v4turbo
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Köpte ny oljepump, som extra säkerhet köptes även pumpaxeln.
Kanske mest för att dom hade sådana.
http://www.motomobil.de/Mats
Har sålt en motor till en V4 till med liknande symtom.
Motorn bytades, men förgasaren flyttades över.
Problemet kvarstod.
Jag plockade av överdelen på förgasaren, fiskade upp
det lösa munstycket,
letade reda på ett lämpligt hål att sätta det i.
Munstycket var bara pressat i, så jag nitade fast det.
Sen gled mätarnålen lätt ner mot 150km/h igen.
Värt att kolla innan motorbyte.///mats
Låter som du är rätt på det John.
Vatten i tanken, borra ett hål, använd sen en nibblingssax.
Allt för att hålla ner temperaturen.
Kan du tillverka en skruvad lucka till hålet,
känns väl säkrast.
Jag klippte min tank för att sätta bränslepump i tanken.
Pump och lucka Daihatsu Charade Turbo.Mats
Brytalöst tändsystem med hall-givare, Bosch TZ 28 H
Finns på Volvo 740 -84 -85 med CI-sprut el. förgasare.
Hela paketet behövs:Tändspole, fördelare, styrenhet, kabelmatta
Från volvo-fördelaren tar man inälvorna, passar in dessa i V4:ans.
Man behåller vikter och fjädrar till tändreglering.
Viss anpassning för `brytarplattans` fästskruvar måste till.
Systemet har variabel kamvinkel, så spolen alltid är max laddad.
Styrenheten stänger strömmen till spolen, om ingen HALL-signal emottages.Mvh Mats
-
FörfattareInlägg
