Forum › Modellspecifika forum › 9000 › Snack om 9000 Talladega
- Detta ämne är tomt.
- FörfattareInlägg
- 4 december, 2009 kl. 16:49 #149053
saabaero
DeltagareRodder76 wrote:Per-Erik wrote:Lustgasen wrote:…inte trubbnos? så ska väl inte en 90:a se ut?
Som vanligt sitter jag på fel dator sedan flickvännen skaffa laptop.
Men om jag inte minns fel så ska det finnas en -TA i Motala, så det skulle mycket väl kunna vara denna.
Att bilen fått fronten bytt till den sluttande är egentligen ingenting konstigt, men det är lite ”fult” av säljaren att kapa bilden så att man inte ser hur rapplig passformen mot kjolpaketet blir.
Det man kan fundera på är varför denna -90:a inte har moccainlägg OM det handlar om en äkta TalladegaLetar man en originalbil ska man nog leta en annan… Kan ju även vara läge att kolla upp om den är äkta eller ett ”hemmabygge”.
Den kan även vara en f.d. testbil eftesom den har 2,3T. Det rullade ju ett antal 2,3T redan som årsm 1990. Med lite rotande i historiken hittar man svaret 😉Fronten är misstänkt lik en CC Aerofront (alt en Airflowfront) och isåfall borde det inte vara något problem med passformen :confused: Det är definitvt inte en Tallafront på en sluttande front.
4 december, 2009 kl. 20:43 #149069rodder76
DeltagareSaabAero wrote:Fronten är misstänkt lik en CC Aerofront (alt en Airflowfront) och isåfall borde det inte vara något problem med passformen :confused: Det är definitvt inte en Tallafront på en sluttande front.Tycker personligen inte att det ser ut som CC Aero som ju är tvådelad. Skulle faktiskt tro att det är originalkjolen fram, trots den sluttande fronten. Har sett det innan, och det är väl inte världens vackraste kombibation. Förhoppningsvis är det CD-Airflow-fronten (även om jag tycker att den är hemsk)
4 december, 2009 kl. 21:51 #149077saabaero
DeltagareRodder76 wrote:Skulle faktiskt tro att det är originalkjolen fram, trots den sluttande fronten. Har sett det innan, och det är väl inte världens vackraste kombibation.Njae skillnaden mellan trubbnosfront och sluttande fronten är väl så stor att det skiljer uppåt 1dm i längd bakåt mot hjulet :confused:
Airflowfront är ganska troligt då dessa sålts ut billigt från SDCC. (Airflowfronten är inte lika till CD och CC och den på bilden är inte en CD-front 😉 )
5 december, 2009 kl. 13:55 #149100mr saab
DeltagareHej alla Talladegavänner här kommer bilder på min talla
5 december, 2009 kl. 14:42 #149102Per-Erik
Deltagaremrsaab wrote:Hej alla Talladegavänner här kommer bilder på min tallaHej hej, kul – lite suddiga, men annars så ser den ut som min gjorde – årsmodell 90?
5 december, 2009 kl. 16:27 #149105rodder76
DeltagareSaabAero wrote:Njae skillnaden mellan trubbnosfront och sluttande fronten är väl så stor att det skiljer uppåt 1dm i längd bakåt mot hjulet :confused:Jo, den sluttande fronten är betydligt längre, och kombinationen CC-Airflow med sluttande front har jag sett flera stycken utav… men speciellt vackert vet jag inte om det är…..
Ska se om jag kanske kan ha någon bild på en sådan….5 december, 2009 kl. 16:30 #149107rodder76
Deltagaremrsaab wrote:Hej alla Talladegavänner här kommer bilder på min tallaHejsan.
Roligt att du lade upp lite bilder och gav dig till känna.
En 90:a som skulle behöva ett lager vax kanske 😉 Hoppas inte bilen går samma öde till mötes som bilen bakom.Jag skulle vara glad om du ville skicka ett PM med regnummer eller liknande identifikation, då jag sparar bilderna på alla Talladega jag hittar.
Tack på förhand//
8 december, 2009 kl. 14:26 #149245mr saab
DeltagareHej alla ja det är 90årsmodell sista året jag ber om ursäkt att bilderna är suddig men hadde en dålig kamera som jag lånat av en polare kommer bättre bilder framöver ja den är tyvärr matt i lacken men har beställt tid hos en rekondfirma så förhoppnings blir glansen bättre då
10 december, 2009 kl. 12:56 #149331nst16
DeltagareÄr i fullfärd med att köpa denna, hämtas i slutet på december.
http://www.blocket.se/skaraborg/Saab_9000_talladega_ovanlig_24069483.htm?ca=6&w=310 december, 2009 kl. 13:49 #149332cabmange
DeltagareNiklas vad skall du men den och göra? Fixa aeron i stället.
//MH
10 december, 2009 kl. 14:13 #149334nst16
Deltagarecabmange wrote:Niklas vad skall du men den och göra? Fixa aeron i stället.//MH
Har sålt den till en som kommer renovera den till orginalskick, vilket den förtjänar. Nåt som jag inte hade tänkt att göra.
Om du är orolig att för att Talladegan ska utsättas för div styling osv så är jag helt fel person att tro sånt om, även om jag kan ha svårt att behålla bilarna en längre stund.
Så varför skulle jag inte köpa den?10 december, 2009 kl. 14:38 #149336cabmange
DeltagareInte orolig för styling, bara det att Aeron borde vara roligare än den Talladegan.
Vill man ha den fin så är det en del som behövs fixas men som brukshäck varför inte.//MH
10 december, 2009 kl. 14:55 #149337nst16
Deltagarecabmange wrote:Inte orolig för styling, bara det att Aeron borde vara roligare än den Talladegan.
Vill man ha den fin så är det en del som behövs fixas men som brukshäck varför inte.//MH
Då passar den mig som handsken 😉
Är så spyless på att se Aeron har nästan mått illa vid tanken på att röra den så då är det bättre att nån annan får ta vid den ist.
Stämmer det att min blivande såldes ny m blått skinn? Vore bra om nån kunde verifiera det.
10 december, 2009 kl. 15:00 #149338cabmange
DeltagareJapp blått skinn som också inte är bra, bara släng ut om in med svart alt aero stolar.
//Mh
Du har kunnat plocka en massa delar från min -91:a så har du kunnat ha Aeron orginal.
//MH
10 december, 2009 kl. 15:11 #149339nst16
DeltagareJa han sa det, har en fin skinninredning fast i grått som ligger.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.