MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991

Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 1,307 totalt)
  • Författare

Halvbra bild men ganska färgmatchad tycker jag ändå. Display etc är härligt grön, Ipoden får ligga i mittkonsollen med kabeln som är förberedd, lågnivå för en baslåda under förarsätet är förberedd också om lusten faller på. Inte riktigt 1984 detta, men jag har inte något behov av att lyssna på T16 muller hela tiden utan stereo när jag kör pärlan, jag hör det varje dag på väg till jobbet. 😛 Och vem står ut med en bandare från 1984 idag? 🙄 Allt var inte bättre förr. Eller jo, allt, utom just Stereos. 😆

Och där inbillar jag mig att både projekt T16 LUX och Special är avslutade för säsongen… Nu blir det puts och glans för hela slanten resten av året. För köra dom, det kan jag ju glömma med dagens bensinpris.

mars 8, 2012 kl. 20:44 #189662

Lite mer pics, allt på plats i fronten här, Turbo Emblemet flyttat över. (det var ju borta från nya grillen)

Och inredningen, stereon på plats, klar för Ipoden och CD/MP3, dock utan USB, men det får gå. Lägre profil här i dom andra bilarna. Är Nardin Too much eller pricken över i? Det är ju enda stylingen bilen har i princip. Utöver Jalusit och vind-avvisare.

Hoppas nu bara bromsarna sköter sig så jag sklipper strula med det nåt mer… Nu tar handbromsen bomstopp på 5 hack, är det ens rätt med gamla systemet? Känns som att det skall 8 hack enligt manualen, så jag är rädd att det är för uppspänt nu. I Specialen med nya systemet är det tokstopp i spaken på 3….

mars 8, 2012 kl. 20:50 #189663

ÅH vad snyggt det är med nya lyktor och blinkers. Gör verkligen mycket för intrycket, som om nu det vore nåt nytt. Älskar den gamla, snygga lyxplyschen. Bra där Martin! Ratten passar bra. Men kanske en läderratt skulle vara ännu mer spot on?

/I.

mars 8, 2012 kl. 21:06 #189666

Snyggt.

mars 8, 2012 kl. 21:18 #189667

Helt sagolikt fin…

mars 8, 2012 kl. 21:41 #189668

Riktigt fin LUX 🙂

Bilar:
                2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

mars 9, 2012 kl. 05:54 #189669

Tackar! Jag börjar bli riktigt nöjd med den, men nu skall vi köra lite mer och testa så allt är okey också.

mars 19, 2012 kl. 21:24 #189866

Hur funkar APCn av gamla modellen? Det är samma som nyare 2-radiga eller? Efter 43.200 mil i orört och plomberat tillstånd så är det nu äntligen dags att locka fram de sista hästarna och trimma lite, men bara lite. Lite bättre ladduppbyggnad och lite högre topp-effekt bara. Lite på P och lite på F, som vanligt?
                    Djäkligt nice att den ligger i baksätet, mkt lättare finlira på den ju. 😛

Sen var det ju bromsarna då som jag inte blir klok på, efter några rejäla inbromsningar så att lite värme byggs så tar dom bättre, men vid vanlig körning så är dom kass. En plötsligt panikbromsning är inget man vill vara med om, det tar för dåligt då. Så nu blir det nya belägg runt om, som framgått i min nyss startade tråd. Jag är helt enkelt rädd att dom bromsades sönder när det var helt nymonterat. Å andra sidan var ju dom första beläggen jag monterade inte jättebra heller…? Blä…. Jaja, får väl labba lite till.

mars 19, 2012 kl. 21:59 #189869

Du är inte den första som har kliat sig i skallen över gamla bromssystemet :mrgreen:

ang APCn är den rätt lik den nyare, vissa funktioner saknas som broms GLT och farthållar GLT

Vilken bil blir det till museet på lördag? för du skall väll dit?

mars 20, 2012 kl. 08:01 #189876

Jadå! Luxen kommer vara där, Karl kör upp den. Själv kör jag Specialen eller Cabben. Vädret skall ju bli kanon, men alla har ju sett Cabben nu, en Special med 9400 mil har ju ingen sett däremot. 😛 Men den skulle verkligen behöva en omgång rubbing och vax först, får se vad jag hinner med på den fronten.

mars 22, 2012 kl. 08:30 #189932

Nu är T8an till salu! Jag skall satsa på familjen och trädgårdsjärnvägen till sommaren och T8 är skön men inte min kopp te tror jag ändå.

Nån som är sugen? Blocket-annonsen kommer ut i helgen. Säljes med 15″ original fälgar.

mars 22, 2012 kl. 09:10 #189933

Redan till salu?? Det var som sjutton 😛

Kan förstå att man även hellre håller sig till bilar som har 170+ hk 🙂 Jag gör det samma i fortsättningen oavsett om det är en OG eller NG900, 9000, 9-5 eller 9-3…

Bilar:
                            2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                            Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                            Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

mars 22, 2012 kl. 18:02 #189938

Känns det inte tråkigt att släppa bilen när du lagt ner så mycket pengar i den? Säsongen har ju knappt börjat, och du har väl knappt fått njuta av din välmående t8 ordentligt? Men jag klandrar dig inte, man får sansa sig ibland och vara lyhörd för omgivningens åsikter. Oftast skiter jag i dom, men då och då skadar det ju inte att lyssna iaf… :so

mars 22, 2012 kl. 20:48 #189904

Känslan är alltid kluven, jag HATAR att sälja. Och än är det inte sålt – men T16 är ändå T16… Det är nog mest mig det är fel på, en supertight jättefin 900 med grymt sköna stolar och nyskickkänsla räcker tydligen inte… Jag måste ha 200 hästar och känslan att riva loss gummi när humöret faller på, och T8an är lite för snäll i karaktären. Egentligen är det en perfekt bil att njuta av och i solskenet i eftermiddag på jobbet var bilen så galet djävla snygg, men jag är lite för stressad i trafiken ibland för att stå ut med snäll-karaktären. Och trimma vågar jag inte, med tanke på avgasvärdena. Synd förstöra den när den är så fin, så därför tänkte jag någon annan som inte är lika stress-psykosen som jag är kanske kan njuta lite mer av den. Men vi får se!

mars 22, 2012 kl. 21:13 #189907

@Turbocab wrote:

Men vi får se!

😉

Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 1,307 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.