E85 konverterar hur ?

Forum Modellspecifika forum OG900 E85 konverterar hur ?

  • Detta ämne har 387 svar, 38 deltagare, och uppdaterades senast 2014-08-21 20:35 av .
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 388 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #184578
    turbocab
    Deltagare

    Ja, dom tickar helt klart mer än original Lucas. Hörde det inte alls innan men nu hörs dom tydligt. Kanske är större slaglängd i 431orna och mer rörelseenergi.

    #184579
    exlssn
    Deltagare

    Orolig tomgång får jag bara då det mixas i bensin. På E85 blir tomgången som vanligt.
    Tick även hos mina. Skaffade till och med några extra att byta med. Skönt att höra att ticket hör till verkar det som.

    http://www.garaget.org/shinyhead
    Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08

    #184584
    sebbo
    Deltagare

    Hör lucas o -431or i samma mening. Kör ni bosch spridare i ett lucas system?

    #184586
    prostreet
    Deltagare

    Men 431or kommer från bl.a 9000 turbo?
    Jag har inte upplevt när jag hört en 9000 turbo att det tickar särskilt mycket om spridarna då.

    #184592
    turbocab
    Deltagare

    Sebbo: Ja, Bosch spridare funkar kanon i en Lucasbil. Man behöver inte ta bort motståndet, dom drar ändå. Tvärtom är värre, då är det nog risk man överbelastar steget och det går sönder.

    Ang tickandet så vill jag minnas att det tickande en del från spridarna i Grålle också? Kanske att Bosch-spridarna låter lite mer generellt? Spelar ju ingen roll i sammanhanget, funkar gör det ju.

    #184594
    Beeos
    Deltagare

    Hmm. Kan inte minnas att de tickade. Före eller efter motorbygget?

    Skall själv köra slut på soppan nu. Sen blir de E85

    #184596
    plankan
    Deltagare

    @Turbocab wrote:

    Ja, dom tickar helt klart mer än original Lucas. Hörde det inte alls innan men nu hörs dom tydligt. Kanske är större slaglängd i 431orna och mer rörelseenergi.

    Mina tickar inte ett dugg –
    är lika tyst som innan 🙂

    #184601
    longjohn61
    Deltagare

    Snart är jag med i E85 gänget också 😆 hämtade mina idag enligt ägaren har dom bara gått 7000 mil om det nu har
    nån betydelse,han tipsade mig om att först köra en tank bensin med dom och sen hoppa över till E85 😕

    Mvh Nisse

    #184614
    jesprut
    Deltagare

    Man kanske skulle gå över till E85 när man fått ordning på bränsle mappen för 95. Bara byta ut några värden, smidigt och enkelt 😉

    #184616
    peter engqvist
    Deltagare

    kör med 431or i 99an och dom tickar ganska högt.
    trodde det var ventilerna först.

    #184617
    jesprut
    Deltagare

    För er det tickar för tickar det i samma tempo hela tiden eller tickar det fortare ju mer man varvar?

    #184627
    anderslindh
    Deltagare

    @jesprut wrote:

    För er det tickar för tickar det i samma tempo hela tiden eller tickar det fortare ju mer man varvar?

    Vad tänker du att det skulle vara om det inte tickade i takt med varvet?

    #184634
    jesprut
    Deltagare

    Ingen aning 😛 försöker bara lista ut vad det är för ett tickande/knackande ja har i min motor (hoppas det är lyftarna men är inte helt säker.)

    #184638
    bixprotman
    Deltagare

    Min etanolkonvertering har inte gått så bra. Bytte ifrån org bosch 760 till från en 2.3i med 002 på slutet om dom ska flöda ca 25-30% mer på min 16v icke turbo.
    Bilen går ojämt på tomgång och går hackigt och så på jämngas 😥

    Eller kanske ni har något tips vad som kan spöka? 😕

    #184642
    saabaero
    Deltagare

    @bixprotman wrote:

    Eller kanske ni har något tips vad som kan spöka? 😕

    Tjuvluft kanske?

    Faktum är att jag också haft ganska mycket trubbel med en 9000 2,0i med LH2.4
    Lyckas inte få den att funka riktigt bra och den tänder även motorlampan till å från.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 388 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng