Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo"

• Detta ämne är tomt.
Visar 6 inlägg - 211 till 216 (av 216 totalt)
  • Författare
    nisset16
    Deltagare

Nu så kommer utlovade bilder!

Sundsvall ligger ju mellan södra och norra Stadsberget (staden mellan bergen).
    Varje år körs något som kallas söderknallen, en backtävling på asfalterad slinga uppför södra berget.
    Denna tävling har körts sen många år tillbaka, men man har nu infört en ny klass; Regularity.
    De går ut på att åka 2 heat med så lika tid som möjligt och detta öppnar upp för ”oss” med vanliga bilar att få testa på.
    Således är det inte samma krav på säkerhetsutrustning som burbåge, bälten o.sv.
    Dock ska deltagare ha besiktad/skattad bil samt gatdäck. Bromsar ses över o.sv. vid en besiktning innan.

Lollo i depån;

IMG_1548_liten

IMG_1549

Brorssonen ville också vara med. Hans Volvo 244 från 1975 är riktigt rolig! Sugmotor, dubbla weber 48:or, 531-topp o.sv. Bromsad på drygt 190hk på bakhjulen.

IMG_1551

De vart en sjukt roligt dag, med mkt lärdomar.
    Saknar min 9-3 SS vid såna här tillfällen, då de är hopplöst att åka snabbt utan diffbroms.
    Men men, publiken hejade på och tyckte de var kul med spinnande och skrikande innerhjul på Lollo.
    Fick dock se mig besegrad av Volvon denna dag (skyller på att han har tätstegat och diff)!

Många kom också förbi oss i depån under dagen för att snacka med oss om bilarna.

Vid lineup;

IMG_1552

Bilagor:
    nisset16
    Deltagare

Vi väntar med spänning!🤩

Väntan är över Janne 🙂
    MVH Nils

nisset16
    Deltagare

Hej!
    Å här dyker hon upp i senaste numret av ”Saab car magazine”. 👍
    Mvh
    Mathias

WOW! Om så endast en liten notis så blir man glad!
    Har aldrig haft en bild på någon bil publicerad tidigare, häftigt 🙂
    Köpte du tidningen lokalt? Jag måste få tag på ett exemplar 🙂
    MVH Nils

nisset16
    Deltagare

Åh den är Schnygg!

Tack Mattias!
    De börjar så smått ordna upp sig 🙂
    MVH Nils

Saab_ahed
    Deltagare

Nu så kommer utlovade bilder!

Bilden med Saaben och Volvon bredvid varandra var ju riktigt kul. Motorhuvarna öppnade åt varsitt håll och allt.
    Volvon verkar ju vara rätt go med den spec du skrev, men givetvis är ju Saaben vår favorit 🙂

saabaero
    Deltagare

De vart en sjukt roligt dag, med mkt lärdomar. Saknar min 9-3 SS vid såna här tillfällen, då de är hopplöst att åka snabbt utan diffbroms.

Sånt går ju åtgärda 🙂
    Känslan med diffbroms i tvära kurvor på asfalt är fantastisk

Visar 6 inlägg - 211 till 216 (av 216 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng