900 T16

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 19, 2011 at 18:38 #187033

      Blir kalas med 100+ Qualifers, kan tipsa om lite negativ camber fram så kommer de innanför skärmarna ännu lättare (i ovankant då alltså) 🙂

      Görs genom att lägga schims vid övre bärarmarna. På min röda och svarta har jag ungefär 1,5-1,6 graders negativ camber.

      MVH

        augusti 19, 2011 at 19:56 #187037

        @Juvakka wrote:

        Har fått erbjudande av en kompis att få ta hans elhärva och allt därtill ur en 9000 2,3i. Den ska ha tändkasett så då borde det väl innebära t5? Så undrar jag om nån vet om det skilljer nåt mellan sugmotor och turbomotorns system mer än boxen? Funderar nämligen på att t5 konvertera.

        Är bilen från 1994-1998 så har 2.3 sugmotorn Trionic5. Har inte kollat så mycket men jag tror inte det är några skillnader mellan motorhärvorna på sug och turbomotorerna.

        Mvh Turbo4

          augusti 20, 2011 at 20:42 #187054

          @joH900 wrote:

          Blir kalas med 100+ Qualifers, kan tipsa om lite negativ camber fram så kommer de innanför skärmarna ännu lättare (i ovankant då alltså) 🙂

          Görs genom att lägga schims vid övre bärarmarna. På min röda och svarta har jag ungefär 1,5-1,6 graders negativ camber.

          MVH

          Dem sitter riktigt fint på og faktiskt 🙂 Har tänkt att fixa det i vinter, men ska på mercafjädrar fram och troligen nya hårdare dämpare med. Sen blir det troligen även nya bussningar i hela bilen i vinter dessutom så tänkte ta en hjulinställning till våren. Däcken som sitter på är 225 så med 215 blir det nog lite skillnad med.

          Lite orolig över hur mycket man kan schimsa bara, läste lite om det och om jag förstod det rätt ska det finnas risk att “botta ur” tripoderna i drivklockorna om man schimsar för mycket?

            augusti 20, 2011 at 20:45 #187055

            @Turbo4 wrote:

            @Juvakka wrote:

            Har fått erbjudande av en kompis att få ta hans elhärva och allt därtill ur en 9000 2,3i. Den ska ha tändkasett så då borde det väl innebära t5? Så undrar jag om nån vet om det skilljer nåt mellan sugmotor och turbomotorns system mer än boxen? Funderar nämligen på att t5 konvertera.

            Är bilen från 1994-1998 så har 2.3 sugmotorn Trionic5. Har inte kollat så mycket men jag tror inte det är några skillnader mellan motorhärvorna på sug och turbomotorerna.

            Mvh Turbo4

            Kanon, då blir det en t5 härva med allt.

              augusti 21, 2011 at 18:31 #187075

              Det är väll fördelare på de tidiga sugmotorerna?

                augusti 21, 2011 at 21:10 #187077

                @dresen wrote:

                Det är väll fördelare på de tidiga sugmotorerna?

                Inte från 1994-98 då är det T5.

                Sen var det bara 2.0i som hade fördelare. 2.3i hade tändkassett. 2.0i hade med andra ord bara LH system, medan 2.3 hade DI/LH.

                  september 1, 2011 at 20:45 #187381

                  Då var det dags för lite update. Monterade mina lastfjädrar idag, gick utan större problem och jag kapade dem ett halvt varv. Jag tycker den la sig ganska lagom med det. Men jag är riktigt besviken på deras styvhet, skaver fortfarande. Är ungefär lika hårda som mina kilen var med 6st gummidistanser i varje fjäder så imorn ska jag sätta i några distanser i varje fjäder. Måste verkligen skaffa smalare däck snart.

                  Sen vart det en fotorunda med brorsan dessutom, på bilderna sitter lastfjädrarna monterade.

                  Sen la brorsans bil av, detta är andra gången av tre på dem tre senaste dagarna. På bilden fungerade inte kopplingsvajern. Senare på vägen hem knäckte han sitt motorfäste och sammtidigt gick hans drivrem av så fick bogsera hem honom.

                  Allt för nu.

                    september 1, 2011 at 20:49 #187403

                    @Juvakka wrote:

                    Sen la brorsans bil av, detta är andra gången av tre på dem tre senaste dagarna. På bilden fungerade inte kopplingsvajern. Senare på vägen hem knäckte han sitt motorfäste och sammtidigt gick hans drivrem av så fick bogsera hem honom.

                    Gamla OG’s är bäst :mrgreen:

                      september 1, 2011 at 21:07 #187404

                      @plankan wrote:

                      @Juvakka wrote:

                      Sen la brorsans bil av, detta är andra gången av tre på dem tre senaste dagarna. På bilden fungerade inte kopplingsvajern. Senare på vägen hem knäckte han sitt motorfäste och sammtidigt gick hans drivrem av så fick bogsera hem honom.

                      Gamla OG’s är bäst :mrgreen:

                      Klart dem är, nämner det varje gång hans rasar. Han brukar inte ta det så bra 😆

                        september 7, 2011 at 19:16 #187601

                        Fick mina nya däck idag, nu ska jag bara få dem monterade och så får jag ju så klart bjuda på nån bild 🙂

                          september 7, 2011 at 20:41 #187603

                          Fina däck det där, vad blev det för profil/bredd?

                          MVH

                            september 8, 2011 at 06:46 #187607

                            @joH900 wrote:

                            Fina däck det där, vad blev det för profil/bredd?

                            MVH

                            Blev 215/40 R17, hoppas att det funkar med det nu.

                              september 10, 2011 at 13:31 #187654

                              Har gått lite i funderingarna att ändra bilens utseende så tänkte höra vad ni tror skulle passa bäst.

                              Lackade backspegelkåpor, nedflyttad plåt, effektfullt ic-uttag och gråtonade lampor.

                              Eller lackade backspegelkåpor, nedflyttad plåt, effektfullt ic-uttag och ljusgult tonade lampor.

                              Eller lackade kåpor och tonade lampor men plåten kvar på originalplats. Funderar även lite på om jag ska testa ta bort mittenribban på grillen och dem tunna platsribborna bakom, isf monterar jag ett svart nät i grillen med.

                              Funderar på om jag skall rödtona blinkers bak med.

                              Så vad tror folket?

                              Tack till ehedman på garaget.org som hjälpte mig med bilderna.

                                september 10, 2011 at 14:28 #187655

                                Fick ytterligare en ideé, får tacka Neos34 på garaget.org för den. Tänkte om jag skulle göra dessa hålen i läppen för bromskylningsluft med nåt av det som var på tidigare bilder.

                                  september 10, 2011 at 16:48 #187657

                                  tycker personligen inte du ska göra nått med lyktorna/blinkersen 🙂 blir i 9 av 10 fall hemskt.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.