Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 672 totalt)
  • Författare
    gagnefsbon
    Deltagare

Var på skroten vid soptippen i Falun för ett par dagar sedan. Hittade en svart 9000 med talladegastripes på sidorna. Fram och bakstötfångare med kjolar var avlägsnade. Är detta bilen som tidigare under flera år stod parkerad på nybrogatan måntro. Inga reg plåtar fanns.

rodder76
    Deltagare
    Jesper Yvell wrote:
    Var på skroten vid soptippen i Falun för ett par dagar sedan. Hittade en svart 9000 med talladegastripes på sidorna. Fram och bakstötfångare med kjolar var avlägsnade. Är detta bilen som tidigare under flera år stod parkerad på nybrogatan måntro. Inga reg plåtar fanns.

Om du passerar den skroten igen får du gärna kolla chassinumret. Inte säkert att jag kommer någon vart med det… men man vet aldrig.

Lollo
    Deltagare

Kolla i handsfaket efter gamla papper, där kan ju regnr finnas med.

bertil
    Deltagare

var på faluskroten o slaktade delvis talladegan det är den som stod på nybrogatan
    pmar chassinr när jag kommer hem.
    ska även till värmland o titta på en talladega
    bertil

mr saab
    Deltagare

oj skrotad Talladega hur är framskärmarna? skulle behöva en höger framskärm då min är kexig.

när 99 turbon axxar står blixten stilla

bertil
    Deltagare

det var nog den sämsta 9000 jag sett rostig över allt
    det var inget soltak på den, finns inget av värde att ta reda på nu
    27600 mil
    bertil

nst16
    Deltagare

Var och hämtade den vita Talladegan igår, finns som sagt lite att pyssla med men är ett mkt bra utgångs objekt.

rodder76
    Deltagare

Grattis Nst16 till den enda kvarvarande vita med -TA i regbevistet.
    Nu vill vi självklart ha nya friska bilder på bilen 😉

nst16
    Deltagare

Här kommer lite bilder från hemfärden. Körde den hem en resa på 46 mil. Fick en chock när jag kom in i garaget där bilen stod, var en massa lera och kattavtryck över hela bilen.
    Nu är bilen iaf tvättad och undanställd i garaget över vintern ska ta tag i den så fort det blir lite varmare ute.

En av mina medresenärer poserar vid pärlan.

Per-Erik
    Deltagare

grattis till en pärla (:))

spoket laban
    Deltagare

Hejsan,Turboande och övriga Saabfrälsta.
    Måste vara ett av mina 2st Talladega objekt du sett. Tyvärr har det inte funnits tid att göra något åt dem de senaste åren men min målsättning är att åtminstone en utav dom ska bli återställd till ”orginalskick”. Har nu plöjt igenom åtskilliga sidor med interesant läsning i denna tråd. Mycket bra jobbat och kul att se att det finns så många Talladega frälsta. Min andra bil var en 9000 T16 -88 och sen dess drömde jag om kjolpaket a’la Talladega men ekonomin och tillgången fanns inte då. Åtskilligare år (och Saab 9000) senare snubblade jag över min första Talladega, en svart 90:a med elmanövrerad glaslucka och TCS. Enligt tidigare ägaren (Saabanställd) ska den ha använts som pressbil av Saab tills han köpte den. Den ska även ha varit utrustad med Airbag fast den var tvungen att monteras bort innan den gick till försäljning. Den andra Talldegan (parkerad i Krokek, Norrköping) är även den en svart 90:a fast utan TCS. Den köpte jag enbart för att få tillgång till reservdelar. Har även en ”vanlig” 9000 90:a som är lite speciell eftersom den har TCS. Enlig Saab kom inte den förrän senare. Dock är det en väldigt sen 90:a. Modellbeteckning CD55l-Sr. Vad står -Sr för? Har inte för mig att mina tidigare har haft den beteckningen men minnet kan svika en :).
    /Laban

Lustgasen
    Moderator

Vet inte om det hör hit, men det ser ut som denna är pärlemorvit, och de fanns ju även 86 står LG på färg på VV. och även 2 ägare, imponerande

http://www.blocket.se/lund/Saab_9000Turbo_Aero_25255109.htm?ca=2&w=3

Saab 93B -59 (Blå)
    Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
    Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

martin valentin
    Deltagare

sr-sunroof

nst16
    Deltagare
    Lustgasen wrote:
    Vet inte om det hör hit, men det ser ut som denna är pärlemorvit, och de fanns ju även 86 står LG på färg på VV. och även 2 ägare, imponerande

http://www.blocket.se/lund/Saab_9000Turbo_Aero_25255109.htm?ca=2&w=3

Jo då den är pärlemorvit, har ägt 2 86:or 1 85:a pärlemor. grymt fin färg om lacken är bra.

Ursäkta ot

mr ems
    Deltagare

Hej alla TALLADEGA vänner.
    OEA 262 är nu nybesiktigad ,tvättad ,delvis vinter konserverad och avställd .
    Väntar nu på en tidig varm vår . Och hoppas på en liten TALLADEGA träff till sommaren !!

Ps Alla som inte vet är det denna TALLADEGA 9000 som glider runt med lite Clarion reklam !

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 672 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng