900S aut. 93 Projekt starta o åk ….

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900S aut. 93 Projekt starta o åk ….

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 91 totalt)
  • Författare

Min ”Ruby Red” har skött sig utmärkt i vinter. Vårsolen avsöjjar dock att det är dags att byta ut vindrutan.
      Undrar just om det finns röktonade framrutor med eller utan mörkare toning upptill.
      Behöver föresten även en till ”Red Love”
      Någon som vet?

mars 3, 2012 kl. 21:20 #40368

Trots problemen med reservdelar till Saab tror jag inte att det skall vara något problem.
        Såvitt jag vet finns det gott om rutor i olika utföranden. Bytte på 900-cabben för några år sedan och det fanns rutor med både Saabmärkning och oberoende märkning. Kolla med närmaste bilglasmästare.

mars 3, 2012 kl. 21:54 #40370

@Martin wrote:

Trots problemen med reservdelar till Saab tror jag inte att det skall vara något problem.
          Såvitt jag vet finns det gott om rutor i olika utföranden. Bytte på 900-cabben för några år sedan och det fanns rutor med både Saabmärkning och oberoende märkning. Kolla med närmaste bilglasmästare.

Tack får kolla upp det i veckan

mars 4, 2012 kl. 00:35 #40373

har en 900 ruta i nyskick urtagen förra månaden den är relativt ny bytt pris 400kr mvh niklas
            0738368638

mars 5, 2012 kl. 22:53 #40508

@Martin wrote:

Kollade med ”min” glasmästare och han fixar en brons ruta till mig till nästa vecka.
              Det ska bli skönt att se vad som händer även om solen lyser – nu är det nästan trafikfarligt att köra i motljus.

mars 6, 2012 kl. 08:27 #40522

Du pma ang den nya rutan jag har brons tonad skulle du inte ha den nu??
                Släpper den för 300kr du byter väl den själv det är bus enkelt.
                mvh niklas

mars 6, 2012 kl. 10:19 #40528

@wallero wrote:

mvh niklas

Du har PM.

mars 6, 2012 kl. 18:09 #40541

@wallero wrote:

mvh niklas

Det blev en ruta till ”Red Love” också… kunde inte låta bli när en sådan chans dök upp.
                    Tonat och AC- gör att sommarvärmen kan hållas på lagom distans. :CH

mars 20, 2012 kl. 19:36 #41225

Skönt med ny vindruta. Nu dök dock ett nytt problem upp, brukar köra tills bensinmätaren lyser fast innan jag tankar nästan fullt (55l). Nu lyser varningslaman och mätarnålen i står i topp. Är det dags att öppna mätararmaturen i tanken och vad kan ha hänt? Söker nu pga en lång reva ett bättre skinnbaksäte Trimcolur E33 se tidigare i tråden (ev komplett inredning).

mars 21, 2012 kl. 14:21 #41261

quote=”ingemargavle”]Skönt med ny vindruta. Nu dök dock ett nytt problem upp, brukar köra tills bensinmätaren lyser fast innan jag tankar nästan fullt (55l). Nu lyser varningslaman och mätarnålen i står i topp. Är det dags att öppna mätararmaturen i tanken och vad kan ha hänt? Söker nu pga en lång reva ett bättre skinnbaksäte Trimcolur E33 se tidigare i tråden (ev komplett inredning).[/quote]
                        Se min sökes annons i forumet.
                        [

mars 21, 2012 kl. 18:24 #41271

@ingemargavle wrote:

quote=”ingemargavle”]Skönt med ny vindruta. Nu dök dock ett nytt problem upp, brukar köra tills bensinmätaren lyser fast innan jag tankar nästan fullt (55l). Nu lyser varningslaman och mätarnålen i står i topp. Är det dags att öppna mätararmaturen i tanken och vad kan ha hänt? Söker nu pga en lång reva ett bättre skinnbaksäte Trimcolur E33 se tidigare i tråden (ev komplett inredning).

Se min sökes annons i forumet.
                          [[/quote]

Hej..

Ta kontakt med Colorglo i gävle så hjälper dom dej med hålet o revan så du slipper att byta ut det!
                          Kan även färga om ditt dörrhandtag!

Mvh uffe

mars 24, 2012 kl. 08:14 #41381

Vårkänslorna gör att projektet starta och åk börjar bli mer seriöst och långsiktigt. Översyn av AC med konvertering är beställt till veckan. De kommer även utföra en motor sköljnig ( http://www.maltemanson.com/tj_engine_flush.aspx ). Allt för att få många sköna mil. Funderar på om det finns något liknande man kan/ bör göra med automatlådan då inte all olja kommer ut vid oljebyten. Tipps och ideer motages tacksamt.

Laddluftkylare och apc box ligger och väntar i garaget.:wrench

mars 24, 2012 kl. 08:58 #41382

Hej.

Jag skulle inte lägga några pengar på denna motorsköljning. Har yrkesmässigt varit med om det på preparerad motor.
                              Blev ingen förbättring, har man otur kan man få en försämring!!!

Fyll istället motorn med en bra 0-w30 olja och kör 10 mil, byt sen till orginal specad olja.

Sabbe

mars 24, 2012 kl. 14:41 #41384

Tror han till och med kan köra på 0W-30 igen efter de 10milen. Dock så står det i oljerekommendationen 10W-30 eller 10W-40 samt 5W-30 om yttertempen är konstant -20grader eller under. 😉

Men så länge oljan har en oljekvalité av API Service SF/CD, SF/CC, SG eller enligt CCMC G3/PD1. 😉

Själv så kör jag på 5W-30 GM olja på min 9000 2.3 Turbo MY91. Hör inga missljud eller något. =)

Har man bara koll på hur motorn mår, vilket man kan kolla genom att lyfta på ventilkåpan så kan man köra på helsyntet.

Men som sagt kör med en helsyntet olja och byt efter 10-20mil både oljan och oljefiltret. Och kör på en olja som har rätt klassning så skall det gå bra.

Mvh 9k94

mars 27, 2012 kl. 08:41 #41504

Håller med ovan talare, när jag öppnade min turbomotor med 26000 mil på nacken var den hur fins om helst inuti. Den har gått på helsysntet 5w-40 sedan 18000 mil med byte varje 1000 mil. Byt någon/några gånger med kortare intervall och lägg pengarna på något roligt 🙂

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 91 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.