:47 #529340Hej. Du ser muttern och skruven till höger om frihjulsreglaget. IMG 0467. Hälsningar Göran.
juni 21, 2026 kl. 23:35 #529332Samma fenomen på min 1700S. Provade med annan mätare men ingen skillnad. Kör också på 165:or. Hälsningar Göran.
juni 18, 2026 kl. 08:16 #528721Hej. Har en 65 motor. Ej helt komplett men går runt. Saknas svänghjul och luftrenare. Finns i Karlshamn. Intresserad? Skicka PM. Hälsningar Göran.
juni 15, 2026 kl. 14:11 #528683Hej Fredric. Nu är jag inte riktigt med hur du menar. I ytterkanten trycks sargen fast i gummibussningar och in mot mitten skuvas de i grillplåten. Där skall sitta skruvclips. Hälsningar Göran. Bifogar bild från reservdelskatalogen

Attachments:
juni 15, 2026 kl. 14:11 #528681Hej Fredric. Nu är jag inte riktigt med hur du menar. I ytterkanten trycks sargen fast i gummibussningar och in mot mitten skuvas de i grillplåten. Där skall sitta skruvclips. Hälsningar Göran. Bifogar bild från reservdelskatalogen

Attachments:
juni 15, 2026 kl. 07:06 #528676Hej Johan. Är nästan säker på att problemet är att tappen i sitter fel. Börja med att kolla den. Hälsningar Göran.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
juni 3, 2026 kl. 15:24 #528450Tjena. Du lär inte ha några fritidsproblem framöver. Diger lista att beta av. Lycka till med ditt nya projekt. 👍 Hälsningar Göran.
maj 25, 2026 kl. 07:04 #528222Hej Mats. Det blir en träff i Ryd den 28 juni (se träffsidan). Vill du åka lite längre söderut så skall vi ha en Saabavdelning på Carlshamn Classic Car den 17 juli. Sedan finns det ett antal olika veckoträffar med blandade fordon. Hälsningar Göran. (Blekingesektionen)
maj 18, 2026 kl. 08:02 #528117Tack Louise. Lite väl långt iväg för min del. Synd. Jag letar vidare. Lycka till med försäljningen Louise. Hälsningar Göran.
maj 17, 2026 kl. 06:58 #528087Hej Johan. Skickar bilder på hur låset sitter i frontplåten samt hur låstappen i huven är placerad. Hälsningar Göran.


1 användare tackade författaren för det här inlägget.
maj 15, 2026 kl. 19:39 #528076Fästena 16 och 17 sitter framför respektive bakom lagerkonsollen ( där övre bärarm är skruvad) Ingen del är där drivaxel går igenom. Hälsningar Göran.
maj 13, 2026 kl. 14:14 #528040Hej Andreas. De sitter uppifrån. Skall försöka skicka en bild från mikrofischen. Funkar inte det så skicka ett PM till mig. Hälsningar Göran.

Attachments:
-
FörfattareInlägg





