MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

• Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 991 till 1,005 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    turbocab
    Deltagare

Passion är svår att förklara Jasper, och som många entusiaster så drabbas man av ”horder” syndromet, ju fler desto bättre. Det kan många här skriva under på tror jag, jag har långt färre bilar än många här. Nåt storhetsvansinne kanske, jag vet inte. Men nu har jag ju insett att det inte leder till ett bättre liv. Men jag ångrar inget, har lärt mig mkt på detta. Kunde man nu bara få tillbaka pengarna något så när så är skadan inte så stor!

henrikg
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Passion är svår att förklara Jasper, och som många entusiaster så drabbas man av ”horder” syndromet, ju fler desto bättre. Det kan många här skriva under på tror jag, jag har långt färre bilar än många här. Nåt storhetsvansinne kanske, jag vet inte. Men nu har jag ju insett att det inte leder till ett bättre liv. Men jag ångrar inget, har lärt mig mkt på detta. Kunde man nu bara få tillbaka pengarna något så när så är skadan inte så stor!

Förstår dig helt och hållet Martin, även fast jag inte har köpt på mig många dyra og900 så har jag ju så mycker nya delar liggandes att man blir mörkrädd. Jag hade kunnat köpa en kanonfin og900 för 100.000SEK och ändå komma undan billigare än detta vansinne 🙁 Jag har också suckat länge åt alla bilar, kommer troligtvis nu köra 900S:en till den karossen är slut, sen sätter jag den motorn i min T8 special och kör den också till karossen inte vill sig längre. Sen har jag bara två 900:or kvar, och jag och min far får dela på dom. Men jag har iallafall slutat leta efter Saabdelar aktivt som förr i tiden och det känns skönt! Förr blev man ju bara stressad av att man missade köpa en sak eller fick betala guld för den. Bättre att aldrig veta om att den var till salu.

Du nådde ju eg. ditt mål med den gula cabben, och jag med min svarta Aero, vet inte varför man aldrig är nöjd och vill ha mer 🙁

Jag tror förresten 15″ originalfälgar åker på min svarta Aero nästa år, är så trött på att det skrapar i hjulhusen när man lastar. Vill kunna ta familjen på en picknick utan krångel.

//Henrik

turbocab
    Deltagare

Tack Henrik, jag vet att du förstår och numera är ännu mer i samma sits med barn och allt. Det där med delar är rätt skönt, jag har också slutat kolla aktivt!

Ärligt talat – 15″ äger. Jag VET att det är snyggt med 16″ och alla VILL ha 16″ på en og900, men det blir inte samma sköna känsla då. Det blir trögstyrt, studsigt mm. När ni blir 40 år kommer ni förstå gubbar! 😆

Två seriösa respons på den blå redan. I helgen är den såld gissar jag. Den svarta då? Njae. Lång historia…. Ill be back….

M.Broberg
    Deltagare

ibland när jag läser sånnt här hoppas jag att jag aldrig blir gammal.

16″.. tungstyrt. på en bil med servo 😥

cabmange
    Deltagare

@M.Broberg wrote:

ibland när jag läser sånnt här hoppas jag att jag aldrig blir gammal.

16″.. tungstyrt. på en bil med servo 😥

Ja det är trams, jag har inga problem med tungstyrt, och man är 2 från 50. 😆

Tur att ungarna är stora för en annan, nu har man hjälp a dom när bilar skall hämtas.

På tisdag köper man en scarabe TurboS cabbe, lika roligt som första cabben. 😀

//MH

turbocab
    Deltagare

Scarabee? Nice….

Då har min blåa Italienska affär lämnat mig, den rullar i detta nu söderut – mot Skåne såklart! Som vanligt mao. Köparen finns här på forumet bla och är van STCS bankörare i 900.

Den svarta? Nej, nu är det fan bra. Jag har rivit ägarlappen i små små bitar. Den är MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN och det är helt djävla fantastiskt. Men nån mer/Ny 900 kommer det nu inte bli på ett tag, det är bra nu känner jag. Nu drar ni på smilbanden, skrattar, skrockar etc, och tänker ”haha vänta bara…” men nej, det är faktiskt bra nu. 🙄

henrikg
    Deltagare

Då får det bli träff i sommar med minst två svarta aeros 😉

wallero
    Deltagare

min är inte inräknad då henrik???

dea
    Deltagare

Nu har den blåe hittat hem till Skåne :love

turbocab
    Deltagare

Härligt, då förstår jag resan gick bra, härligt! 🙂 Mkt nöje i sommar med den blåa pärlan önskas!

henrikg
    Deltagare

@Turbo wrote:

@henrikg wrote:

Då får det bli träff i sommar med minst två svarta aeros 😉

@el turbo negro wrote:

min är inte inräknad då henrik???

Minst betyder i detta fall 2 eller flera….. 🙄

Ja precis, ju fler 900:or destå roligare och behöver ju inte vara Aeros heller 🙂 När jag är tillbaka ifrån Mexico så hör jag av mig Martin så bokar vi in en og900-dag med grillning någonstans 🙂

//Henrik

dea
    Deltagare

Är riktigt nöjd med den blåe, där har du gjort ett bra jobb Martin. Ligger riktigt fint och lugnt på vägen, det enda jag har gjort är att justerat toe, stod ca 10 mm in hade slitit en del på däcken när jag kom hem med den. Men körmässigt så märkte man inte av det.

turbocab
    Deltagare

Tackar för det, härligt att höra! Jaså en hjulinställning behövdes? Bra att du fick fixat det. Italien-vagnen har hamnat helt rätt tror jag. 😛 Själv är jag lite nöjd med att kunna ställa den svarta i carporten varje dag, bort från sol och regn. Jag bruksar ju den svarta TurboSen nu, jag missade besiktningen på den röda och närmsta tiderna var typ i Juni….. 😯

Apropå den svarta: Kopplingen är kass igen, jag tyckte den höll emot ett tag men nu är det värre igen. Slirar vid segdragning innan ens fullt ladd är uppe.

joh900
    Deltagare

@Turbocab wrote:

…..närmsta tiderna var typ i Juni….. 😯

Kolla tiderna varje morgon, mellan 7-8 typ så brukar det kunna gå tid samma dag ibland!

@Turbocab wrote:

Apropå den svarta: Kopplingen är kass igen, jag tyckte den höll emot ett tag men nu är det värre igen. Slirar vid segdragning innan ens fullt ladd är uppe.

Men vafaan… jävla surt. Sachs från SP igen?

saabaero
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Det finns en 228mm tryckplatta på Tradera nu 😉

Visar 15 inlägg - 991 till 1,005 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng