OG 900 Mcy "Miss English"

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG 900 Mcy "Miss English"

  • Detta ämne har 487 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2023-08-26 15:16 av Anonym.
Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 488 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 12, 2019 kl. 09:31 #456717

      Väldigt intressant tråd detta må jag säga. Nivån torde ju ligga en bra bit över nyskick känns det som.

      Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
      Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
      Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
      Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
      Saab 900i ´88 "Prins Charles"
      Saab 9-3 SC, 2.0t ´09

      Skämsbil:
      Renault Zoe ´22

      Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

        mars 13, 2019 kl. 15:50 #456741

        Kanonsnyggt som vanligt, du är GRYM! 😀

        // Andreas

        9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

          Anonym
          mars 17, 2019 kl. 19:50 #456872

          Väldigt intressant tråd detta må jag säga.
          Nivån torde ju ligga en bra bit över nyskick känns det som.

          Hoppas jag verkligen inte, för så var det aldrig tilltänkt….. ?

          Mera som ett sätt att visa upp –
          hur en 26 år’ig tös också kan ta sig ut i dagsläget efter det livet hon varit med om ?

            Anonym
            mars 17, 2019 kl. 20:25 #456878

            Kanonsnyggt som vanligt, du är GRYM! ?
            // Andreas

            #Tackar# ?

            Vi har dock åkt på lite ”gör om gör rätt” ?
            Inte för att jag tycker jag har gjord fel som sådan, men ändå –
            kanske man borde ha ”förutsett” detta……?

            Det har uppstått ett ganska så irriterande ”gnissel” när man trampar ner kopplingspedalen.
            Kommer direkt på 3’e gången man trycker ner pedalen –
            så det var bara att demontera den delen, som efteråt tog sig ut så här:

            Nu fattar man jo bättre varför det oljudet kom ?

            Efter detta, ja så har vi hamnat i det som heter ”småpill” till jobb ?

            Ägaren till Tösen ville gärna ha eftermonterat farthållare:

            Och why not –
            nu det mesta är ute och det blir ”lite” lättare komma åt ?

            Men snabbt inser vi åker på mera ”patrull” ?

            Så här skulle jag aldrig få för mig att lämna ett farthållare-kit:

            Tur man har ”stift” så det gick att lösa……

            Vidare var det till att ”klämma in” samtliga 3 kontakter –
            ställa in samt dubbelkolla att dom verkligen också ”bryter” korrekt:

            Ny vakuumslang är aldrig fel:

            Och så på det igen:

            Återstår nu endast att få med el-härvan –
            men i dag fick vi ”finbesök” så det får blir fortsättning på det i morgon ?

              mars 18, 2019 kl. 08:59 #456902

              Är det den satsen jag sålde till dig?

              jag ber om ursäkt i sånna fall för att jag inte synade den nogranare. tog nog aldrig upp den ur lådan :&

                Anonym
                mars 18, 2019 kl. 10:52 #456906

                Är det den satsen jag sålde till dig?
                jag ber om ursäkt i sånna fall för att jag inte synade den nogranare. tog nog aldrig upp den ur lådan :&

                Det är ägaren till bilen som har införskaffat detta kit –
                tror inte det kommer från dig av………?

                  mars 18, 2019 kl. 11:08 #456907

                  Är det den satsen jag sålde till dig? jag ber om ursäkt i sånna fall för att jag inte synade den nogranare. tog nog aldrig upp den ur lådan :&

                  Det är ägaren till bilen som har införskaffat detta kit – tror inte det kommer från dig av………?

                  Vem vet. jag minns ´inte längre alla saker som passerat hit o dit och till vem ..

                    Anonym
                    mars 18, 2019 kl. 15:59 #456910

                    Är det den satsen jag sålde till dig? jag ber om ursäkt i sånna fall för att jag inte synade den nogranare. tog nog aldrig upp den ur lådan :&

                    Det är ägaren till bilen som har införskaffat detta kit – tror inte det kommer från dig av………?

                    Vem vet. jag minns ´inte längre alla saker som passerat hit o dit och till vem ..

                    Precis fått det bekräftad, du kan andas ut ?

                      Anonym
                      mars 23, 2019 kl. 21:16 #457030

                      Återstår att avsluta jobbet med farthållaren
                      d v s att ”lirka” in själva el härvan:

                      Efter lite ”smek & kelande” –
                      ja så kom även det på sin plats:

                      Vissa kanske minns, att kylarbryggan/batterihyllan etc etc –
                      det lämnade till bläster…
                      Var och hämta det i fredags:

                      Men då tösen här är av OG 900 modell som inte har kylarbalk i svart –
                      så får vi helt enkelt fixa med den delen själv.

