900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu)

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu)

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 379 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #192277
    turbolamko
    Deltagare

    Små updates, en helt ny WG-klocka ligger här redo för montering! Tack Martin för hjälpen och för en trevlig pratstund dessutom 🙂 Nu blir man säker på att man kan slippa köra med GLT som max… 😀

    Har även glömt att nämna att min röda passerat detta miltalet 🙄

    Så kamkedje och balansaxelkedjebytet närmar sig sakta men säkert, ska man även byta topplockspackningen när man ändå har loss motorn?

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192372
    turbolamko
    Deltagare

    Inte mycket åsikter inte… 🙁

    Aja men här kommer lite mer godsaker:

    Till OG900:

    Helt nya original USA och vanliga blinkers fram

    Saab original tempmätare i Saabs mätarhållare

    Till NG900:

    Helt ny Valeo(Saab original) lyktglas fram, någon som vet eller har en sådan till vänster liggandes, PMa 🙂

    Ny höger baklampa Saab original givetvis, söker efter båda sidorna på luckan plus en vänster också då nya kostar skjortan på Saab…

    LUXen: Resan upp till Umeå är nu bokad och betald samt att biljetten nu har skrivits ut, inte långt kvar nu tills man officiellt har OG900 :king Sen nästa år förhoppningsvis så väntas lite svets och byte av dörrar och kanske även huven innan omlack.

    Det var allt för tillfället…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192373
    Raffe
    Deltagare

    -20 grader bara, undrar om dom hade någon lapplandsmodell? 😆
    Intressant, (WG) kanske samma fel på min ena T8-sp.
    Verkar bara ladda GLT den med.

    Saab 96 -67 (såld)
    Saab 900 T8 -86 (såld)
    Saab 900 T16 Aero -85 (såld)
    Saab 9000 T16 -90 (såld)
    Saab 99 -84 (såld)
    Saab 9-3 2,8T Aero BSR -06 (såld)
    Saab 900 T8 Special -89 (såld)
    Saab 900 T8 STT Special -89 (såld)
    Saab 96L -75 (såld)
    Saab 9-3 2,0t SE -01
    Saab 9000 Aero 2,3turbo -97

    #192374
    turbolamko
    Deltagare

    @T8special wrote:

    -20 grader bara, undrar om dom hade någon lapplandsmodell? 😆
    Intressant, (WG) kanske samma fel på min ena T8-sp.
    Verkar bara ladda GLT den med.

    Skadar ju aldrig att prova med en annan WG för att jämföra 🙂 Kan ju likaväl även vara kasst batteri…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192451
    turbolamko
    Deltagare

    Inte mycket intressant att uppdatera ännu men…

    Antal dagar kvar till följande fro.m idag:
    – Upp till Nordmaling utanför Umeå och hämta hem 2-färgade T16 LUXen: 12 dagar kvar, avresa från GBG kl 18:30 på fredagen! Längtar som bara den!! 😀
    – Sista långresan med den röda till Irland innan det är dags för avställning för säsongen: 38 dagar kvar, en 2-dagarsresa dit med både färja och bil 🙂

    Sen skulle jag även vilja passa på o ta reda på var jag kan få tag på Originalbandare till en MY84 och hur den ser ut, eller är det en från en 85a som gäller? 🙄

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192453
    thoomas
    Deltagare

    Härligt att du tar hand om en lyx!

    Ska bli spännande att följa ditt arbete med den. 😀

    #192474
    turbolamko
    Deltagare

    @Thoomas wrote:

    Härligt att du tar hand om en lyx!

    Ska bli spännande att följa ditt arbete med den. 😀

    Tack för komplimangen 🙂

    Ska bli riktigt kul att ta hand om en LUX, om det 2008 fanns 3st 2-färgade T16 kvar i sedanutförande, hur många såna kan det finnas idag tro?? 🙄 Kanske är det här den enda kvar…

    Hoppas ni andra ser tråden som mer intressant när jag kommer med massa bilder vid månadsskiftet!

