Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59)

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 181 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 2, 2011 at 16:06 #188082

      Tackar för det! Och regn ska jag ju givetvis undvika 😉 Känner ganska stor skillnad i acceleration mot din röda med TE05-turbo. Garett bygger upp trycket lite lugnare i min svarte och inte riktigt samma push, men det ska ju vara så på den årsmodellen.

      joH900 noterade något speciellt i motorrummet som jag inte riktigt kollat upp och det var helt rätt att det var speciella extra konsoller vid motorupphängningen på US/CA specad motor:

      Spelar nog inte så stor roll, men kul detalj att bilen har dom 😉

      Mvh
      Henrik

        oktober 2, 2011 at 19:27 #188085

        Sorry för att de inte blev någon fotografering. Får inget svar från denna sidan när någon svarar i en tråd.. Även när rutan där det står “Meddela mig när tråden besvaras”…

        Så jag glömde faktiskt av det också.. 😳 En annan gång kanske?

        Men du fick iaf plats med dina grejer i min bil. 😉 Samt att du kunde komma in i din egna efter några timmar hehe.

        mvh Turbo4 (Johan)

          oktober 2, 2011 at 20:53 #188086

          @Turbo4 wrote:

          Sorry för att de inte blev någon fotografering. Får inget svar från denna sidan när någon svarar i en tråd.. Även när rutan där det står “Meddela mig när tråden besvaras”…

          Så jag glömde faktiskt av det också.. 😳 En annan gång kanske?

          Men du fick iaf plats med dina grejer i min bil. 😉 Samt att du kunde komma in i din egna efter några timmar hehe.

          mvh Turbo4 (Johan)

          Det löser vi nästa gång! Tack än en gång för att du räddade mig i nöden.. Kändes lite halvsmart att låsa in nycklarna 🙂 Min fru bara skrattade åt mig.. 😉

          Mvh
          Henrik

            oktober 5, 2011 at 18:10 #188133

            @henrikg wrote:

            Det löser vi nästa gång! Tack än en gång för att du räddade mig i nöden.. Kändes lite halvsmart att låsa in nycklarna 🙂 Min fru bara skrattade åt mig.. 😉

            Mvh
            Henrik

            Lugnt serru. Shit happends! Men din fru skall inte skratta åt dig. Kan ju hända henne. Och då vet jag vem som kommer att skratta. 😉

              november 5, 2011 at 17:21 #184992

              Nu är bilen i vinterförvar, känns bra 🙂 Kördes bort till platsen igår kväll och det gick bra men bromsarna fick jobba då ett rådjur hoppa upp på vägen, men inget hände som tur är! 😯

              Bjuder på en till bild på bilen ifrån Trollhättan 🙂

              Mvh
              Henrik

                november 5, 2011 at 19:16 #184918

                Hmm. Den bilden skulle kunna bli Fan Pic of The Week om du orkar ladda upp den på Facebook med tanke på putsen dessutom 😉 Grymt fin bil asså, speciellt i verkligheten när man bara kollar på den!

                Bilar:
                2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                  november 5, 2011 at 19:19 #184903

                  Ser ju ut som ett rätt hyfsat exemplar. (betyder egentligen: Fy fan vad snygg den är!)

                    november 5, 2011 at 20:04 #184858

                    Shit, vad blankt!!! Är det fotoshoppat???? 😛 Röda panelen också… Snyggt. 😆 Har ju sett denna bilen och det är en framtida festival-vinnare.

                      november 5, 2011 at 20:08 #184837

                      Blir ju väldigt svåra beslut att ta på en framtida Saabfestival om Saab kommer finnas kvar ju :p Peter Pearlvita Aero är ju helt makalös den med men sen kommer Henkes 900a också 😮 Hmm låter som att man får se vilken som får mest röster av dessa 2 😉

                      Bilar:
                      2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                      Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                      Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                        november 5, 2011 at 21:39 #184836

                        @DanSaab wrote:

                        Hmm. Den bilden skulle kunna bli Fan Pic of The Week om du orkar ladda upp den på Facebook med tanke på putsen dessutom 😉 Grymt fin bil asså, speciellt i verkligheten när man bara kollar på den!

                        Har ju redan vunnit Fan Pic of the Week en gång med den här bilen, känns som det får räcka 😀

                        //Henrik

                          november 5, 2011 at 21:43 #184829

                          @Turbocab wrote:

                          Shit, vad blankt!!! Är det fotoshoppat???? 😛 Röda panelen också… Snyggt. 😆 Har ju sett denna bilen och det är en framtida festival-vinnare.

                          Jag har gjort bilden lite mörkare (brightness/contrast) för det var ljusare den dagen 🙂 Och just dom sakerna gör ju ganska stor underverk när bilen är svart 😉

                          Angående festivalvinnare så vette tusan.. Jag är och kommer aldrig bli någon super-putsare (just nu är ju bilen precis lackförseglad och ganska lätt att ta hand om), och känns som Peter som lagt så mycket tid och kärlek på sin bil förtjänar att få lite creds för det. Känns ju lite så där att jämföra någon som lagt all ledig tid under mer än ett år och så kommer en annan och köper en bil som är mer eller mindre orörd. Tvättad och lite ompysslad bara 🙂

                          Mvh
                          Henrik

                            november 6, 2011 at 04:36 #184817

                            @henrikg wrote:

                            @Turbocab wrote:

                            Shit, vad blankt!!! Är det fotoshoppat???? 😛 Röda panelen också… Snyggt. 😆 Har ju sett denna bilen och det är en framtida festival-vinnare.

                            Jag har gjort bilden lite mörkare (brightness/contrast) för det var ljusare den dagen 🙂 Och just dom sakerna gör ju ganska stor underverk när bilen är svart 😉

                            Angående festivalvinnare så vette tusan.. Jag är och kommer aldrig bli någon super-putsare (just nu är ju bilen precis lackförseglad och ganska lätt att ta hand om), och känns som Peter som lagt så mycket tid och kärlek på sin bil förtjänar att få lite creds för det. Känns ju lite så där att jämföra någon som lagt all ledig tid under mer än ett år och så kommer en annan och köper en bil som är mer eller mindre orörd. Tvättad och lite ompysslad bara 🙂

                            Mvh
                            Henrik

                            De borde ju ha prisutdelning till OG900 Trubbnos och den nyare separat så båda får chansen 😉

                            Håller verkligen med att Peter borde få creds för allt det jobb han gjort med den.

                            Bilar:
                            2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                            Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                            Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                              december 19, 2011 at 09:56 #188474

                              Jag antar att nu måste det kännas väldigt bra för dig att ha denna fina Aero nu med tanke på Saabs konkurs… 🙁 En riktig museibil detta!

                              Bilar:
                              2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                              Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                              Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                                december 22, 2011 at 22:59 #188515

                                Kollade i besiktningspapprena, jag gjorde ju en precis innan jag ställde av den.. Den fick iallafall rulla 130 mil i år 🙂 En riktig garageslukare alltså, hehe.

                                Mvh
                                Henrik

                                  februari 18, 2012 at 15:45 #189459

                                  Som alla ni andra så sitter jag och väntar på våren.. Svarta Aeron står i varmgarage och myser 🙂

                                  Har varit på Speedparts och köpt på min en ny generator samt även en ny startmotor (gillar hur rappa dom är när dom är nya, den nuvarande känns lite trött och efter bytet på T8:an så blev det en gigantisk skillnad!)

                                  Mvh
                                  Henrik

                                Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 181 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.