Saab 93b (nybörjarrenovering)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 93b (nybörjarrenovering)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 93b (nybörjarrenovering)
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Besynnerligt, men inget allmänt fel vad jag kan se. Försökte återskapa det men ”infoga bilder”-funktionen fungerar fint här. Det kan även bero på din klient (webbläsare/dator/mobiltelefon).
Om du råkar ut för samma sak igen så bör du kunna rätta det själv om du vill. Det är bara att klicka på ”Redigera” för inlägget, ta bort den felaktigt infogade koden, klicka på ”infoga bilder”-länkarna igen och spara inlägget.
Har inte hänt så mycket på projektet då jag lagt allt krut på den nyinköpta i sommar. Nu är den iaf besiktad och körklar. Polerade den igår så nu ser den riktigt bra ut. Särskilt på håll ?
Ska fortsätta rostlagningen på den gamla nu i vinter tänkte jag.
Attachments:
Nu har jag börjat med rostlagningen igen. Är inne på sista hjulhuset nu sen ska bilen vändas upp på sida så jag kan laga lite mera i golvet. Som motivation så passade jag in bakskärmen på hjulhuset som nyss blev klart.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
Lilln.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
Morten S..
Attachments:
november 15, 2016 at 11:52 #420148Ja, man behöver peppa sig ibland så inte arbetef blir en enda stor, grå massa.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”Håller på lite med skärminfästningen men upptäckte att det var rätt mycket tenn på karossen här och det gick ju inte någe vidare att svetsa i ?. Är det normalt att de tennspacklade här vid tillverkningen? Hur löser jag det sedan? Tenna igen eller kan jag använda vanligt spackel?
Sen har jag kört elektrolys på lite framvagnsdelar. Missade före bild men de var riktigt rostiga och jävliga. Vad ska man använda för lämplig färg till detta? Tips mottaget tacksamt.
Attachments:
Snubblade över det här projektet när jag slösurfade en dag. Mycket fränt bygge! http://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/12527-92-gtr/&page=3
Fortsätter rostlagning men nu är hjulhusen klara vilket ju är rätt så jävla gött! Fjädersätet gjorde jag av en avgasböj som jag bankade till rätt form.
Nu sätter jag kapskivan i bl.a. trösklarna på undersidan.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 6 månader sedan av
Lilln.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 6 månader sedan av
Lilln.
Tack för de fina orden @m.broberg
Nu kan jag väl inte påstå att jag är särskilt duktig eftersom jag bara hållit i en svets ett fåtal gånger innan jag satt igång med den här ?
Men man lär sig med tiden. ?Tack också för att du kommenterade i tråden. Tycker det är lite dåligt med aktivitet här annars.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 6 månader sedan av
Lilln.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 6 månader sedan av
Lilln.
Fint å se at det går fremover Lilln!
Det er nok mange som ville gitt opp ett slikt utgangspunkt!
Stå på 🙂Ja det er dessverre lite aktivitet på forumet sammenliknet med andre sosiale media.
Vi lider av de samme i andre klubber.Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tidFint å se at det går fremover Lilln! Det er nok mange som ville gitt opp ett slikt utgangspunkt! Stå på ?
Ja det er dessverre lite aktivitet på forumet sammenliknet med andre sosiale media. Vi lider av de samme i andre klubber.Ja hade jag förstått hur risig karossen var från början hade jag nog inte börjat med den. ?
mars 12, 2017 at 23:16 #428087En ganska vanlig åkomma, det där. Tror jag har hört det omvända (”om jag hade vetat att den var så bra hade jag inte skrotat den”) en gång…?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”mars 13, 2017 at 07:25 #428088Intressant tråd att följa, mkt jobb o tid nedlagt. Resultatet blir ju kanon!
/B//Björn
Mr_SunBear @ Garaget -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.