SAAB 96 1300S – Sleeper projekt

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 1300S – Sleeper projekt

Detta ämne innehåller 501 svar, har 52 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-09-01 15:33.

Visar 15 inlägg - 481 till 495 (av 504 totalt)
  • Författare

Janne Hagnell
    Moderator

Funderar själv på elservo i V4:an. Borde vara betydligt enklare att muschla dit än vätskeservo.
    Angående huvupphängningen så funderar jag på att göra typ tvärtom och sätta mekanismen från en V4:a eller kanske 99/900 på en Alfasud. Dessa underbara bilar har typ de klenaste huvgångjärnen i världshistorien…

96GT
    Deltagare

Funderar själv på elservo i V4:an. Borde vara betydligt enklare att muschla dit än vätskeservo. Angående huvupphängningen så funderar jag på att göra typ tvärtom och sätta mekanismen från en V4:a eller kanske 99/900 på en Alfasud. Dessa underbara bilar har typ de klenaste huvgångjärnen i världshistorien…

Ja, tror det måste till en en del special för att få västske servo att fungera.
    Det med Alfasudem låster ju spännande…. detta är verkligen en kul bil med bra väghållning…

• Det här svaret redigerades 1 år, 7 månader sedan av .

96GT
    Deltagare

Efter att krupit runt bilen otaliga gånger och kontrollmätt så är fästen till styrväxel svetsade fast…

Samma sak med rattaxel… med hjälp av en liten men viktig plåtbit sitter allt där det skall…

Var lite svaj med tyngre Corsa servo så jag förstärkte lite….

och till sist en garage bild…

Mr_SunBear
    Deltagare

Hur fränt som helst detta projekt!

96GT
    Deltagare

Några bilder från då jag vädrade Saaben… var cirka 5.5 år sedan den fick vara ute… nu äntligen ett rullande chassie… på bilderna står billen pallad upp på ungefär åkhöjd… fortfarande långt till mål… men viktig milstolpe I projektet… en del småfiks med karrossen fortfarande… plåtdelar på gamla Saabar är inte helt exakta och jag vill ha tight och fint stuk överallt… hoppas ni gillar stilen… det blir stötfångare och kanske dubbla rör ut bak förardörren….

• Det här svaret redigerades 1 år, 2 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades 1 år, 2 månader sedan av .
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Ser riktigt cool ut, kämpa på!

Aaastuuufft!!!
    Fantastiskt vad karossen ”sväljer” breddningen!! Ser ju ”orginal/orörd” ut.

Lilln
    Deltagare

Riktigt jävla coolt! 👍

M.Broberg
    Deltagare

SÅ…FRÄN

😀

älskar bar plåtjobb. är nog för jag inte kan lyckas med bättre än halvdannt 😛

resten med.. gudomligt cool bil !

saabcustom
    Deltagare

Tja vad kan man mer säga än

UNDERBART STUK !!!!

Snyggt förädlad med SAAB-generna kvar.

Keep on!

/ Kenth

Janne Hagnell
    Moderator

SÅ…FRÄN
    😀
    älskar bar plåtjobb. är nog för jag inte kan lyckas med bättre än halvdannt 😛
    resten med.. gudomligt cool bil !

+1

Janne Hagnell
    Moderator

Du ska ha kofångare, alltså? Jag hade nog kört utan. Men det är jag det.🙄
    Men vad är det på taket? Ett nattligt bombanfall av Plastic Paddings specialstyrkor?😉
    Hur frän bil som helst, i varje fall!👍👍👍👍👍

96GT
    Deltagare

Ser riktigt cool ut, kämpa på!

Tack!

96GT
    Deltagare

Aaastuuufft!!! Fantastiskt vad karossen ”sväljer” breddningen!! Ser ju ”orginal/orörd” ut.

Blir nog inte så dumt… hjälper också med sänk och hjul långt ut..

96GT
    Deltagare

Tja vad kan man mer säga än
    UNDERBART STUK !!!!
    Snyggt förädlad med SAAB-generna kvar.
    Keep on!
    / Kenth

Tack! Stuket är tänkt att vara något i stil med vad Saab skulle kunna kokat ihop… designstudie/fabrikstrimmad gatbil…

Visar 15 inlägg - 481 till 495 (av 504 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.