hans h

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 618 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #197278
    hans h
    Deltagare

    @andersson__ wrote:

    Jag har en extra låscylinder med nyckel till övers som du kan få köpa om du lyckas få bort den gamla, tror det står i vhb hur man får ur en cylinder utan nyckel, har den dock inte tillgänglig nu.

    @Sabbe wrote:

    För att starta och provköra kan man sätta en extra tändspole vid sidan om orginalet och mata direkt från batteriet.
    Jag gjorde detta då mina nycklar var borta i 3 år när hustrun gjort en storstädning.

    Sabbe

    Jag har verkstadshandboken och där nämns det något om ur man tar bort det gamla låset, med jag vill minnas att man behöver den gamla nyckeln också.
    Jag ska kolla…

    tack för tipset/tipsen.

    Någon annan som har någon idé?
    Eller ett tändningslås?

    /H

    #62505
    hans h
    Deltagare

    Maangha bhekar smaw, blieur en stor awe” 😆

    #61904
    hans h
    Deltagare

    Jag tror det blir bra att ta med alla modeller. De är intressanta allihop, faktiskt. Bilar som 9-2x, 9-4x, 9-7x eller 600 har en intressant historia. Det går inte att förneka.
    När jag tänker efter finns det nog ingen tråkig Saab. 😉

    #61202
    hans h
    Deltagare

    :AP

    #61060
    hans h
    Deltagare

    @thomas9574 wrote:

    -68 tvåtakt!!

    :AP

    #59444
    hans h
    Deltagare

    Snyggt!
    Man blir nästan sugen på en sån där Saabaru! 🙂
    (ett samarbete som borde ha fungerat, enligt min mening)

    /Hans

    #60908
    hans h
    Deltagare

    @JohnA wrote:

    En 95:a skulle jag ha större nytta av än min 96:a av andra skäl, men är extrasätet i praktiken oanvändbart är det ju bara dumt att leta efter 95:or före modell 75B. Bättre kanske att prioritera utrymmet i vanliga baksätet.

    Extrasätet i 95:an är perfekt för barn och mindre vuxna med barnasinnet kvar. Det är lite trångt, men så pass kul att åka där att mina tonåringar bara har åkt där. Inte i baksätet och inte i passagerarsätet.
    Vi har varit sex personer i bilen flera gånger (inklusive två i 80-årsåldern). En av de gångerna hade vi också med oss tårta och två kassar barnkläder, så visst ryms man. Om man vill. 😉

    #60667
    hans h
    Deltagare

    @Life Nelsson wrote:

    Stol justerad – någon som känner till om det var knappar original på dessa framstolar på sittdynan?

    Min bil (93b-58) har samma färg som din bil, och har likadana svart/röda säten.
    Och jag har inga isydda knappar.

    /Hans H

    #58928
    hans h
    Deltagare

    Det finns en fantastisk tråd någonstans där Julle beskriver hur han håller på att bygga om en 74 V4 till en 93a. Men jag hittar den inte just nu. (osäkert internet i skuggan av stormen i Skåne)
    Läs den tråden, den är underbar men inte slutgiltig. Jag undrar hur det står till med den bilen nu.

    #60496
    hans h
    Deltagare

    @Dicst wrote:

    Då vill jag att du spelar in monstret!

    Ett måste. :AP

    #60478
    hans h
    Deltagare

    @peteranderson wrote:

    hej
    mim 9000 kommer det bara varmluft ur, i somras fungerade ac:n när den ville men den kylde bra då. låter lustigt från kontrollpanelen till ac::n i början sen slutar det. tänkte prova att byta panel men fanns ingen på skroten, fick för mig att det finns olika modeller? någon som har en till salu? eller någon ide om vad det kan vara för fel.

    Vår 9000 började på samma vis köra enbart kalluft på vintern och enbart varmluft på sommaren. Det blev ju ohållbart så jag skaffade på chans en ny ACC-panel som jag hittade på Saabmarknaden i Saxtorp. Då fick jag en intermittent fungerande panel. Dvs den ger perfekt temperatur, men den tappar strömmen rätt ofta, vilket är lika ohållbart. Man måste ju ha fungerande defroster nu på vintern.
    MEn det gav i alla fall som resultat att jag nu vet att det är panelen som är boven och jag har beställt en begnagad från en skrot.

    #60467
    hans h
    Deltagare

    Då ska jag börja med att hitta en verkstad med tech2.
    Sedan måste jag ändå byta batteri.

    /Hans

    #58802
    hans h
    Deltagare

    @Rickard735 wrote:

    srs enheten är väldigt känslig och kan lösa för ingenting.
    Jag körde felsökning på min ac enhet
    Plopp så tändes lampan!
    För att släcka så måste du ansluta en tech2 eller motsvarande diagnos utrustning
    Fast har du provat att koppla bort batteriet ett tag?

    Jag ska koppla bort batteriet, jag måste ändå byta det.

    Har vanliga verkstäder en tech2?

    /Hans

    #60123
    hans h
    Deltagare

    @potatis wrote:

    Om det är en tidigare brist som ligger kvar är det en tvåa (du får köra en månad med bilen) annars är det en villkorstvåa (du ska åtgärda problemet men behöver inte visa upp på efterbesiktning), det är bedömningarna på tuta.

    Japp. Precis min (rätt färska) erfarenhet. Min väldigt hesa V4 klarade sig, men svärfars stumma 164 gick inte igenom, då den tydligen var stum förra gången också.

    #59796
    hans h
    Deltagare

    @jol wrote:

    Upptäckte att jag inte har någon ljuddämpare sedan jag hört bilen stående utanför, det låter. En video http://www.youtube.com/watch?v=O75tlgOk6po

    Oj vilken nostalgi!. Sånär som på Caltex-märkena och placeringen av rosten så är bilen en exakt kopia av min första bil. Vilka minnen… 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 618 totalt)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng