MCY Cab 1991
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991
- Detta ämne har 1,306 svar, 72 deltagare, och uppdaterades senast 2024-08-12 21:52 av turbocab.
-
FörfattareInlägg
-
@Turbocab wrote:
En fråga: Sidolisterna (de smala övre) är skitfula och matta. Jag funderar på att riva dom helt. Har en uppsättning jättefräscha gummiblanka från en skrotbil, som kan monteras vid behov.
Jag säger att du kommer få ett fy ”#¤%&/ att mont på dem igen.
Dom var jobbiga nog monterar i sin tid då dom var nya –
och då hade vi t o m en spec mall till dom 🙄Men om du kör Aero front/bak kan jag tänka mig det kanske skulle göra sig utan dom listerna 😛
ser ju mkt bättre ut än när jag tittade på bilen….nästan så man ångrar att man in te köpte den:) fronten gör ju sig på den bilen med, såg ju inte så tokig ut!!
små detaljer gör ju hela bilen….bara nya lampor samt grill+kofångare blev ju tio gånger snyggare 😀var har du köpt avgassytemet,,,??? kepp up the good work 😛
Ärligt talat så är det inte original avgas – det är ett Walker bla, från min gamla ”Skruttis”, vinterhäcken 900S från 2 år tillbaka. Det var tokfräscht och överlevde när jag sålde bilen vidare som skrot till DrPepper.
Plankan: Hm, ja kanske det jag. Aerodelar har jag nog över? Å andra sidan är de två främre sidodelarna helt nya nu, och bakre rätt så fräscha. Får känna på listerna lite. Det bör gå få dit dom igen något sånär om man lägger tid på det. Men visst, det måste tagit sin lilla tid på fabriken det där….
november 7, 2010 at 20:44 #179463Var hittade du det fina klistermärket i bakrutan vill ha en ja me 😀
Fin bil för övrigt den kommer nog säkert bli ännu finare en polering kanske 😉Mvh Nisse
Haha, lustigt! 012-klubben….
Loggan i bakrutan kommer från förra ägaren, Christoffer, som tydligen sålde dessa här på 900 klubben tidigare. Någon borde dra igång att göra detta igen. Jag känner mig dock inte manad, har inga kontakter eller erfarenheter alls på detta området.
Ja, visst är det! Rosten är ju inte ett jätteproblem här, är lagom för att man inte skall skämmas ta den på vintern. Dock hade jag önskat lite mindre på vissa slangar och rör som sagt…. Imorgon river jag knäbrädan för centrallåsfixet, ska bygla tryckvakten, fixa tillbaka belysningen med full effekt igen på ventilationsreglagen, höja GLT, mm mm….. 😛 Mao en hel del pyssel!
En servicefråga: APC ventilen klapprar vid laddtryck, det hörs tydligt i kupen. Dock laddar det stabilt och fint, och bilen går bra. Men klapprandet stör mig. Något stör ut systemet kanske? Till saken hör att magnetventilen är flyttad till höger innerskärm, coh det är långa slangar för luften dragna. Finns en bild lite ovan här tror jag. Kan placeringen av ventilen påverka? Imorgon skall jag flytta ventilen till orginalplats, så får vi se.
november 13, 2010 at 08:46 #179644Anledningen till att den är flyttad är väl för att inte störa/bli störd av tändningen? Vet folk som kör med den sittandes på hö framskärm utan problem, men våra bilar är ju lite personligheter med individuella skillnader haha 🙂
@Turbocab wrote:
En servicefråga: APC ventilen klapprar vid laddtryck, det hörs tydligt i kupen. Dock laddar det stabilt och fint, och bilen går bra. Men klapprandet stör mig. Något stör ut systemet kanske? Till saken hör att magnetventilen är flyttad till höger innerskärm, coh det är långa slangar för luften dragna. Finns en bild lite ovan här tror jag. Kan placeringen av ventilen påverka? Imorgon skall jag flytta ventilen till orginalplats, så får vi se.
APC-ventilen ska klappra vid laddtryck, det är så den fungerar! Det är nog ingen slump att den sitter i motorrummet så långt ifrån föraren som möjligt och jag skulle prova flytta den och se om det hjälper. Annars kanske du kan hitta på något bra sätt att isolera den?
Mvhb
HenrikHej!
Magnetventilen sitter väl fäst med hjälp av bland annat två gummibussningar på sin orginalplacering? Om dessa saknas och den sitter fastskruvad med ett par plåtskruv/M5/M6 rakt i karossen så kan jag tänka mig att det fortplantar ljudet ganska mycket mer?
Och angående bilen: Grym skillnad med ”ny” front på plats! Femdörrars + cherryrött gör sig bra. 😎
MVH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.