Snyggt! Röda fälgar är ju helrätt på en grå bil.
Det rullar på så sakteliga, nu är skärmar och dörrsidor på plats, det som fattas är motor och de ”nya” däcken, det blir till veckan det. Tog en bild som blev lite sådär 60-talsblek, troligtvis pga min kassa kamera.Synd jag inte hängde dit Zplåten bak.
Fanken, det var ganska snyggt med de grå fälgarna. Jag har ju tänkt att köra med röda fälgar och vita däcksidor. Svåra beslut sånt här. Vinterdäcken får väl silverfälgar så får jag kanske pröva med rött i sommar och känna efter. Svårt svårt svårt…
Kan intyga att det har blivit riktigt bra, tyvärr kan jag inte lägga in de bra bilder jag tog i eftermiddag då jag inte riktigt fattar min nya Iphone….
Du ska ha röda fälgar, men om du vill kan jag ta med fyra från stugan som vi målar grå. Hör av dig.
Jonas
Jag tycker nog rött är snyggare på fälgarna – kolla på bilderna på min bil på garaget så ser du hur det ser ut…
Tack Mats, du råkar inte ha en bild på däck med röd fälg utan vit sida?

Röda fälgar är ju det snyggaste på gamla gråa Saabar!! 🙂
Nej, tyvärr har jag ingen bild utan vit däcksida, har inte kört utan!
Här är en till i samma färgkombination:
http://www.garaget.org/?car=117185&image=1872385
Ha, Dajje hittade en bild, ser ganska bra ut, finns det fler bilder på samma bil?
Här kommer 3 bilder till som jag tagit på bilen. Det är den andra 95-60:an som finns i Laxå.
1
2
3
Den bilen fick även pris för finaste Saab 95 under Saabens Dagar 2009. 🙂
Jag har en bild på ett nytt reservhjul ifrån min 60:a om det är intressant kan jag försöka krympa bilden så den går att skicka. AD
Tackar men det behövs inte, jag var mest intresserrad av att se bilar med hjul på för att få känslan lite. Visst fanns det en bild på laxå 95:an i Bakrutan tror jag. Jag letar.
Svårt detta med fälg och däck. Med röd fälg ser däcket klumpigare ut än med grå fälg tycker jag. Det kommer upphävas om man sätter dit däck med vit sida iofs. Den röda färgen får ju bilen att se äldre ut å andra sidan. Får väl gå runt bilen några varv till innan jag bestämmer mig. Kan tänka mig ha två hjuluppsättningar men tre verkar lite mycket.
Tycker personligen att vita däcksidor väger upp de lite murriga, men klart tidstypiska röda fälgarna på ett bra sätt. Karossen på bilden är iofs röd, så behovet av att lätta upp är kanske lite starkare jämfört med en grå kaross.