MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

• Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    turbocab
    Deltagare

Jag har inte tagit nån kontakt än…. 😳 Ligger lite på det, ska få ordning på bilen först. Men nu när jag meckat med den och det är varmt så är ju ACn skön att ha plus att jag gillar bilen så galet mkt – mao inga säljplaner! 😆 Snart ute på vägen igen, ska lite pics med 15″ Two-tone Aero 1992 fälgar. Ser mkt bra ut!!! Och med 15″ så känns det rätt och bekvämt på vägen.

plankan
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

mkt uppmärksamhet på den röde nu, jaja besiktning sanmärkningar ska ju fixas till ..men hört nåt från norrbaggen?? eller han bröt kanske ihop helt!! 😆

Skulle det där vara skoj 🙄

t16s
    Deltagare

nä det får nog du besstämma.. :mrgreen:

turbocab
    Deltagare

Klart! Gick ju mkt bättre än jag hoppades på. Avgas-jobb under bilen utan lyft är aldrig nån höjdare. Men att allt är fräscht, samt att det är slätt betonggolv och inte mörk asfalt underlättar onekligen jämfört med vad jag är van vid. Nu sitter original kat helt ny på, original framrör, men Simons burk och hagelbössa. Hade himla tur och hade gjort ett hyfsat jobb innan, så jag slapp rikta bakre burken nånting. När nya röret fram samt kat kom dit och riktades rätt – något jag lärt mig nu efter allt turer på 3x bilar – så stämde allt hela vägen! Gött!! Nu är bilen mkt tystare, men med lagom gurgel genom bössan. Plötsligt hör jag Turbon igen! Och läckaget i sista skarven…. 😳 Fick även dit ett nytt batteri, samt kolbrygga, och hoppas jag slipper problemen med dassigt batteri nu. Provturen nyss kändes så där 100% rätt som det väldigt sällan gör och bilen är nu i sin allra bästa form sen köpet får jag nog säga! Visst, några små pyttedetaljer finns det ju såklart att göra vid, men det kvittar så länge. Nån effektskillnad med original kat har jag inte alls kännt, responsen och fullt tryck är lika bra som innan. Så jag börjar ju undrar varför i helvete jag satte dit skrotet från början?

Jag slutar säga att jag skall åka på träffar nu, för det kommer fan alltid nåt ivägen… Men om det går som jag vill så blir det Håverudsträffen med STCS på lördag. Fan trot! Det blir den röda isåfall….

Pics? Kommer… Inte tagit några ännu….

Edit: Jag kom på att jag nu har ett komplett Simons 2,5 system med långa främre burken liggande eftersom framröret överlevde demonteringen, samt jag sparad långa röret från original icke-kat satsen. Något att sätta på Sedanen kanske? 😛

turbocab
    Deltagare

En liten ynka bild blev det, med 15″ Tvåfärgade hjul. Ser lite snällare ut bilen nu, och känns väldigt skön att köra. Trots alla fälgbyten hit och dit så är det första gången denna bilen har dessa fälgar.

t16s
    Deltagare

ser nice ut!!! precis de fälgarna med den färgen skulle jag vilja pröva på min med!! slutar väl med att man får lacka om orginal fälgarna som följde med 🙂 ,,vet du förresten nån färgkod på dessa??+

turbocab
    Deltagare

Gött, nybessat den gula kupen idag! UA, han var grymt impad av bilen! Härligt! Med original katen så var det ju nada problem med värdena… Men jag måste haft förbannat bråttom när jag monterade den förra året, för den sitter ju fel….. 😳 Sticker lite för långt ner nu, behöver vridas. Fan, jag har ju koll på det där, måste haft skitbråttom verkligen?

Här står skrotet och rostar hemmavid:

Nu får jag väl ställa av nåt igen, har inte råd ha på allting. Blir nog den röda som får gå in i dvala tills nästa säsong eller nåt…. Eller den gula igen, kanske jag hoppar över hela säsongen med den och ställer av igen, byter kamkjedjan, fixar ACn mm. Det behövs verkligen. Motorn går fint, men nånting i känslan är det som inte stämmer riktigt! Vi får väl se hur tiden lider….

t16s
    Deltagare

ser att jag måste ta tag och montera vingen jag köpte av dig martin!! 😀 blir allt lite grymmare look..

kaxig uppfart förresten 😎

turbocab
    Deltagare

Ja, monterad du den, blir grymt på en svart bil! Min original lilla är ju ny och hal och fin, därför jag backade på den gula stora vingen. De flesta som ser den nya vingen tror inte att den är original nästan, för alla är ju sådär lite matta och sträva i dag.

Är som vanligt i valet och kvalet, jag borde lyfta ur maskin och byta kjedjan nu, men den stora motivationen infinner sig inte…. Får väl avvakta lite…

henrikg
    Deltagare

Lilla vingen passar bättre med raggartrappan också 🙂 Blir ett snyggt naturligt avslut

Mvh
    Henrik

turbocab
    Deltagare

Jag har fått lite tid över för puts och ”lööööve” på den röde. Efter att vi inte kom iväg jag och gumman häromdagen då startmotorn bråkade så sitter det nu en annan. Nu känns den än mer startvillig, och även då man stått med stereon på och slukat ström en stund. Nice. Detta problemet har troligen vart med ett tag, men först nu nått klimax vilket föranledde byte av starten. Jag passade på att byta till US blinkers, samt nya reflektorer också. Hella plasthöljena behöll jag, likaså glasen. Dom var i bra skick, men tvätten gjorde gott! Glasen hade limmade tätningslister, till skillnad från de sunkiga eftermarknads grejor som Skruvat, Speedparts etc erbjuder och som jag kommer dissa i fortsättningen.

