900 T16

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 31, 2012 at 23:27 #193494

      Dem 1-serie stolarna såg ju rätt schyssta ut. Men att hitta till det priset känns lite svårt. Har funderat lite på stolarna som sitter i dem senare passaterna, dem satt jag ganska bra i och dem verkade ganska smala. Men dem kostar väl mycket i sverige. Men i tyskland var det överkomliga priser om jag minns rätt. Detta tåls att funderas på.

      Hur sitter du i dem du har nu? Dem hamnar inte lite högt?

        december 8, 2012 at 13:30 #193894


        Grattis!

          december 8, 2012 at 16:55 #193895

          @M.Broberg wrote:

          Grattis!

          Tack, det var minst sagt oväntat.

            december 19, 2012 at 00:01 #193991

            kan du verkligen köra med bilen när den är så låg? ser ut som ljulinställningen behöver ses över eller?
            mvh

              december 19, 2012 at 07:39 #193994

              @el turbo negro wrote:

              kan du verkligen köra med bilen när den är så låg? ser ut som ljulinställningen behöver ses över eller?
              mvh

              Jo då, det går allt att köra. Får bara ta det lite vackert på gupp. Satsar jag hårt i kurvor så tar det dock i och jag kan inte
              inte lasta mycket i bilen utan att det börjar skava.

              Hjulinställningen är gjord hos en nere i göteborg. Står på -2,25° camber och toein 1 mm om jag minns rätt nu.

                december 21, 2012 at 22:35 #194024

                @Juvakka wrote:

                @el turbo negro wrote:

                kan du verkligen köra med bilen när den är så låg? ser ut som ljulinställningen behöver ses över eller?
                mvh

                Jo då, det går allt att köra. Får bara ta det lite vackert på gupp. Satsar jag hårt i kurvor så tar det dock i och jag kan inte
                inte lasta mycket i bilen utan att det börjar skava.

                Hjulinställningen är gjord hos en nere i göteborg. Står på -2,25° camber och toein 1 mm om jag minns rätt nu.

                Toe In? Skall du köra rally eller rallycross med bilen? 😛 (läses med en nypa ironi)

                  december 23, 2012 at 00:24 #194032

                  @Turbo4 wrote:

                  @Juvakka wrote:

                  @el turbo negro wrote:

                  kan du verkligen köra med bilen när den är så låg? ser ut som ljulinställningen behöver ses över eller?
                  mvh

                  Jo då, det går allt att köra. Får bara ta det lite vackert på gupp. Satsar jag hårt i kurvor så tar det dock i och jag kan inte
                  inte lasta mycket i bilen utan att det börjar skava.

                  Hjulinställningen är gjord hos en nere i göteborg. Står på -2,25° camber och toein 1 mm om jag minns rätt nu.

                  Toe In? Skall du köra rally eller rallycross med bilen? 😛 (läses med en nypa ironi)

                  Toe in ja. Men inte speciellt mycket. Vad tycker du jag skulle kört? 😛

                    december 23, 2012 at 07:51 #194033

                    @Juvakka wrote:

                    Toe in ja. Men inte speciellt mycket. Vad tycker du jag skulle kört? 😛

                    Ja toe-out skulle jag också rekommendera:) toe-in är bra om man ska köra rakt fram, blir ännu mer toe-in vid gaspådrag. tycker du ska testa med en gnutta toe-out iaf:)

                      december 23, 2012 at 08:49 #194034

                      http://rejsa.nu/artiklar/setuptabell.asp
                      Den kan vara kul att läsa.

                        december 23, 2012 at 09:56 #194036

                        Toe out är väl elakare mot däcken ?
                        De flesta (alla ?) har toe in org.

                          december 23, 2012 at 11:21 #194041

                          @SaabAero wrote:

                          Toe out är väl elakare mot däcken ?
                          De flesta (alla ?) har toe in org.

                          för mkt av allt är elakt. att många bilar har nått original betyder inte att det är bra för sportigare körning. nu har jag inga konkreta exempel på snabba FWD bilar, eller og900or.

                          Enda jag vet är att Vrid kör 0 i toe. Han kör ju dock mest konbana där överstyrning är positivt , slänga runt bilen runt konorna.

                            december 23, 2012 at 14:13 #194043

                            0 i toe borde teoretiskt ge en ganska nervös bil på vägen men en sån sak spelar ju mindre roll om man åker mest bana och konbana.
                            Börjar man jaga perfekta hjulvinklar kommer faktorer som däck och körstil också spela roll, dvs de vinklar som passar “vrid” på konbana kanske är helkasst för mig på en vanlig bana.
                            På en bil som används till vardags och på bana blir vinklarna en kompromiss så där får man klura ut vilka olägenheter man kan leva med.

                            Jag blir bara mer förrvirrad ju mer jag grottar i detta :wacko

                              december 23, 2012 at 14:38 #194044

                              @SaabAero wrote:

                              0 i toe borde teoretiskt ge en ganska nervös bil på vägen men en sån sak spelar ju mindre roll om man åker mest bana och konbana.
                              Börjar man jaga perfekta hjulvinklar kommer faktorer som däck och körstil också spela roll, dvs de vinklar som passar “vrid” på konbana kanske är helkasst för mig på en vanlig bana.
                              På en bil som används till vardags och på bana blir vinklarna en kompromiss så där får man klura ut vilka olägenheter man kan leva med.

                              Jag blir bara mer förrvirrad ju mer jag grottar i detta :wacko

                              enligt en diskussion på Rejsa.nu så kommer 0 i toe aldrig vara 0 i toe utan antingen toe in eller toe out beroende på belastning, växla däremellan. Att det inte går att komma fram till en slutsats om det e positivt eller negativt är en annan sak.ofast brukar ju ett konsekvent beteende förespråkas.

                              Men följer man det jag har läst, mestadels på Rejsa.nu, så skall toe out vara fördelaktigt på en FWD bil då det ökar greppet, samma som att en bortplockad krängningshämmare kan vara positivt.

                              Samt att toe in kan ge en överstyrd bil, och og900 är rätt tailhappy som det är.

                                december 27, 2012 at 18:22 #194063

                                Kanske skulle ge toe out ett försök nästa år då :smile

                                Frågan är väl vad konstapeln tycker när hjulen sticker så mycket utanför stötfångaren fram då :tssk

                                  december 27, 2012 at 18:25 #194064

                                  Här har det inte hänt många knop sen sist, mycket annat som tar tid just nu. Men jag har inhandlat lite och fixat lite med t5 härvan, hoppas jag kan få i den innan sommaren men får se lite vad som hinns med. Roligare att iaf kunna köra med bilen i sommar än att pilla med t5 hela säsongen. Det som har inhandlats är siemens deka 630 spridare och två stolar med fästen. Stolarna är i bra skick, bara lite kass bild och dem behöver damsugas.

                                  Sen gå jag lite i funderingar kring fälgar och stötfångare. Kan inte riktigt bestämma om jag vill köra aero sköldar eller airflow paketet. Och med fälgar funderar jag på 16 eller 17 tums. Kör jag airflow så tror jag 16 tum kommer se litet ut. Vad tycker folket?

                                  Jämförelse mellan mina 17 tums qualifier och brorsans 16 tums azev.

                                  I vilket fall som helst måste jag få tag i en sista navkåpa till mina fälgar, hjulbultarna är ju skitfula 😛 Ingen här som har en sådan kåpa till övers för en överkomlig peng?

                                Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.