Esaks garage. Bilder 20/5!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Esaks garage. Bilder 20/5!

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 180 totalt)
  • Författare

@Turbocab wrote:

Det är Fallens dagar i Trollhättan i helgen också, mkt folk tjo och tjim mao.
      Vi syns till helgen då gubbar! 😛

Innbär det även några speciella Saabevenemang under helgen?
      Nått extra på museet etc ?

Verkar som jag faktiskt skulle kunna passera Trollhättan på Söndag 🙂
      Om inte annat vore det kul att träffa grabbarna igen. Vi umgicks ju nästan hela dagen igår för storservice av Hugo´s vrålåk :king

juli 17, 2012 kl. 17:15 #191863

Inget Saabigt extra vad jag vet – Museet drivs ju av tappra frivilliga, pensionärer mm så att få till nåt extra är nog mer än vi kan begära. Se det så här – att Museet alls finns är ju en ynnest och värt ett besök i sig. Och slussområdet är jättenice att strosa i på sommaren!

juli 17, 2012 kl. 18:58 #191868

Fan. Nu blir det lägga bena på ryggen.
          Hoppas kunna ta en dags utflykt till THN i hopp om att lägga mer än 3 mil på mätaren säsongen 2012.
          Men då måste bilfan funka….

juli 17, 2012 kl. 20:49 #191877

Tänkte mer om det var nått speciellt just denna helg som man ska passa på att se/uppleva, typ Saabmarknad, putsträff, banåka eller varför inte specialvisning av bilarna som inte ställs ut 🙂
            Slussområdet blir lämpligt för resten av familjen medan jag är på museet eller på spontanträff :mrgreen:

juli 18, 2012 kl. 14:46 #191979

Grymt tuff resa! Önskar man hade tid för sånt 🙁

Jag och min bil vill också på träffen i Trollhättan 🙁 Bilen står väldigt nära men jag sitter nere i Mexico och semestrar.

joH900: När jag är klar med min Trubbnos-Aero ska den ner till Nürberingring och köras lite. Vore kul med en karavan ner helt klart 😉 men det lär dröja några år, hehe

Mvh
              Henrik

juli 18, 2012 kl. 16:19 #191980

Jag skulle nog tänka mig att åka den långa vägen till trollhätteträffen för att få se på lite fina 900:or 😀

juli 18, 2012 kl. 16:28 #191981

@henrikg wrote:

joH900: När jag är klar med min Trubbnos-Aero ska den ner till Nürberingring och köras lite. Vore kul med en karavan ner helt klart 😉 men det lär dröja några år, hehe

Hem och skruva nu så åker vi till helgen! Fäller baksätet på vägen hem så har man resan ”betald” :mrgreen:

MVH

juli 20, 2012 kl. 05:09 #191893

Beeos: VIsst är det så att grabbarna på resa hittat snubben som köpte Grålle? Eller är det en annan kille?

juli 20, 2012 kl. 05:41 #191894

@Turbocab wrote:

Beeos: VIsst är det så att grabbarna på resa hittat snubben som köpte Grålle? Eller är det en annan kille?

Jag tror det är en annan snubbe :p De andra bilarna i garaget stämmer inte med de han har upplagda på garaget. Väggarna ser annorlunda ut och ”grålle” ser inte ut att vara lika uppfräschad som den riktiga grålle. Men det är bara det som jag drar mina slutsatser på 🙂

juli 20, 2012 kl. 05:48 #191895

Kan mkt väl stämma. Men verkar vara en skön lirare oavsett! Gillar kommentaren om kassörskan på Shell – jag har gjort det också, vissa norska tjejer man stöter på får en att vilja offra allt, dom är så galet vackra. Hugo, du har mitt stöd. Gör det! 😆

juli 20, 2012 kl. 07:25 #191896

Neh. Det är inte samma kille. Sjukt ändå att två norrman äger nästan identiska ”Grålles”

juli 20, 2012 kl. 12:11 #191899

Vi utlyser härmed Saabträff i Trollhättan Söndag 22/7 kl 1300 vid Museet. Vi har inget märkvärdigt i tanken utan bara lite skitsnack och kanske en kaffekopp och allmänt flanerande på museet. Vi når Trollhättan under lördagen om allt går enligt plan och ska dammsuga ur fordonen på kvällen. Om ni vill se ”lite” bilder och ställa de frågor som ni kanske bär på – infinn er då!

Fallens dagar som bekant, så mycket folk garanteras!

juli 20, 2012 kl. 16:30 #191906

Okey, trevligt. Jag kommer upp om inget större negativt inträffar! Verkar som att vädret spås vara kanon på Söndag.

EDIT: Läst senaste inlägget i bloggen. Nu har grabbarna fått en anledning att åka till Norge igen. Norge och vägarna må vara vackra i alla väder, men i solsken är det nåt speciellt såklart. Trollstigen en vacker dag är bara ”breathtaking”! Bara planera en resa igen när vi inte fastnat i den förbannade jetströmmen av lågtryck som ny gracerar oss. Men kul har ni ju haft ändå och det där med turisterna är lite ball! Märkligt, en röd og hade några sneglat på och tänkt ”vilken gammal bil”, två hade dragit fler ögonbryn och kommentarer men med tre likadana bilar på samma plats på nån form av internet dokumenterat korståg så öppnar sig en värld av intresse plötsligt! Klart ball!

juli 22, 2012 kl. 06:53 #191956

Vi kommer 2st og:s härifrån å möter upp vid museet:)

juli 22, 2012 kl. 07:32 #191957

Å snart startar en till… 🙂

MVH

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 180 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.