MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991

Visar 15 inlägg - 946 till 960 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 25, 2013 at 19:04 #195159

      En gång i tiden hade importbilarna P men det var väl på 80-talet och tidigt 90.

      Min svensksålda 9000 Aero -91 har f.ö B 😉

        mars 26, 2013 at 06:21 #195168

        Inga EU skyltar på min bil…. 😎 P är ju annars årsmodell 1992 och även 1993. Både min röda och svarta har P…. jag är nöjd med B, å andra sidan – när man kollar upp den så är det ju import så eg är det ju skit samma.

        Tack för tips om medel, ska se vad som krävs. Mekonomen på Backaplan här är sjukt välsorterade på medel, dom har ALLT. 10 meter lång hylla knökad.

          mars 26, 2013 at 06:29 #195169

          Hmm.. Min röda har ju B också, har du något att berätta Martin 😉

            mars 26, 2013 at 06:36 #195170

            Ja visst sjutton! Det har den ju. Och min blå 1992 har B – 😛 . Perfa! haha, nä jag har inget att berätta…

              mars 26, 2013 at 06:39 #195172

              Kul att den fick rätt årgång iaf, lär ju finnas ett gäng og900 till som börjar på B just 1992

                mars 27, 2013 at 15:44 #195203

                Är det inte dags för bilder snart eller har du ingen kamera 😆

                Mvh Nisse

                  mars 27, 2013 at 18:57 #195205

                  Öhhh, nej faktiskt inte…. 🙄 Ska smälla iväg till Dubai nu snart och ska fixa en då/innan! Ska ut på en LNG offshore Fujairah/Oman-viken, det var några år sen sist, ska bli djävligt nice!! Sen väntar Sydkorea och Shanghai för övrigt, i April också. Dags resa in lite Saabpengar igen, det är änna minus på kontona nu. Men en rejäl kamera är på gång, banne mig!

                    mars 27, 2013 at 21:41 #195210

                    Zelda står i garaget igen, projektet växer, massa massa småpyssel. En del av det är Aerokåpor, samt polering.

                    Ni vet dom där luftutsläppen baktill, plastlisterna med 8 skruvar? Dom är ju lätta att ta bort? Om man lackar om en bil, så skulle man kunna ta bort dom. Man kan nästa säga att det är fan det absolut minsta man gör. Om man riktigt djävla fuskar och inte bort nånting nästan inför en hellack, så tar man nog ändå bort dom ändå, för det är ju faktiskt skitlätt. 8 synliga skruvar på varje sida, bara lyfta rakt av. Man skulle kunna säga att det är typ krav på att göra det. Det tycker jag. Det är nog typ på gränsen till ren djävla lättja av bibliska proportioner att inte ta bort dom inför en lack. Men det tyckte dom inte i Italien…. Så nu när jag skruvade bort dom så följde lite blå lack och klarlack med, det var målat lite ner på kanten på plasten. Dom var med andra ord inte bortskruvade inför den Italienska omlacken. Det var inte ens speciellt bra maskerat visar det sig, man hade jazzat lite med tejpen över plastlistens ovankant. Jahepp. Nåväl, det kommer inte bli några större problem, när Aerokåporna kommer på och det putsas upp så syns inget av detta, men känslan är lite fadd i eftersmaken. Borde jag ens prata om detta på ett forum utan att få dumstruten över mig? Jag supporterar just nu en annan Saab-entusiast med råd och tips inför eventuella köpet av en silver 1987, originalskick. 50 pengar. Samma jag gav. Halva milen mot min. Min är tattigt omlackad – visar det sig. Då skulle man kunna säga nåt i stil med att det inte är mkt att tveka på, för här står jag med en bil som nu är uppe i 70.000 SEK nu, med omlack och icke original innertak och massa tveksamma detaljer, även om det mest nu är borta igen. Så skulle man kunna säga. 😛

                    Imorgon kör jag den svarta till stan, på sommardäck, nyputsad. Hm, sällan man längtar till jobbet så mkt!!!

                      mars 29, 2013 at 11:19 #195223

                      Så blev det. Här med ett lager damm efter 6 mil körning ungefär, det är sjukt, Jag vill ha regn nu och bort med dubbdäck.

                      Man noterar inga vikter på fälgarna såklart, dom är alla nya eller nästan nya, gött. “Saabsunited” nummerplåt fram och “Saabmuseum” bak, blev nice! Oken fram glänser lite lagom, hela bilen ger ett hyfsat genuint intryck utan att vara too much eller för dålig. Möjligen att dörrslagen i höger sida måste fixas nån gång, det är lite trist. Kopplingen verkar hålla nu, jag har inte märkt nåt. Har lite problem med överladd nu när det är kallt ute, men det kommer lösa sig när tempen stiger upp mot 10+. Om det nu sker….

                      Däcken för övrigt: Nya GoodYear, made in France. Fyfan vilken skillnad det är. Inge mer Asien-crap för mig, det är verkligen monumental skillnad. Har hyfsade Hankook på den andra bilen men det är fan inte i samma liga…. Dom är går tystare, har bättre grepp och skillnaden är enorm.

                        mars 30, 2013 at 18:51 #193039

                        Surt sa räven om rönnbären.
                        Är det egentligen någonting Italienarna är bra på? Det skulle vara känsla, men sen är det väl slut?
                        Italienska bilar är knappast bra, men har en jäkla känsla.
                        Deras skinnskor är väl sällan sköna, men känslan är där.
                        Du får glädja dig över att bilen är rostfri, ty en gammal bil i detta land bär ta mig tusan rost om den så har stått i hermetiskt förslutet renrum.

                        Og900Aero-marknaden verkar sinnessjuk just nu. Har du en bil tycks du kunna begära lite vad som helst oavsett skick, ty det verkar stå en hungrig spekulant i var och vartannat gathörn och köpa vad som erbjuds till vilket pris som helst. Själv tycker man att man håller ögon och öron öppna så gott man kan, men lika f-n byter massor Aero’s ägare utan att man hört/sett några till salu….
                        Jaja. En dag är det min tur att köra ogAero. Varje dag är en dag närmre, och nu kan det väl inte vara långt kvar…. *väntar*

                          mars 30, 2013 at 21:01 #193035

                          Nej, nu är det väl knappast lång kvar eller? 😉

                          Rev lite till idag inför poleringen – jag säger: Sidoblinkers. Så får ni fundera ut resten. Ledtrådar är: Lackjobb, maskeringstejp, samt ett tattigt land i Europa. Den som först gissar rätt på vad jag försöker säga vinner en fotvandring till Fotskäl.

                          Körde just Trollhättan T/R i den svarta. Fyfasen vad den bilen är skön nu alltså…. Nya däcken gjorde mkt gott!

                            mars 30, 2013 at 21:17 #195240

                            Om nån har orkat maskera sidoblinkers vid lack så har de fan lagt mer tid på det än det tar och plocka bort den… riktiga idioter 🙄

                              mars 30, 2013 at 21:35 #195241

                              Grattis Johannes, du vann en fotvandring till Fotskäl…. 😯 Men det blir nog bra när jag fått polera och putsa lite, det är förberett för en större omgång nu, vingen bak är borta, mm. Är i valet och kvalet om emblemen – jag har en hel uppsättning helt nya för hela bakstammen – ska jag? Det blir ju djäkligt fräscht med nytt.

                                mars 31, 2013 at 05:30 #195242

                                Skulle nästan få kallas för överseriöst maskeringsjobb när man till och med maskerar sidoblinkers. Rutspolarna härnäst då…eller har de maskerat emblem med?

                                Spara du dina nya emblem. Någonting säger mig att om denna bil är en keeper för dig kommer du att lackera om den.

                                  mars 31, 2013 at 08:00 #195243

                                  Bra point där, såklart blir det efter en eventuell omlack emblemen åker på, tack!

                                  Spolningsmunstyckena: Ni får en gissning där också…. 🙄 Det är klarlackat runt dom…. Jaja, den kommer bli fin ändå bilen. Till lackerarens försvar får jag säga ändå att man inte ser några lackskarvar utvändigt, det är faktiskt ganska bra gjort ur den synvinkeln. Vilket ju gör det ännu märkligare att man då maskerat vissa saker???

                                Visar 15 inlägg - 946 till 960 (av 1,300 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.