larzzon
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Sett den röda på FB och instagram flera ggr den är hur häftig som helst. Kul projekt och tack för att du la upp videon här.
Är tyvärr så dålig på att posta på forum när det funkar så mycket bättre att ha garagegrupp på facebook.
Nackdelen med fb är att det blir lite rörigt när man håller på med flera projekt paralellt, och varvar med brukisar.
Hej!
Jag försökte lägga in lite bilder men de var för stora.
Jag kan ju tipsa om att ni går in och kollar på youtube när motornörd var på besök hos oss.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Har inte varit aktiv här på evigheter känns det som så jag får väl göra ett rejält trådlyft.
Har kvar ungefär samma bilar som innan dvs 4st og900.
Men den stora nyheten är väl att jag byggt en elbil, av en og900.
Jag har som många andra gått över till facebook och andra sociala medier och lite glömt bort forumen.
Snabba bilder på elbilen då. Hämtningsdagen och efter första provturen, ja det är samma bil
Har nu hittat en plats för vindrutetorkarmotorn som jag tror funkar.

Filmade lite för att visa hur de funkar nu med ett fungerande koncept.
https://www.youtube.com/watch?v=JZ72NaHwZEk&feature=youtu.beJa ja, quattrobygget är iaf inte nerlagt 😉 Tycker jag köper delar och samlar info ofta om den bilen, känns som jag har en bra plan för den nu 🙂
Just bakhjulsdrift känns mera hanterbart på nåt sätt. Men jag lovar ingen tidsplan. Sen är de ju projekt så man ska göra de som känns kul.
Japp har moddat adaptern så bromsarna passar fint men är inte slutmonterade eftersom jag måste byta drivknutar.
Dålig på att uppdatera denna tråden ser jag, Händer en del i garaget.
Den röda og900an har fått tjänstgöra i vinter.








Min 9000 rasde sönder en låda till innan sasongen tog slut så den behöver ett lådbyte till. Har lite bromsuppdateringar och annat kul som ska uppdaeras på den.
Sen började jag så smått laga rost på min gröna 900 sedan vilket naturligtvis spårade ur de grövsta. Har haft en opel omega r28 låda stående ett tag så de ena gav de andra.












Grejen är den att jag sålde bilen för ca 3år sedan med originallådan med missljud nya ägarn rasade lådan och bytte till en låda som han hade fått indikationer på att den gått få mil. Bytte tillbaka bilen o augusti och började laga länkarmsinfästning, jag lyfte då ur motorn och noterade att lådan var identitetslös. Men ser ut som en vanlig 5växlad låda. Så därför öppnade jag aldrig primärhuset och räknade kuggar, för jag tog för givet att de var en vanlig med 6ans primär. Kan ju va nån som monterat 8ans primär i en vanlig växellåda. Skulle lägga in denna primären i min kokillåda. Men de blir väl jobbigt med 8ans primär och 4växlat.
Ja, jag kan ju inte garantera att varvräknaren visar rätt men trionic brukar skicka rätt signaler. Med den gamla lådan med 6ans primär tyckte jag de stämde bra för den lådan hade sina plåtar kvar.
Jag kör med en 5 växlad låda i min 900a just nu som jag vet inte är originallådan. Den saknar båda lapparna på primärhuset den känns lite speciell att köra. Jag har ca 47km/h @ 1000rpm den har 2300rpm i 100km/h. Känns nästan som de sitter en 8ans primär i den lådan eller vad tror ni?
Den konverterades väl från t8 till bakhjulsdrift? Han som byggde den var inte så noga med höjden på huven? Så de är väl insug genom huven. Har sett att nya ägaren lagt ut den på stcs som projekttråd där han antyder att den ska säljas. Tyvärr är den väl inte reggad med bakhjulsdriften?
Janne ja jag har bara grundat de jag lagat å lagat 🙂 skärmkanterna och standard länkarmsinfästningarna 🙁
Ja vill inte luftfiltret inne i motorrumet och hade de såhär på min vita 4krafs projekt. Men utan huvgallret.
Du får agera moraliskt stöd mig här då Anton 😉
Passade på å rasa växellådan på min 9000 cc aero igår, så jag hade lite extra terapiarbete igårkväll.
-
FörfattareInlägg














