MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991

Visar 15 inlägg - 1,246 till 1,260 (av 1,307 totalt)
  • Författare

vi bytte till en sådan bränslepump från maptun.

den byttes förra november och havvererade i augusti 🙂 bra kvalitet…

kostade mig 300 kronor pga att maptun ville ha frakt till dörren på returen vilket kostade APA.

Fick då tillbaka pengarna för pumpen, men all frakt fick jag stå för själv.

november 29, 2018 kl. 22:35 #452126

Nu har jag ställt av Saaben för säsongen. Men inte utan lite pyssel – i Tisdags fick den ny framruta! Shit va bra det blev. Grön rand upptill, det satt på och är troligen original. Ingen som helst rost under ramen, glaskillen tyckte det var kul med en fin 9000. Bilen känns ju som ny efter detta hahaha.

Efter byte av pumpen går den som sjutton igen. Men för all del, man vänjer sig snabbt. Den är ju så trögt växlad att man tycker det är segt, men när man kollar hastigheten så är det ju inte så illa. Jag skall byta bränslefilter till våren för att säkerställa fullt tryck i fuelrailen vid pådrag.

Har ju det där klassiska klonkandet lite vid start. Visst är det övre motorfäste som slappar och det rister i maskinen? Power flex som gäller?

Bilr ett oljebyte förresten också, så den står med ny fin olja över vintern och få ut det svarta. Förra oljan var inte grann, så den nya oljan blev lite mörkare ganska snabbt men ett byte till som sköljs så skall det nog bli ordning!

Anonym
          december 1, 2018 kl. 16:18 #452180

Nu har jag ställt av Saaben för säsongen.
          Men inte utan lite pyssel – i Tisdags fick den ny framruta! Shit va bra det blev.

Nej det är aldrig fel med ny vindruta ?

Det fick även Amy och Missy också:

Amy, för att morsan tycke den var alldeles för blästrad
          Missy mest p g a stenskott som slutade med ”vandrande pinne” ?

december 2, 2018 kl. 09:35 #452208

Fruktansvärt avis på er med nya vindrutor.. körde 40 mil igår och inte ett enda jävla stenskott…

vill VERKLIGEN byta ruta.. men utan försäkring är det ganska dyrt.

december 2, 2018 kl. 11:04 #452209

Lönar det sig inte att gå upp på halvförsäkring ett tag, då?

96 V4 1975 ”Bollen”

december 2, 2018 kl. 18:51 #452220

Lönar det sig inte att gå upp på halvförsäkring ett tag, då?

Jag har halvförsäkring. men dom byter enbart pga stenskott och inte pga slitage.

december 2, 2018 kl. 19:27 #452223

Det är väl bara att köra bakom någon på grusväg. Ingen har ju vakre stänklapoar numera.?

96 V4 1975 ”Bollen”

december 6, 2018 kl. 09:09 #452389

Det är väl bara att köra bakom någon på grusväg. Ingen har ju vakre stänklapoar numera.?

bor tyvärr i civilisationen, här har vi inte grusvägar. Hittar jag mot förmodan någon så är det fan bara jag där 🙁

december 6, 2018 kl. 16:17 #452396

Har hänt att folk har halkat med automatisk körnare i framrutan…

december 6, 2018 kl. 21:08 #452405

bor tyvärr i civilisationen, här har vi inte grusvägar. Hittar jag mot förmodan någon så är det fan bara jag där ?

???

96 V4 1975 ”Bollen”

december 16, 2018 kl. 22:27 #452730

Lustigt nog halkade jag med en körnare en gång i en ruta, mkt oturligt…. Min 9000 ruta var gränsfall, men nog fanns där två små stenskott som en jobbsugen rutkille gärna ville ha till trafikfarliga. Så det var lugna puckar för min del.

Inga kommentarer om klonkandet jag har vid start? Jag vill minnas att övre motorbussningen är ett standardfel på 9000? Tycker den ser lite slapp ut…Det är som att något klonkar i nåt när man startar, sen hör jag det inte mer tycker jag.

Det snöar för övrigt här nu… Dieseln är asdyr och jag har 4x hyfsade og900/9000 Alufälgar med Dubbat på. Är det nån som rösta för att jag skall ställa på igen och ta ut mina 4x nya bromsok med resten av bilen i Göteborgs saltbad och köra Saab vintern igenom? 🙂

(ni kan vara lugna, jag tänker inte ta ut pärlan…..Mötte Saabarnas fiende nummer 1 idag, saltbilen….)

december 17, 2018 kl. 07:48 #452733

Det kan inte vara avgassystemet som skakar till? Trötta gummin å krokar kan ju ge upphov till en del konstiga ljud…? Motorfästen kan ju bidra, kolla även stöttorna till subframe…

Anonym
                              december 17, 2018 kl. 15:53 #452741

Var 2 stycken i garaget, starta upp bilen –
                              dra handbromsen – lägg i 1’ans vxl …..

Släpp kopplingen till dragläge upp ner lagom snabbt –
                              om du då ställer dig framför bilen (hoppas handbroms är ”effektiv” ?) –
                              då ser man evt onormala rörelser ?

december 17, 2018 kl. 18:14 #452751

Var 2 stycken i garaget, starta upp bilen – dra handbromsen – lägg i 1’ans vxl …..
                                Släpp kopplingen till <em class=”d4pbbc-italic”>dragläge upp ner lagom snabbt – om du då ställer dig framför bilen (hoppas handbroms är ”effektiv” ?) – då ser man evt onormala rörelser ?

Aka kamikazetestet…??

96 V4 1975 ”Bollen”

Anonym
                                  december 17, 2018 kl. 19:24 #452753

Aka kamikazetestet…??

Jaja, går jo stå sidan om med om man inte ”känner” sin handbroms ?

Visar 15 inlägg - 1,246 till 1,260 (av 1,307 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.