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192490
    henrikg
    Deltagare

    Lycka till med köpet! Jag har högvis med broschyrer och pärmar så borde kunna gräva fram vilken stereo som är rätt för MY84, kan kolla senare i veckan.

    Mvh
    Henrik

    #192495
    turbolamko
    Deltagare

    @henrikg wrote:

    Lycka till med köpet! Jag har högvis med broschyrer och pärmar så borde kunna gräva fram vilken stereo som är rätt för MY84, kan kolla senare i veckan.

    Mvh
    Henrik

    Tusan vad grymt det hade varit, TACK 😀 så man kan hitta den rätta originalstereon för att ha liggandes vid sidan av åtminstone beroende på humör 🙂

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192458
    henrikg
    Deltagare

    Saab sålde massa olika stereos runt MY84-85 (Clarion and Philips), men dom absolut häftigaste stereosarna var S950 och S662HP:

    http://saab.doda.se/Forum/Saab_Combi_Stereo_S662HP.jpg
    http://saab.doda.se/Forum/Saab_Combi_Stereo_S950.jpg

    Bilder tagna ifrån Saabs egna tillbehörspärm med tillbehör, gissar att det var en pärm som återförsäljarna hade. Ser ut som dom var utgivna September ’84.

    Mvh
    Henrik

    #192521
    turbolamko
    Deltagare

    @henrikg wrote:

    Saab sålde massa olika stereos runt MY84-85 (Clarion and Philips), men dom absolut häftigaste stereosarna var S950 och S662HP:

    http://saab.doda.se/Forum/Saab_Combi_Stereo_S662HP.jpg
    http://saab.doda.se/Forum/Saab_Combi_Stereo_S950.jpg

    Bilder tagna ifrån Saabs egna tillbehörspärm med tillbehör, gissar att det var en pärm som återförsäljarna hade. Ser ut som dom var utgivna September ’84.

    Mvh
    Henrik

    Ett riktigt stort tack ska du ha för hjälpen 😀

    http://saab.doda.se/Forum/Saab_Combi_Stereo_S950.jpg
    Det är denna som jag vill få tag på att åtminstone ha liggandes vid sidan av för att visa åtminstone att jag gör en lite seriösare originalåterställning av en riktigt ovanlig LYX 🙄 :king

    Undra hur jag ska hitta en sådan dock? 😉

    Synd att jag inte får möjligheten att köra upp LYXen till Oktoberfesten den 13/10 eftersom körförbud inträder den 1a igen, då hade du sett min nya bil live 🙂

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192524
    turbolamko
    Deltagare

    Sitter o funderar över en annan sak här nu… 🙄

    Ska jag avyttra min röda jag har nu till förmån för detta:
    Finns en person i GBG som vill erbjuda mig en NG900 Talladega Coupé 2,0T 1998 som endast gått 5200 mil, aldrig vinterkörd med ALL utrustning såsom AS3 med CD-växlare, SID3 färddator, baksätesvärme, GLASLUCKA som finns då förutom automat och är TOTALT rostfri så den blänker bara, rena nyskicket på hela bilen och den är helt original vilket är högst ovanligt på en Talladega idag… Han ger mig 1 vecka innan han går vidare med andra köpare som skriker efter den. Ska jag chansa eller??

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192539
    turbocab
    Deltagare

    Glaslucka? Nice… Låter ju helnice faktiskt, den bör ju hålla ihop ett bra tag med dom milen. Om pengarna är rätt så varför inte?

    #192575
    turbolamko
    Deltagare

    FAAAN!!

    Hur svårt kan det vara att byta växelspaksknopp på en NG900?? Skulle ge mig på det idag och när jag får loss den svarta knoppen så ser jag en vit plastbit som är helt omöjlig att få bort 👿 Hur ska man få loss skiten?? Ingen som vet? 🙄

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192577
    prostreet
    Deltagare
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 379 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng