900 T16
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16
- Detta ämne har 327 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 2013-09-02 08:31 av
saabaero.
-
FörfattareInlägg
-
Jaha, den i mitten är inga problem på min då ic:n inte sitter ända upp emot utan kanske 1 cm ner. Haspen på sidan fungerar också på min men den tar i lite i ic:n ändå. Så det ska nog klara besiktningen men vill ändå flytta ner den. Har tänkt fixa en annan bogserögla då mina som sagt redan var kapade.
september 29, 2012 kl. 22:33 #193069Ser ut att passa bra! Härligt att den gör lite nytta istället för att ligga i min källare;)
Har hittat en mörk inredning som jag nog ska köpa. Problemet var bara att baksätet är lite kasst i tyget, är det nån som vet om ett baksäte från en 3-dörrars passar i en 5-dörrars?
Sen har tyvärr innertaket som sitter i börjat hänga lite på vissa ställen så jag tänkte klä om det. Funderar på att köra svart där eller kanske nåt mönster i tyget på innertaket och c-stolpens beklädnad, men även fixa en växelspaksdamask i samma tyg. Funderar i kring tyg liknande dessa.

Så vad tror ni om det?
Baksäte från 5d och 3d ska gå att växla, det som blir är att det kan va lite svårare och ta sig in bak eftersom ett baksäte från en 3d inte har ”avfasade” kanter, men om inte jag kommer ihåg fel så är resten samma.
Tyget kan funka när det handlar om en lite busigare bil än orginal, helt klart 🙂
@joH900 wrote:
Baksäte från 5d och 3d ska gå att växla, det som blir är att det kan va lite svårare och ta sig in bak eftersom ett baksäte från en 3d inte har ”avfasade” kanter, men om inte jag kommer ihåg fel så är resten samma.
Du kommer ihåg rätt, det är samma i övrigt. Haft ur mina baksäten ett antal ggr per bil, ett lätt ingrepp.
@Esak wrote:
Ett klart lyft!
Fått tag i ratt man kan titta på utan att kräkas också ser jag, bra där. 😆 😎
Haha, den följde med 99:an 🙂 Funderar på att skaffa nån lite finare ratt men inte helt hundra på vad jag vill ha. Men eftersom jag nog skaffar andra stolar i vinter så kanske jag ska vänta tills jag vet vilka stolar det blir och välja nåt som passar då.
@Turbo wrote:
Tror du det går genom besiktning med stolar som ligger emot handbromspaken 🙄
Det tror jag inte, därför har jag kvar originalstolen och monterar i vid besiktning. Handbromsen går dock att använda trots att stolen är så nära.
Det är förresten inte bälteslåset du blandar ihop med handbromsen? Såg nu att bälteslåset på förarsidan lutar mycket framåt på bilden.
@Turbo wrote:
Nej för mig ser det ut som att sidostycket ligger emot spaken så man inte kan greppa med hela handen runt –
bälteslåset kommer längre bak…….Jag har själv labbat en del med andra stolar i OG 900 –
och vet att det inte är helt lätt att få spaken riktigt fri vid montering av andra stolar.
Mina förra stolar var från BMW 3 serie (E46) och dessa satt som handen i handsken –
men där uppstod samma problem omkring spaken så jag valde att gå vidare med andra stolar.Idag kör jag med sportstolar från BMW 1 serie (E87) My07 och dom sitter som vore dom tänkt för OG 900 –
samt det finns samma plats runt spaken som på org stolarna 🙂Vad är det för stolar du har hittat –
är det ”universal” ❓Man kan greppa runt utan problem och dem nuddar inte varandra när handbromsen är nere, men när man drar i handbromsen så tar handen i stolen. Utan handen runt spaken så tror jag den precis skulle gå helt fritt faktiskt.
Känns som så nya stolar blir aningen dyrt, men letar efter något lämpligt att byta ut dessa mot. Så har du några andra tips på stolar som passar så får du gärna berätta 🙂
Är nån form av universal stolar som är sisådär i kvalitet, inte speciellt snygga heller tyvärr. Var en snabblösning för i original sitter man verkligen inte kvar i kurvorna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.