                      Första åtgärden –
                      smeta på massor av rostätare:

                      Efter 24 Tim –
                      så var det blott att ge sig på det ?

                      Långsamt men säkert efter X-antal lager –
                      så återstår nu en 24 Tim ”vila”:

                      Medan det sker, så kan vi leka med annat –
                      så som detta här ?

                      Detta är egentligen en sk ”1/2 sats”, men tack vare det fina lager här på SSK
                      ja så har även rör efter DP införskaffats:

                      Röret efter katalysator, ja det är faktisk billigare på ”Saab/Hedin” –
                      än på Mek*****ns hemsida ?

                      På Turbo’s sitter detta ”stöd” för röret efter DP:

                      Här ser man smart Saab tänkande, en ”pryl/sak” som kan användas ”dubbelt” –
                      gäller blott monterar efter växellådestyp ?

                      Innan det skall på plats, så vill jag gärna ha ”fräsch gäng” ?

                      Och voilá
                      än så länge ”löst” provisorisk monterad:

                      På samma gång –
                      fixat med strömfördelaren ?

                      Fortsättning på resten av Simones i morgon……

                        mars 23, 2019 kl. 21:50 #457046

                        Very Nice som vanligt!?
                        Men fästet till dp ser ut att ha suttit på en manuel!? Eller är det från bilen den nya lådan kommer från?

                          Anonym
                          mars 23, 2019 kl. 23:16 #457049

                          Very Nice som vanligt!?
                          Men fästet till dp ser ut att ha suttit på en manuel!? Eller är det från bilen den nya lådan kommer från?

                          Tösen här har körts helt utan katalysator –
                          och röret efter DP var inget mera än en katastrof ?

                          Katalysator införskaffades –
                          denna inkl röret efter DP och där satt även fästet på ?

                            mars 24, 2019 kl. 08:14 #457066

                            Very Nice som vanligt!? Men fästet till dp ser ut att ha suttit på en manuel!? Eller är det från bilen den nya lådan kommer från?

                            Tösen här har körts helt utan katalysator – och röret efter <em class=”d4pbbc-italic”>DP var inget mera än en katastrof ? Mcy-34.R
                            Katalysator införskaffades – denna inkl röret efter <em class=”d4pbbc-italic”>DP och där satt även fästet på ?

                            Aha! ?

                              Anonym
                              mars 24, 2019 kl. 21:17 #457118

                              Slutröret på 1 st hagelbössa alá Simones –
                              jo det ser ut så här:

                              Inte så vidare upphetsande i sig…….
                              Tänkte nästan först måla det i rött –
                              så som Saab själv hade det på deras sportsystem då det begav sig

                              Men en MCY är en färgglad bil i sig? –
                              så jag nöjer mig med att måla det i svart:

                              Och efter en liten stunds ”pill” –
                              ja så verkar det inte bättre än att det numera sitter 2.5″ ”Hagelbössa” på tösen ?

                              Makalöst skönt väder vi haft idag –
                              Gick att skruva med porten öppen ?

                              Men nog syns det-
                              att systemet hör lite bättre hemma på ”Trubbarna” ?

                              Efterspänt var det här –
                              och i samma ”stil” med mutter:

                              (Så länge det vara) ?

                              Annat ”slavgöra” när man nu vill höja ”das finish” som t.ex på bromsskivorna:

                              Här hoppar vi lite tidsmässigt –
                              skivorna har fått ligga och härda 24 Tim med rostskyddsprimer…..

                              Men sen efteråt när även den svarta färgen har torkat:

                              Alltid lika spännande när man skall dra av tejpen ?

                              ?

                              Det tar verkligen sin lilla tid att maskera ett par skivor ordentligt –
                              för inte att säga ”mängden” tejp som går åt ?

                              Men när man kommer hit till –
                              så ser man att det är värt det hela ?

                              Nästa att påbörja på morgondagen ”lista”

                                mars 25, 2019 kl. 07:19 #457144

                                ska du inte kapa det så det inte ser ut som en sånndär frän modern japanare med feta skärmbreddare och ”stance” ?

                                …framgår det vad jag tycker om utstickande avgas? 😛

                                  mars 25, 2019 kl. 19:08 #457161

                                  ska du inte kapa det så det inte ser ut som en sånndär frän modern japanare med feta skärmbreddare och ”stance” ?
                                  …framgår det vad jag tycker om utstickande avgas? ?

                                  Hahaha klockrent!

                                  Stiligt jobb och uppdatering som vanligt!
                                  Kul.

                                  🙂

                                  Björn
                                  Västerås
                                  Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
                                  Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
                                  Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten

                                Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 488 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.