Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 672 totalt)
  • Författare
    rodder76
    Deltagare

Hej Owla och välkommen till Talladega-nörderiet.
    Hoppas du hittar en bil att rädda, och undertiden kan man alltid ställa konstiga frågor på forumet. Har finns en fantastisk kunskap som kan räta ut många frågetecken.

cabtt
    Deltagare

Hur ovanligt är det med vita orginal Talladegor dvs med TA i beteckningen?

antar att intresset och värdet är svalare än dom svarta?

rodder76
    Deltagare

Vita Talladegor kan anses vara extremt ovanliga och de kan räknas på valfritt finger. Det finns bara en känd kvar! Kollar man totalt så vet vi att det funnits två, men där stannar det!

Den vita som finns kvar är känd på internet, har varit till salu i omgångar och bytte ägare för ett tag sedan. Men tusan vet om inte nuvarande ägare kanske är intresserad av att sälja.

Hur de två kända vita Talladegorna var beskaffade vid leverans är inte 100% säkerställt. Grillen ska med största sannolikhet vara kromad, men det som de flesta kanske frågar sig är om de fick talladegastripes. Detta kanske kan gå att luska rätt på. Vissa påstår att de fick talladegastripes, andra att de inte fick det. Hur som helst så är det snyggt med stripes, så om man lägger vantarna på den kvarvarande så ska man självklart lägga på stripes 😉 (för jag tror den lever utan nu)

owla
    Deltagare
    Rodder76 wrote:
    Vita Talladegor kan anses vara extremt ovanliga och de kan räknas på valfritt finger. Det finns bara en känd kvar! Kollar man totalt så vet vi att det funnits två, men där stannar det!

Den vita som finns kvar är känd på internet, har varit till salu i omgångar och bytte ägare för ett tag sedan. Men tusan vet om inte nuvarande ägare kanske är intresserad av att sälja.

Hur de två kända vita Talladegorna var beskaffade vid leverans är inte 100% säkerställt. Grillen ska med största sannolikhet vara kromad, men det som de flesta kanske frågar sig är om de fick talladegastripes. Detta kanske kan gå att luska rätt på. Vissa påstår att de fick talladegastripes, andra att de inte fick det. Hur som helst så är det snyggt med stripes, så om man lägger vantarna på den kvarvarande så ska man självklart lägga på stripes 😉 (för jag tror den lever utan nu)

Hejsan!

Du kanske tom har namnet på ägaren till den vita talladegan?

MVH
    Owla

rodder76
    Deltagare

HALT!
    Nu har djävulen blivit religös!

Ungefär samtidigt som tempot sjönk i denna tråd, någongång hösten 2009 så kom antydningarna om -T-bilar.
    På dessa har jag aldrig gjort lika ingående undersökning som jag gjorde på -TA.

Nu hade jag dock ett ”ärende” i min mapp, och hittade att det fanns en Vit -T-bil.
    KOllar upp den igen…. och finner att den blev avregistrerad 2009-09-10.

Så. Två kända vita -TA samt en känd vit -T.
    Av dessa finns dock bara en -TA kvar.

Är inte säker på om detta är nuvarande ägare…. men det kan vara värt ett försök 😉
    http://www.garaget.org/?car=161319
    Nu hittar jag dock att det funnits 1st VIT -T. Denna avregistrerades dock 2009-09-10, vilket är innan jag kollade upp den,

porsche944
    Deltagare

Det finns 1 st vit i Skåne, avställd runt 1996-97.
    Känner ägaren, vet ej om den har TA i regbeviset.
    Stått inomhus sedan dess.

Och nej, jag har inte reg numret.

rodder76
    Deltagare

Låter spänande med en Vit som varit avställd så länge.
    Det register jag för ger ingen 100%-ig garanti för att det stämmer, men det som jag hittat är 2 -TA samt 1 -T. Eftersom den ena -TA samt -T-bilen är avregistrerade så borde det inte vara dessa, och den kvarvarande bilen är känd, så den är det inte.

viggenuffe
    Deltagare

Vet också att det finns en Vit Talladega i Skåne o den e Automat o har stått avställd i ett antal år..

Har själv sett bilen då jag känner ägaren..

bovy
    Deltagare

Hej.

Michael Rasmussen wrote:
    Det finns 1 st vit i Skåne, avställd runt 1996-97.
    Känner ägaren, vet ej om den har TA i regbeviset.
    Stått inomhus sedan dess.

Och nej, jag har inte reg numret.

Pratade med Michael idag och vi är båda överens att vi menar samma bil. Denna bil är utrustad som en Talladega, är automat men har varken -T eller -TA i typbeteckningen.

Viggenuffe wrote:
    Vet också att det finns en Vit Talladega i Skåne o den e Automat o har stått avställd i ett antal år..

Har själv sett bilen då jag känner ägaren..

Frågan är om detta är samma bil det syftas på.

Detta är en del av en text där denna bil omnämns: Denna bil är vit och jag tror det är den bilen Ni nämner i Talladega presentationen. Enligt en tidigare försäljare i Lund, specialtillverkades denna bil till Hans Cavalli-Björkman 1990. Den är fortfarande i originalskick.

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

viggenuffe
    Deltagare

Den bil jag tänker på står utanför Sjöbo o han som Äger den heter Erik..

Mvh

rasmus carlsson
    Deltagare

Den vita talladegan med reggnummer OLN 317 i ovanstånde garagetlänk är min bil, och den ska säljas nu pga Spanien flytt. Är lite mer gjort på den nu i dagsläget. Dock har jag eventuellt en köpare nu i veckan men ni är v’lkomna att kontakta mig.

EDIT: Såld!

Mvh Rasmus Carlsson

9000aero
    Deltagare

Bilen är SÅLD

rodder76
    Deltagare

Vem blev den lycklige ägaren till OLN317?
    Jag antar att nya ägaren finns här någonstans 😉

cabtt
    Deltagare

Orginal vita Talladegan OLN317 finns numera i Skåneland

rodder76
    Deltagare

Jag tolkar ditt inlägg cabtt, som att det är du som är den lycklige ägaren 😉

Bara att gratulera!

Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 672 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng