MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

  • Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 691 till 705 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191610
    Beeos
    Deltagare

    @Turbocab wrote:

    Hm, ja vi snackar 10-12000 spänn alltså….. 🙂 Synd backa på det va?

    Besviken på dig Martin.. Bilen borde redan varit i din ägo 🙂

    #191611
    Christian.S
    Deltagare

    @Turbocab wrote:

    Hm, ja vi snackar 10-12000 spänn alltså….. 🙂 Synd backa på det va?

    Om du inte ska ha den så hör av dig;) har alltid velat ha en aero:)

    #191612
    Beeos
    Deltagare

    @Fidde-92 wrote:

    @Turbocab wrote:

    Hm, ja vi snackar 10-12000 spänn alltså….. 🙂 Synd backa på det va?

    Om du inte ska ha den så hör av dig;) har alltid velat ha en aero:)

    Köp min! 🙂

    #191613
    turbocab
    Deltagare

    Öh? Ska du sälja igen????

    #191614
    Beeos
    Deltagare

    @Turbocab wrote:

    Öh? Ska du sälja igen????

    hehe nä, men ska jag vara ärlig så har jag knappt kört något i år.
    Får hoppas på att det bättrar sig snart.

    #191615
    Christian.S
    Deltagare

    Tror nog att den är för dyr;) men säg ett pris så får vi se:)

    #191635
    esak
    Deltagare

    Faen nu blev jag sugen med… För dom pengarna är det ju bara att handla. Ser rostfri ut? Minns när du hade den och knäppte nån bild uppifrån luften i nån tysk hamn (väl)? Saab i världen. Fränt att ha gamla 900 på tjänsteresor, det är respekt!

    #191653
    turbocab
    Deltagare

    ja det var den bilen jag drog till Bremerhaven med! Gick som en raket på Autobahn. Men rostfri hade jag inte kallat den – det finns allt lite att göra på den, är en hel del yta, men nåt rejält är det inte. Men det är inte målsättningen att få den i nyskick heller.

    Den svarta kom ut igår, startade upp. Inte jättespännande eftersom motorn är orörd egentligen. Ett litet läckage längst upp i vattenslangen, det var nog allt! Lådan känns mega-tight, ny som den är Nån växel-lägesjustering behöver ej göras, det är är kanon alltid då jag justerade med gamla lådan ju. Bromsarna verkar inte strula heller, jag har ju vart noga och inte tömt ABS systemet denna gången! Har tom vart så seriös att jag tömt ut oljekylaren på gammal olja, så den skall vara ren och fräsch nu. Skönt som fasen!

    Finns en hel del skruvar och smågrejor som kunde fixats ännu mer, men nån gång måste det bli klart liksom….

    #191656
    jonathan p
    Deltagare

    Ser ursnyggt ut, precis lagom puts. Det är ändå som snyggast när det ser orginal ut och inget överdrivet bling bling med polerat! Måste vara en häftig känsla med ny låda, det bästa jag kört är en 10.000 milad 91 med stålspak, helt annat känsla än efter 20k mil. Nästan så man kan tycka att det är bra känsla i lådan vid sådant tillfälle :so

    #191657
    turbocab
    Deltagare

    Precis, inget fel med BlingBling men då skall det var hela vägen igenom alla PearlWhite typ, annars kan det ju kvitta… Men visst, nog ser man att jag fixat vissa grejor och inte andra… Men jag är nöjd i alla fall!
    Min Special med plastkula och 9700 mil är tokskön känsla i, helt i paritet med nyare lådor med stålkula. Så det kan vara bra, och nog är lågmil nåt visst ändå….

    #191659
    turbocab
    Deltagare

    Haha, snart är det vinter igen gubbar. Här en rolig pic jag hittade från bilens tidigare liv…. 🙂

    #191664
    turbocab
    Deltagare

    Såja, provkörning av svarta TurboSen, härligt! Nästan ingenting alls att klaga på. En liten läcka på en slangarna längst fram på toppen, lite vätska droppar, men lättfixat tror jag. Hade ju loss alla dom och bytte klämmor, förvånar mig inte alls att det läcker lite sen när slangarna kläms på nytt. I övrigt är alla vibrationer borta (såklart 🙄 ) och bilen går som en våt dröm med ”rätt” sound för en TurboS 1993. Dvs motorljudet är ett tyst väsande bara! Möjligen att lådan kunde vart en ”sen” dvs från 1992 och framåt – då går dom lite tystare, mer premium som det så fint hette. Men jag är inte ledsen, den är så supertight och skön. Ett varv till på wastegatestången och 8ans primär gör att laddet kommer tidigare och mer! Bromsarna verkar jag ha lyckats med 100% från första försöket, det är nog första gången isåfall.

    Imorgon är frågan om det stora testet väntar eller inte. GBG – Karlshamns hamn T/R, en nätt sträcka på 60-65 mil. Ska jag? Tänkte dra via Skåne hem för att njuta av E6an norrut i sommarnattens eviga ljus, ett kvällsfoto på blank TurboS på skummeslövs strand månne? Eller ska jag fega och ta T8an? Maffigare stereo i den, men mkt maffigare bensinnota och sämre omkörningsegenskaper. Kvällens i-lands problem – vilken tokskön og900 skall jag åka imorgon?

    😆

    (jag kanske itne skrattar lite högt imorgon på småländska höglandet med 8 liter blandade vätskor under bilen…. 😳 )

    #191668
    Beeos
    Deltagare

    Kommer du söderut kan vi träffas och sparka däck 🙂

    #191688
    turbocab
    Deltagare

    Det blev en storsväng i södra sverige med den svarta! Ner över Borås och Växjö typ, hemåt över Örkelljunga, Båstad och E6, via Karlshamn. Problem längs vägen? Nej, inte eg. Men den förbannade tryckvakten har jag ju inte rört på denna ”för den skulle ju vara original”. Jo, Tjena. Nu är ju GLT nånstans på 1 bar ( 🙄 ) så nog laddar den lite mer. Så vid några omkörningar och sånt så tog det ju bomstopp, sjukt irriterande. Nu är det löst dock…. Kunde bara konstatera att jag på hela resan en Julidag så EN ENDA övrig og900, på Ikeas parkering hemma i Göteborg igen. Galet. Det är inga vanliga bilar längre….

    #191703
    erik
    Deltagare

    Jag ser Og900:or dagligen 😀 men sen så bor jag i trollhättan också 😀

Visar 15 inlägg - 691 till 705 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng