v4turbo

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 9, 2010 kl. 11:51 #161170

      Vill också vara med i gissningsleken.

      Mitt bidrag lägger jag på: krökta vevstakar.

        juni 4, 2010 kl. 07:53 #158900

        Köpte ny oljepump, som extra säkerhet köptes även pumpaxeln.
        Kanske mest för att dom hade sådana.
        http://www.motomobil.de

        /Mats

          december 10, 2008 kl. 09:32 #131645

          Har sålt en motor till en V4 till med liknande symtom.
          Motorn bytades, men förgasaren flyttades över.
          Problemet kvarstod.
          Jag plockade av överdelen på förgasaren, fiskade upp
          det lösa munstycket,
          letade reda på ett lämpligt hål att sätta det i.
          Munstycket var bara pressat i, så jag nitade fast det.
          Sen gled mätarnålen lätt ner mot 150km/h igen.
          Värt att kolla innan motorbyte.

          ///mats

            oktober 6, 2008 kl. 11:51 #128386

            ´´ingående axel på växellådan glappar radiellt´´
            Hålet i huset är några tiondelar större än lagret på axeln.

            Fungerar som hållare för axel i axiellt led.

              oktober 3, 2008 kl. 11:49 #128263

              Kamdrevsats metall finns att tillgå.
              Har köpt en ny sats, 2200kr.
              /mats

                juni 2, 2008 kl. 13:06 #122424

                5/16 UNC
                Låter det bekant?

                //m

                  november 2, 2007 kl. 10:17 #114007

                  ////nummret på fördelaren är 0237 304029 pgfu6////

                  Sexan(6) i slutet, är det cylinderantal, eller???
                  Min heter fyra.
                  Hur många `pinnar` har den induktiva givaren?

                  /m

                    mars 19, 2007 kl. 06:28 #104411

                    V4-låda på 2-takt.
                    Hur passar man in låda på motor,
                    vad och hur mycket behöver ändras.

                      september 22, 2006 kl. 14:48 #98664

                      Vill instämma till att renovera toppar vid byte insugpack.
                      Kör själv med Biltemas sotsats, klarar mitt förbränningstryck.
                      Finns någon nämnvärd vändkant
                      tas den lämpligen bort med en vändkantsbrotsch.

                        februari 10, 2006 kl. 13:57 #92142

                        Lambdan är placerad på höger rör, cyl.1&2.
                        Kan väl bli lite fel, men den går bra.

                        /Mats

                          februari 10, 2006 kl. 10:15 #92140

                          Kör v4-bruksbil med insprutning.
                          L-Jetronic med lambda-reglering.
                          Sprutet har mängdmätare med temperaturkompensering,
                          nästan massamätare.
                          Tillsammans med brytarlös tändning, så fungerar allt klanderfritt.

                          /Mats

                            januari 19, 2006 kl. 06:47 #91749

                            Låter som du är rätt på det John.
                            Vatten i tanken, borra ett hål, använd sen en nibblingssax.
                            Allt för att hålla ner temperaturen.
                            Kan du tillverka en skruvad lucka till hålet,
                            känns väl säkrast.
                            Jag klippte min tank för att sätta bränslepump i tanken.
                            Pump och lucka Daihatsu Charade Turbo.

                            Mats

                              januari 18, 2006 kl. 16:17 #91705

                              Brytalöst tändsystem med hall-givare, Bosch TZ 28 H
                              Finns på Volvo 740 -84 -85 med CI-sprut el. förgasare.
                              Hela paketet behövs:Tändspole, fördelare, styrenhet, kabelmatta
                              Från volvo-fördelaren tar man inälvorna, passar in dessa i V4:ans.
                              Man behåller vikter och fjädrar till tändreglering.
                              Viss anpassning för `brytarplattans` fästskruvar måste till.
                              Systemet har variabel kamvinkel, så spolen alltid är max laddad.
                              Styrenheten stänger strömmen till spolen, om ingen HALL-signal emottages.

                              Mvh Mats

                                november 30, 2005 kl. 10:24 #82414

                                Kör en standardmotor 1,5 med turbo.
                                Har på denna monterat elektrisk vattenpump,
                                Bosch-pump med magnetkoppling och
                                kapacitet av 30liter/minut.
                                Körs dagligen, inga bekymmer,snarare funkar kylsystemet
                                bättre över 4000rpm.