LIte puts på lacken:

Som ni ser är raggartrappan monterad på den röda nu! Mest för att den inte sitter på den gule längre, och det mest för att den i sin tur väntar på kommande Exporten till Bratwurstens hemland. Om ni känner ett fantastisk behov att äga den gula så hör av er pronto med ett mkt bra bud…. Redan innan den är borta känner jag att det är kul att fixa med den röda igen, kunna koncentrera sig på en bil bara. Eller två då… 🙄 Eller helt ärligt 3 egentligen, eftersom Sedanen kommer hem snart igen och skall få Simons 2,5″ hela vägen, ny Turbo, samt nya dämpare! Skall bli nice, då är den också nästan klar och går från klarhet till klarhet och vi har släppt tankar på att sälja den tills vidare!

Cabben fick under ösregnet och putsandet stå ute. Tänkte jag skulle kolla på dräneringarna baktill. Mkt riktigt, kolla pölen framför bakhjulet på denna bilden. 1 liter på varje sida kom det ut…. Inte dumt att pilla lite där på gummislangarna som sticker ner när, alldeles framför bakhjulen i ”hörnet” typ nertill, dom sätts igen och bilen fylls med vatten långsamt…. 😯

henrikg
    Deltagare

Det blir nog bra även om du gule aerons försvinner, du har ju ingen brist på Aeros 🙂 Ska jag säga som faktiskt har 4st Aeros på pappret 😳 (två reservdelsbilar som vart så dåliga att dom aldrig någonsin kommer upp på vägarna igen… Eller vad säger du Peter? :lol:) Men ni kan vara lugna, dom kommer aldrig skrotas på riktigt, ska spara alla papper tills den dagen kommer då någon vill liva upp dom med nya karosser 🙂

Fast nu pratar jag om helt andra saker! Din bilar är fortfarande i världsklass Martin, försök att njuta av den röde ett tag nu som du har väckt upp igen.. Och verkar som även bilar som används för lite får problem, se bara på min svarte.. tar nog ett tag innan jag kan besöka dig med den. Men dina delar ligger här, tillsammans med en liten överraskning som du kommer gilla (tyvärr inte ventilen som vi letade efter)

En sista sak, den röde är underbar, men har ett problem… Den röda reflexrampen borde ryka! Den svarta tejpen (som säkert var ”stentufft” på sin tid) som sitter bakom skulle göra så mycket för utseendet tillsammans med vingen och trappan!

Mvh
    Henrik

turbocab
    Deltagare

Låter spännande med överraskning. 😛 Du kan ha rätt om reflexrampen, jag får väl testa utan. Jag vet att det är en bubbla på svarta folien, men jag får väl fixa det isåfall. Reflexrampen har faktiskt en liten spricka på sig, men skulle sitta fint på familjeräsern tror jag! 🙂

Var ute nu ikväll och kikade, vattnet pärlar sig så fint över hela bilen. Nu är det inte mkt kvar att göra, men lite ABS meck blir det. Läste på lite och möjligen att tryckklockan är lite dålig på den, så jag jagar en ny dylik. I år händer inte så mkt mer med bilen sen, ska köra den lite bara. Slog om till 18k mil i helgen för övrigt, öken.

turbocab
    Deltagare

Kan en ny Sachskoppling börja krångla? Jag monterade ju nytt i våras på Cherryn. Nu slirar den som fasen…. Ibland tycker jag inte den fjädrar ut heller, jag har ett stort spel, halva rörelsen, i kopplingspedalen, men oftast är det helt normalt. Jag lutar alltså åt att tryckplattan helt enkelt hänger sig och inte alls trycker så hårt som den borde. Någon som känner till detta sen innan? Har jag möjligen tryckt den för hårt i pressen när jag monterade den? Jag läste nåt om det, att när man pressar den så får man inte ta i för djävligt. Men det kommer jag inte ihåg att jag gjort? I alla fall är en ny på väg hem så får vi se…. Samtidigt som detta görs så hoppar nog 8ans primär in i bilen, samt strålkastarspolare inför vintern. Om jag känner för det så blir det även Cherryröd nästan rostfri kylarbalk monterat, men vi får väl se.

prostreet
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Kan en ny Sachskoppling börja krångla? Jag monterade ju nytt i våras på Cherryn. Nu slirar den som fasen…. Ibland tycker jag inte den fjädrar ut heller, jag har ett stort spel, halva rörelsen, i kopplingspedalen, men oftast är det helt normalt. Jag lutar alltså åt att tryckplattan helt enkelt hänger sig och inte alls trycker så hårt som den borde. Någon som känner till detta sen innan? Har jag möjligen tryckt den för hårt i pressen när jag monterade den? Jag läste nåt om det, att när man pressar den så får man inte ta i för djävligt. Men det kommer jag inte ihåg att jag gjort? I alla fall är en ny på väg hem så får vi se…. Samtidigt som detta görs så hoppar nog 8ans primär in i bilen, samt strålkastarspolare inför vintern. Om jag känner för det så blir det även Cherryröd nästan rostfri kylarbalk monterat, men vi får väl se.

Min har gått 800 mil.
    Den slirar mer och mer. I helgen kunde jag inte köra på laddtryck för det slirade. 5:an var omöjlig att gasa på.
    Det försvann, och de slirar just nu på 3:an. Men det verkar så. Min har krånglat en längre tid.

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng