T8 Special, Rullande renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil T8 Special, Rullande renovering

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 152 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #184679
    henrikg
    Deltagare

    Grattis!! KE Systemet behöver mycket kärlek 🙂

    Mvh
    Henrik

    #184707
    sebbo
    Deltagare

    Tack 🙂
    Ja, det behöver det verkligen 😛 Därför ska det slitas ut och ersättas av Lucas ist.

    Kan också meddela att för oss med KE-system så går det utmärkt (med vissa griniga starter) att köra 50/50 Bf95 och E85 🙂 Klipper ju lite på soppakostnaderna iaf.

    #185267
    mattem
    Deltagare

    Med rätt justering av tändning och systemtryck så går den ännu bättre på 100% E85. En planing av toppen för bättre komp skadar dock inte…

    #185285
    sebbo
    Deltagare

    Vet du hur man gör för att få till det på en med katt? Och få rätt avgasvärden, isf är jag mkt intresserad 🙂

    #187389
    sebbo
    Deltagare

    Nu ni! Nu bler det LH 2.4 För hela slanten!
    Mötte upp med Fataren i Ö-vik idag och kom hem med både ny insprutning och aero 16″ fälgarna 😀 Nu ska jag börja läsa på om elen i 900an 😛
    Uppdatering kommer

    #187420
    sebbo
    Deltagare

    Ingen som råkar ha elscheman över lh 2.4?

    #187421
    sebbo
    Deltagare

    Och vidare, behöver jag byta tändsytemet till EZK också :S?

    #187422
    longjohn61
    Deltagare

    Hjälper detta? http://townsendimports.com/Web/electrical_system_folder/lh24wiringnfmp.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Finns mera att hitta där men bara på engelska 😉
    http://townsendimports.com/Web/electrical_system_folder/electrical_doc_folder.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mvh Nisse

    #187423
    sebbo
    Deltagare

    Sweet 🙂 Bra med vilka färger på tåtarna. Måste börja med att se vilka sladdar som går vars från den som r klippt från säkringsboxen.

    #187424
    fataren
    Deltagare

    @mattem wrote:

    Med rätt justering av tändning och systemtryck så går den ännu bättre på 100% E85. En planing av toppen för bättre komp skadar dock inte…

    på turbo vill man väl ha lägre komp så man kan ladda mer!?!

    #187426
    sebbo
    Deltagare

    Jo, men etanol har högre oktantal än bensin, och man vill ha så hög kompression som möjligt, kan man ha en högre statisk kompression och sen ett överladd får man ännu mer effekt.

    #187436
    sebbo
    Deltagare

    Hum, börjar ju visa sig nu att det inte var riktigt perfet det här… Fel box, finns inget chip till den och fel LMM… Börjar bra…

    #187438
    fataren
    Deltagare

    vad är fel? vet att jag läst där nån etenolkonverterat 2.1L och 9000 2.3L utan att behövt cippa. ska se om jag hittar det igen.

    #187439
    fataren
    Deltagare

    @fataren wrote:

    vad är fel? vet att jag läst där nån etenolkonverterat 2.1L och 9000 2.3L utan att behövt cippa. ska se om jag hittar det igen.

    bl-a
    från e85 konvertera tråden

    @morsole wrote:

    Tankade just vår og900 2.1 med 35 k mil på mätaren, hade kört långt i helgen och då drog bilen 0,96 l/milen på E85, med 2 personer i bilen, och duktigt plussad hastighet på E22 Sjöbo – Torsås tor.

    Mvh Johannes

    😀

    finns fler

    #187449
    sebbo
    Deltagare

    Det ska tydligen inte funka så bra med turbo :S Men det spelar ingen roll. Har pratat idag med min bil-polare och han har nog nå grejjor, annars finns det ju mega squirt 🙂

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 152 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng