OG 900 Mcy "Miss English"

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG 900 Mcy "Miss English"

  • Detta ämne har 487 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2023-08-26 15:16 av Anonym.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 488 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • september 23, 2018 kl. 12:12 #449492

      Waoow sikke en overhaling den får!
      Utroligt så frisk selve ”kroppen” er efter alle disse år. Ved godt det er en UK bil men alligevel. Men rigtig flot arbejde med bremserne! Det ser meget flottere ud når man som du måler ”kanten” sort på dem 😀

      ATE bremseskiver eller være i toppen med bremser, utroligt det er kommet ud, men det kan også være lager folket som ikke altid passer på dem når de kommer på hylden. Desværre :/

      OG900 EP T16 Serie. 013455
      OG9-3 Serie No. 041520
      OG9-3 Serie No. 075820
      Tidigare:
      NG9-3ss Serie No. 007678
      9-5 Aero TS MY02
      NG900

        Anonym
        september 23, 2018 kl. 17:56 #449504

        Jösses tråkigt med skivorna. Det måste ju vara ett undantag med sådana skador? Aldrig varit med om själv oavsett fabrikat. Å då har man bytt många skivor genom åren.

        Man har sett ett och annat i alla åren, men inte sprickor i nya skivor –
        är 1’a gången för min del ☹️

        Men vist, alla kan vi göra fel på många sätt –
        så det får bli en ”reklamation” här ……

        Ytterst märkligt med skivorna!?

        Ja shit happens heter det vist ?

        Annars mycket snyggt jobb!!
        Vad använder du för färg på skivorna…?

        Det är skam ingen större hemlighet –
        är samma koncept som jag kört med i riktig många år ?

        Gäller se till ytan är helt ren, lägga 2 minilager rostskydds primer –
        sedan det antal lager färg man vald efteråt.
        Dock vara noggrann med intervall tiden mellan färglagarna –
        och så är det ”Hagmans” jag använder mig av.

          Anonym
          september 23, 2018 kl. 18:04 #449505

          Men rigtig flot arbejde med bremserne!
          Det ser meget flottere ud når man som du måler ”kanten” sort på dem ?

          Ja, det gør nemlig det modsat til rust ?
          Men ved at Saab org skiver er/har været malet fra nye af –
          men koster så igen også mere end lidt farve/tejp ?

          ATE bremseskiver eller være i toppen med bremser, utroligt det er kommet ud,
          men det kan også være lager folket som ikke altid passer på dem når de kommer på hylden. Desværre :/

          Får bare af og til den fornemmer af at det ikke kan gå hurtigt nok med reservdele idag –
          ikke kun med bremser ….. ?

            september 23, 2018 kl. 20:43 #449519

            När du slipar rost med Dremel, vilken typ slipgrej använder du?

              Anonym
              september 24, 2018 kl. 08:53 #449523

              När du slipar rost med Dremel, vilken typ slipgrej använder du?

              Beror lite på vad och vart man skall slipa rost.
              Men kör för det mesta med Dremel’s egna tillbehör –
              allt från slipstenar/klingor och så till rullarna med sandpapper.

              Finns sjukt mycket tillbehör till dom ?

                Anonym
                september 24, 2018 kl. 21:13 #449568

                Det har börjat ”trilla” in lite delar som kommer behövas till detta projekt ?

                Både stora och små paket, men som det ofta sägs –
                är jo inte storleken det handlar om:

                När man beställer delar från Klubben här, så brukar man få med lite godis
                men titta här vad man får när man beställer 2 färgburkar från denna firman ?

                Har blivit tid att montera lite delar på tösen –
                så nu går det år rätt håll ?

                Och ja, innehavaren av tösen här –
                han ville gärna köra Turbocab’s stil:

                D v s, målade hjulhus ?

                Här har vi genomslags gummi som lär sitta kvar ett bra tag:

                Och rost som numera är ”historik” ?

                Vänster sidan:

                Tar sig –
                långsamt men säkert:

                Så som man helst vill det skall se ut på en OG 900 ?

                  september 24, 2018 kl. 21:18 #449585

                  Sååå tjusigt!????

                  96 V4 1975 ”Bollen”

                    september 24, 2018 kl. 22:40 #449588

                    Wow vad snyggt! Det kanske är min stil men så här fantastiska är inte mina hjulhus på långa vägar. Får rycka upp mig och och ut och riva lite. 🙂 Jag har faktiskt tänkt att lyfta upp cabbens nivå lite, men hittar inte lugn och ro att göra det riktigt. Den här nivån når man ju inte på några timmars fulmeck i garaget direkt…. Bättre än nytt blir det, för så här fina var dom inte ens nya. 🙂 Keep up the amazing work!!!

                      Anonym
                      september 24, 2018 kl. 23:38 #449591

                      Sååå tjusigt!????

                      Thnx” ?

                        september 25, 2018 kl. 08:50 #449596

                        very nice!!

                          september 25, 2018 kl. 09:50 #449597

                          Nu har jag läst ikapp allt.

                          det är bara ren njutning helt enkelt. Din kunskap och noggrannhet den känns igen, men det man lär sig efter att ha försökt ha projekttrådar är att det är helvetiskt jobbigt att dokumentera allt hela tiden. Det gör du ju med bravur, måste nästan vara det som tar längst tid vid det här laget 😉

                            september 25, 2018 kl. 10:21 #449600

                            Fota är halva nöjet, tycker jag, i alla fall!?

                            96 V4 1975 ”Bollen”

                              Anonym
                              september 25, 2018 kl. 14:59 #449604

                              Wow vad snyggt! Det kanske är min stil men så här fantastiska är inte mina hjulhus på långa vägar. Får rycka upp mig och och ut och riva lite.? Jag har faktiskt tänkt att lyfta upp cabbens nivå lite, men hittar inte lugn och ro att göra det riktigt. Den här nivån når man ju inte på några timmars fulmeck i garaget direkt …. Bättre än nytt blir det, för så här fina var dom inte ens nya. ?

                              Vi kanske skall boka en tid här nere i Skåne till våren ?

                              Keep up the amazing work!!!

                              Jadå –
                              mycket kvar att göra ännu ?

                                Anonym
                                september 25, 2018 kl. 20:36 #449615

                                very nice!!

                                *Tackar* ?

                                  Anonym
                                  september 26, 2018 kl. 16:06 #449627

                                  Nu har jag läst ikapp allt.

                                  Jaså –
                                  hade du missat en tråd kanske ?

                                  Det är bara ren njutning helt enkelt. Din kunskap och noggrannhet den känns igen, men det man lär sig efter att ha försökt ha projekttrådar är att det är helvetiskt jobbigt att dokumentera allt hela tiden. Det gör du ju med bravur, måste nästan vara det som tar längst tid vid det här laget ?

                                  Man tackar för det positiva inlägget ?

                                  Vet att det i en del år, har skrivit’s om mig och alla mina igenom åren ”bilder” –
                                  att jag ett tag fick titeln ”mobilt bild-bibliotek” ?

                                  Vet faktisk inte riktigt hur det hela började på den vägen, jag gillar att göra mina projekt till en sk ”berättelse” –
                                  ser ”kameran” som mina ögon i det mesta jag gör med bilar …. ?
                                  Sedan vet jag själv hur mycket man kunde önska sig –
                                  andra/bättre bilder i dom flesta G D S böckerna, kanske lite där det har fått sin ”uppväxt”

                                  Men att ha en projekttråd utan en kamera –
                                  det vore no go för min del ❌

                                  Just det där får mig in på en tråkig sak, min lilla ”kompisNikon s3300
                                  som varit med mig dom sista 3 åren, han börjar bli lite ”sliten” ?
                                  ”Vi” har varit sammansvetsad i ur och skur, varit långt utomlands –
                                  tagit många sköna bilder ihop (11.092 helt exakt) ? ….
                                  Men jag få inse faktum –
                                  han har tagit bra mycket ”stryk” och det har blivit dags för honom att gå i pension…..

                                  Så igår var jag iväg för att hämta efterträdaren ……
                                  Åter igen sedan 2007 då jag började ”offentligt” I Saab kretsarna –
                                  en Minipocket i Nikon familjen ?

                                  Nu har en A300 anmält sig för tjänstgöring” –
                                  han blir nr:4 av sorten ?

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 488 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.