Esaks garage. Bilder 20/5!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Esaks garage. Bilder 20/5!

• Detta ämne har 179 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2013-05-21 06:50 av .
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 180 totalt)
  • Författare
    esak
    Deltagare

Jalusi till t8:an har nu hittat hem efter ett besök i Vagnhärad hos Nisse. 🙂 Ska monteras snarast.

Just nu har jag dock större bekymmer. Förbannade biljävel, hann jag tänka i morse när fem varv på startmotorn var allt som behövdes för att dra slut på batteriet. Fick hjälp av några vänliga herrar som trots morgonkyla och frost hade lust att ge mig en lätt hoppstartsknuff. Bilen startade och gick sen felfritt i 5km till jobbet. Väl där testade jag att starta direkt efter att jag stängt av, vilket gick bra. Alltså hade den tagit laddning. Efter jobbet var det batteriet HELT slut, men bilen startade denna gång med starthjälp.

Har ju nyladdat batteri, men mer än så vet jag egentligen inte om det. Funkade felfritt hela förra säsongen i min röda iaf. För två veckor sen bytte jag generator och kol och sen dess har den funkat alldeles perfekt, tills nu. Ska ut och testa snart igen, och ev koppla av batteriet över natten så man kommer till jobbet imorgon… Suck. Tjuvström månne? Eller kan ett batteri tvärdö över bara en natt?

Har tröstköpt Super Aero med synliga bult iaf, men det känns ändå inte helt kul just nu.

longjohn61
    Deltagare

Kollad att du inte hade innerbelysningen på? hände mig en gång

Mvh Nisse

esak
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Kollad att du inte hade innerbelysningen på? hände mig en gång

Mvh Nisse

Ja jag kan nog misstänka att det är nån form av tjuvström i lampan. Ryckte ur säkringen till innerbelysningen och nu ikväll har den startat fint. Fattar inte riktigt.

😯

esak
    Deltagare

Fick ju nerslag på den röe på glapp styrled på ena sidan, och glapp spindelled på andra. Kändes som att det var läge att byta rubb och stubb, så nu är 4x spindelleder samt 2x styrleder bytta. Passade även på att slänga dit powerflex i yttre krängningshämmaren. Svårt att säga, eftersom jag bytte till Crosspoke i samma veva, men visst känns den lite mer direkt i styrning och framvagn. Sen har jag även bytt bromsar fram. En liten pystrimsjustering efter försiktig inkörning gjorde att jag blev påmind om att stoppresurserna var i sämsta laget. Det strulade för mig när bytet fram skulle genomföras i höstas, men nu är det klart iaf.

En liten underredsbehandling av hjulhusen ska till…

Farsan var även nere i veckan och vi monterade vingen på vilken gummit bytts. Det gamla var jäkligt dåligt faktiskt, men detta är glansigt och fint. En snygg bil det här…

Nya fälgar till den svarta också! Eller om de ska användas på den grå, eller den röda. Ska ju som sagt byta upphängningar på den grå när tillfälle ges. Har även gjort mig skyldig som köpare till vissa annonser här på forumet, så det blir aerokit på sedanen och bilstein bak på den svarta… 😎

esak
    Deltagare

Jahaja. Var ett tag sen jag uppdaterade här men visst har det hänt lite grann.

Framtiden för min t8 är lite oviss, men nu idag har jag plötsligt insett dess mission. Jag yppar lite lågt ”LÅG, stretchade sulor, takräcke, gultonade strålkastare” och sen duckar och avvaktar :ninja , vad säger ni? Aerokit är nu monterat iaf. Och ett jalusi har hittat sin plats.

Den röda rullar på. Till helgen ska jag montera IC i framändan av bilen och förmodligen även skicka i e85. JT:s nya snikiga slutrör är ingen hit, så jag har klämt ihop slutbiten för att efterlikna originalets ovala utblås, fast i 3″ då. Vad tycks?

Slet ut stolarna ur den röe med. Saknade originalkänslan lite grann och satt aningen för högt i 9-3-stolarna, nu får jag leva med sämre sidostöd istället… På bilden syns även Saab originalmattorna i nära nyskick.

Den svarta är undanstuvad men jag plockade fram den en sväng för ett tag sen och körde en sväng. Nya fälgarna är monterade men intrycket solkas av 9000-dimensionen på sulorna, 205/55. Aj. Men herrejösses vad slö den känns i jämförelse med den röda. ojoj.

En bonusbild på farsans gråa Aero också. Vilken bil alltså. Platanagrå är nog en av de bästa färgerna på og900.

Frågor på det? 🙂

turbocab
    Deltagare

Haha, ball. Antar Schwartz 99 står för inspirationen på T8an? Varför inte säger jag, det stuket är ju ganska okänt inom Saab men är ju ganska ball ändå. Men räkna inte med att fruntimmer kommer vilja åka med. 😆

M.Broberg
    Deltagare

Såg en 2d med aero paket, inca fälgar med guldcentrum och polerad bana. det var nice. Men takräcke är mer gubbig-bil stuk (slit loss kjolarna i sånna fall).. tycker du ska skippa det. resten däremot 🙂

Beeos
    Deltagare

Sjysta mattor i den röda! Väldigt avis…

esak
    Deltagare

Hehe, ja tyskstuk är väl den generella termen, eller stance. Det är det jag vill åt. Visst är Schwartz 99:a grym, det är ungefär det jag vill åt. :dope

Mattorna Beeos, ja dom är nice. Hade ju även en helt ny sats, bruna, men dom sålde jag. Har även tre uppsättningar till, helt nya, men vet inte till vilken modell de passar. För att fortsätta smygannonsera i min egen tråd så kommer 9-3 Aerostolarna att säljas, med skenor för lätt montering i og900. Är du kortare än 182cm lär man sitta grymt bra.

Glömde även tillägga: Jörgenspak! Snacka om känsla. 😎

Och lite mer kolfiber:

Beeos
    Deltagare

Hehe, svårt att gissa mattor efter bil.
    Men är det saab dom med?

esak
    Deltagare

@Beeos wrote:

Hehe, svårt att gissa mattor efter bil.
    Men är det saab dom med?

Stämmer. Sannolikt 9000, 9-5 och 9-3 av nån sort.

Beeos
    Deltagare

Okey! Synd du inte har fler till og900. Svarta då 🙂

jonathan p
    Deltagare

Vilken samling du sitter på, tyckte mig glutta min gamla röda cabbe på en bild också, sött :teeth

esak
    Deltagare

@Pershav wrote:

Vilken samling du sitter på, tyckte mig glutta min gamla röda cabbe på en bild också, sött :teeth

Stämmer bra det! Den är just utrullad för säsongen vid bildens tillkomst. Fick agera lite studentfordon med för den delen. 🙂

esak
    Deltagare

I helgen monterades intercoolern jag haft liggande sen i våras, och vilken skillnad det blev alltså. Bättre mos i hela registret, framförallt på botten. Känns som turbon andas mindre ansträngt och snurrar igång tidigare. Kommer väl nån bild på rördragningen framöver, till dess håll till godo med dessa bilder:

Jag ville ha svarta slangar, men just de som går från IC:n var de enda som var slut hos grabbarna på do88 för tillfället, så blå fick duga bra. Svart i motorutrymmet dock.

Rätt fet är den allt utan kofångare. 😎

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 180 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng