900 T16

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 13, 2011 kl. 19:29 #183783

      Stiligt!

      Skulle passat med ett par nya numemrplåtar när du ändå uppgraderar =)

        november 13, 2011 kl. 19:31 #183780

        @M.broberg wrote:

        Stiligt!

        Skulle passat med ett par nya numemrplåtar när du ändå uppgraderar =)

        Tack 🙂

        Det är tänkt att det åker på till våren, lite orolig för skruvarna i bakluckan bara. Har dåliga erfarenhter av att pilla på sånna som är rostiga.

          november 13, 2011 kl. 19:48 #183781

          om jag minns rätt fins det 2 skruvhål i bakluckan, deta gör att du kan kapa bort dom gammla skruvarna och skruva i skruvar i dom andra hålen.

          annars går det ju alltid att kapa bort samt slipa ner skruvarna och sedan tejpa fast plåten med stark dubbelhäftande tejp.

            november 19, 2011 kl. 21:53 #182211

            Dags för en liten uppdatering såhär efter en shoppingtur. Inhandlade ett 2,1 insug och ett aeropaket i fredags så det är dags för lite bilder 🙂

            Här är då insuget.

            Och så bild på aeropaketet som så vitt jag kan se är i princip så komplett det kan bli med alla gummiflärpar i hjulhus osv som man behöver. Det enda som jag såg att saknas är dem där metallbitarna som man fäster i hjulhuset med men dem är väl inte helt ovanliga att dem går sönder med åren. Kanon nöjd över köpet 🙂 (Ingick även front och bak men dem glömde jag ta bild på)

            Tack till Schwartz och Dahlhjelm för smidiga affärer.

              november 20, 2011 kl. 00:42 #182209

              Stiligt!

              men.. vad ska du med ett aeropaket till på en 5d? ska du bygga om det så det funkar?

                november 20, 2011 kl. 10:00 #182187

                @M.broberg wrote:

                Stiligt!

                men.. vad ska du med ett aeropaket till på en 5d? ska du bygga om det så det funkar?

                Jag hade en tanke på det först men tror jag behåller det och sätter på den kommande 3-dörrars som jag vill ha i framtiden, känns lite dumt att förstöra detta med risk att det aldrig blir riktigt bra. Kan ju använda skölden framför framhjulen och skölden bakom bakhjulen samt utsläppskåporna, tycker bara det ger bilen ett snyggare utseende 🙂

                  november 20, 2011 kl. 10:52 #182167

                  @Juvakka wrote:

                  @M.broberg wrote:

                  Stiligt!

                  men.. vad ska du med ett aeropaket till på en 5d? ska du bygga om det så det funkar?

                  Jag hade en tanke på det först men tror jag behåller det och sätter på den kommande 3-dörrars som jag vill ha i framtiden, känns lite dumt att förstöra detta med risk att det aldrig blir riktigt bra. Kan ju använda skölden framför framhjulen och skölden bakom bakhjulen samt utsläppskåporna, tycker bara det ger bilen ett snyggare utseende 🙂

                  javisst!

                    januari 4, 2012 kl. 15:53 #188774

                    Det var ett tag sen senaste uppdateringen, har haft fullt upp med att svetsa länkarmsinfästning på farsans 900 -93:a. Men jag har letat delar och även köpt lite under tiden. Så här kommer uppdatering 🙂

                    Mikael hjälpte mig få tag i röda spridare, tack för hjälpen.

                    Sen lyckades jag faktiskt hitta lite delar till bilen på ana begegnade bildelar. Dem hade fått in en 900 med original stänkskydd och när jag ändå vart dit och skruvad av dem så såg jag att den hade fina glas till baklamporna så jag tog dem med eftersom mina inte är så fräscha.

                    Igår åkte jag till speedparts och tänkte beställa bränslechip samt bromsar. Hade lite tur så dem löste chippet direkt och hade bromsar hemma.

                    Idag kunde jag inte hålla mig så jag monterade chipet. Började med att plocka fram boxen.

                    Öppnade upp den.

                    Under täckkåpan hittade jag originalchipet.

                    Monterade speedparts chipet.

                    Skruvade ihop boxen, satte in den i bilen och kopplade på batteriet igen. Sen bar det av ut på en kort testrunda och bilen går kanonfint med det nya chipet 😀
                    Provmonterade även aero utsläppskåporna och blev sjukt taggad på att fixa resten av aeropaketet som ska sitta på bilen men jag har ingen stans att vara så det får nog vänta till våren. Bromsarna får vänta tills jag har möjlighet att köra in dem riktigt.

                    Det var allt för nu.

                      januari 4, 2012 kl. 20:30 #188781

                      Bra jobbat 🙂

                        januari 4, 2012 kl. 21:44 #188782

                        Tackar 🙂

                          januari 13, 2012 kl. 22:03 #189069

                          En skriftlig uppdatering. Bilen är sedan några dagar tillbaks spritberoende 🙂 Har även bytt termostat, med den gamla kom temperaturmätaren knappt ens in på det gröna.

                            januari 20, 2012 kl. 09:03 #189279

                            Nice 🙂

                              januari 28, 2012 kl. 12:59 #179123

                              Dags för uppdatering, köpte en uppsättning AVO ställbara dämpare av pershav.

                              Sen var jag en runda till speedparts och skulle ha spindelleder till bilen, när jag ändå var där blev det olje tryck och olje tempsmätare med. Efter mycket pill med att löda ihop elen till dem med en iso-kontakt på baksidan så satt dem på plats fungerande 🙂 Fixade även till mätarhållaren så den får numer plats inne i stereofacket.

                              Blev ganska trevlig kvällsbelysning på köpet.

                              Som sagt blev det även spindelleder som jag hoppas kunna få frästa för ökad caster till våren.

                                januari 28, 2012 kl. 13:11 #179124

                                Nu börjar det bli redigt coolt 😀

                                  januari 28, 2012 kl. 13:37 #179125

                                  Kopplade du in belysningen i mätarna på bilens belysning?
                                  För det gjorde vi i Grålle så man kunde dimma, det var rätt gött 🙂

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.