Saab 900 "Lollo"
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 "Lollo"
- Detta ämne har 272 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 2023-09-22 11:33 av
Bengt Karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
Hej Nils (och pappa)
Kul att få ett ansikte på dig och far din! Tack för en mycket trevlig pratstund och möjlighet att kika under huven på Lollo
.
Några mils konvojkörning från festivalen var plus i kanten.
Mvh
MathiasHej Mathias och tack detsamma!
Alltid roligt att träffas och prata även ”på riktigt” 🙂Din bil är så sjukt snygg, och de var väldigt trevligt med 2 900:or som jagade på efter landsvägen på hemvägen!
Hoppas vi får anledning att ses mer i framtiden!Attachments:
Den blev riktigt najs den bilen. Kul att se den live ! Se till att göra klart det sista nu medan du har tid
Tack Urban!
Ja det vart bra. Som sagt, ska jobba klart med spoiler och bakänden sen tror jag att de får räcka.
Väntar med spänning på att få se din cab live också!Var det denna man såg på festivalen med?
Yes, den var där!
Tror även jag såg din fina cab 🙂
MVH NilsHej!
Tack för det fina betyget ?.
Tänkte hela tiden när ni låg efter, ”visst har de 6ans primär i den, undrar vad den varvar?”
7an varvar ganska precis 2500rpm vid 100km/h.
Utan tvivel är man inte klok. ?Naturligtvis kommer vi att ses, kommer fortsätta dyka upp på så många träffar jag (läs familjen) orkar ?.
Kämpa på med bilen, den är redan nu mycket trevlig!
Mvh
Mathias
Den blev riktigt najs den bilen. Kul att se den live ! Se till att göra klart det sista nu medan du har tid
Tack Urban! Ja det vart bra. Som sagt, ska jobba klart med spoiler och bakänden sen tror jag att de får räcka. Väntar med spänning på att få se din cab live också!
Ramsele är väl ett lämpligt tillfälle att åka cab 🙂
Tack Urban! Ja det vart bra. Som sagt, ska jobba klart med spoiler och bakänden sen tror jag att de får räcka. Väntar med spänning på att få se din cab live också!
Ramsele är väl ett lämpligt tillfälle att åka cab.
Mkt lämpligt!
Ska prova ”diesel-kuren” som Regin gjorde på Miss English.
Funkar inte den får de väl slamra lite från min ena lyftare (min cab har ju ända rullat nästan 30000mil!Vi syns där! 🙂
Hej Nisse!
Vad händer här då?
Såg att du söker ett instrumenthus med turbonål så nåt är väl i gärningen ??
Ps.
Tycker du ska masa dig ner till Falun 27/7 och Nordic för vidare färd till Gävleträffen 28/8 ?, hade varit kul att ses igen ?.
Mvh
Mathias
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av
Mathias.
Hej Nisse!
Vad händer här då?
Såg att du söker ett instrumenthus med turbonål så nåt är väl i gärningen?
Ps.
Tycker du ska masa dig ner till Falun 27/7 och Nordic för vidare färd till Gävleträffen 28/8, hade varit kul att ses igen
.
Mvh
MathiasHej Mathias!
Har fått tag i bormall för spoiler till bakluckan, så den ska väl dit är tanken. Velade ett tag om man skulle köra utan, men de ser lite för tomt ut har jag kommit fram till.
Som du sett vill jag få tag i ett mätarhus med turbo/APC. Har ju redan en graderad, men tycker originalet är så snygg och saknar den när jag kör Lollo.Har planer på Gävle, men de är ganska tight till när sonen ska komma…
Får se om man hittar något lämpligt boende (bekvämt) så frugan också kan åka med om de blir 2-dagars 🙂I helgen är det Ramsele träff på lördag. De kör tema ”Europeiska cabrioleter” så kommer åka cabben dit.
Kanske blir långt för dig, annars mkt trevlig träff med mkt Saabar.Vi ses garanterat mer !
MVH Nils
Lite bilder runt festivalen!
Frukost, Norra bränningen vid nedfärd på torsdag
Tankning Mariestad. Uppmätt förbrukning gentemot trip; 0,78 L/mil 98 oktan. Mäkta imponerad ägare.
Utsikt ifrån vårt hotellrum. Man såg kanalen och båtarna helt okej ifrån rummet.
Framme och hittat parkering för natten, 734km avklarade. Fantastiska stolar ändå i en 34 år gammal bil, oslitna kom vi fram!
På lördagens utställning. Hamnade bredvid en superfin Ruby Edition MY1993 ifrån England.
Såg dessa bilder nedan på FB. Om fotografen misstycker tar jag bort dessa 🙂
Tror att Mathias skymtas i passagerarsätet på en av bilderna.Även hem skötte bilen sig exemplariskt. Noterade ca; 160mil körda 🙂
MVH Nils
Attachments:
Anonymjuli 10, 2019 kl. 20:12 #461008Snygg bil du har fått till det –
så nu kan du börja jaga dom där små ”detaljerna” …… ?En av dom, det är att ändröret:
Som korrekt för den tidens årsmodell –
faktisk var i svart:
Hej!
En spoiler bak kommet att lyfta det hela ytterligare (även om jag inte reagerat på att det var tomt)!
Jag skymta visst på några av bilderna ?.
Jag rekade Engeltofta i veckan, bättre boende får du leta efter, jag lovar vi bodde där två nätter och stortrivdes!
http://engeltofta.se/hotell/hotell
Mvh
Mathias
Spoiler Alert!!!
De var dags för att montera bakspoiler på luckan. Har ingen borrmall och har som sagt velat om jag ville ha någon, men när jag nämnde de för @99t-78 så fick jag låna hans helt nya. Tusen tack för det Thomas!
Se bilder nedan.
Utklippt och uppspänt
Instruktioner
Hålen märktes upp med körnare. Mitten hålen används som ”styrning” och sen vänder man mallen och gör motsvarande på vänster sida.
Nu var jag ganska nervös på att borra i min fina lucka, men allt gick bra. Nyttjade ny körnare och nya borr så man hade fräscha grejer.
Återkopplar med bilder när vingen är monterad och klar!
MVH Nils
Attachments:
juli 20, 2019 kl. 12:22 #461395Men hallå!!
Du kan ju inte bara avbryta mitt i monteringen!
Nu blir vi ju extremt otåliga på resultatet!
Även om vi vet hur det kommer att se ut…. ? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.