MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991

• Detta ämne har 1,299 svar, 70 deltagare, och uppdaterades senast 2019-04-11 08:34 av .
Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 1,300 totalt)
  • Författare
    joh900
    Deltagare

Börjar bli riktigt skön ”broschyrkänsla” på bilen nu! Det satt riktigt gött med TRX 🙂

MVH

henrikg
    Deltagare

”Like a glove” 🙂 Bilen ser ju sjukt nice ut alltså. Rena 80-tals postern 🙂 Men varför står du inte bredvid med par riktigt feta pilot-brillor och pilotjackan Jag kan nog hitta broschyren för att ge dig inspiration.

Jag kommer också på årsmötet imorgon, vi ses där 🙂

//Henrik

Beeos
    Deltagare

Hittade en intressant sak idag, denna ask fick jag av svärfar för en tid sedan. Som han fick under sin tid på Saab här i Arlöv.

Känns denna igen?

Detta står på sidan och baksidan

Den tillhör denna asken, det är alltså en samlingsbox med tändstickor

turbocab
    Deltagare

Tack för bilderna Beeos, skitkul! En fin lite samling det där, en sån där grej som förgyller Saabandet. Ungefär som den samling Saab-pins jag köpte i trälåda som innehöll något så oväntat som en Aero i gult. 😛

Visst börjar Sedanen likna nåt, det är ju många som får flaschbacks till just Katalogmaterialet från tidigt 80tal då det ofta är en Silver Sedan som visas. Just detta faktum väger upp att det är en enfärgad LUX vi har, för annars är det ju tvåfärgade dylika folk går loss på. Lite mer småfix väntar på Sedanen, bla är en ny huvudcylinder redan hemma, samt kopplingspedal. Vi chansar inte på att renovera huvudcylindern. Tänk 42000 mil… 🙄

Henrik: Jag dök inte upp idag, det var Karl som tog sedanen (tror jag) upp. Vi hade en dålig morgon här och alla utflykter blev av intet…. Det kommer bli ett lugnt år tror jag på träff-fronten.

Stay tuned för pics på den röda – Hagelbössa monterad, ala Grålle. Koppling monterad, lite slangar fixade. Hittade bla att dumpventilen satt löst, samt att det luftat lite oljeslabb i slangarna från Turbon mot ICn. Det har inte märkts på effekten i alla fall, men nice få ordning på det. Bilen står i detta nu pallad, och jag är i valet och kvalet att riva/Byta ut Servon…. Mkt jobb eller? Orkar man? Helt kass är den ju rakt inte, bara droppar nån gång ibland.

t16s
    Deltagare

låter ju nice, hagelbössan vill vi se lite pics på 😀 , fan att man inte valde det istället för vanligt runt utblås 🙁 , låter det så mkt annorln da med hagelbössa jämfört med det runda blåset??

mkt och stå i hemma, ja dom får ju gå före ibland 🙂 , hoppas att få se glimten av någon av dina fina bilar i sommar i alla falll!!”

på återseende../andreas

henrikg
    Deltagare

Dom där tändsticksaskarna känner jag igen!! Jag har några sådana, fast bara på den bilen som liknar eran! 🙂 Säg till nästa gång du är i Trollhättan så får du en ask.

Hade jag helt glömt bort!

Mvh
    Henrik

turbocab
    Deltagare

Det har småpysslats lite, allt medan snön faller.

Simons hagelbössa monterat:

Provturen förflöt bra, ljudet är helt galet med systemet, katen är ju ganska öppen. Kopplingen är bytt, och det verkar vara ok allting. Fick även luftat bromsarna igen, och dom känns bra.

Vi får väl se hur många mil det blir i år, förra blev det 200 mil, men det var ganska balla mil. Nästa steg är att byta toppen i 5D med allt vad det innebär, ska hitta lite motivation för detta bara.

longjohn61
    Deltagare

Fin bil du har där 😉 och inte vart det sämre med hagelbussan 😎
    Blir det den till knutan i år ❓

Mvh Nisse

turbocab
    Deltagare

Njae, jag hoppar nog knutan tror jag tyvärr, ingen tid, inga pengar. Ska lägga den energin och tiden på 5D T16 istället, då toppen skall bytas.

t16s
    Deltagare

så jävla fin den e !!! vad för dimension på däcken har du om jag får fråga???

blev ju nice meed hagelbössan 😀

crosspoken ser ju ut som nya, eller de kanske dom e 😎

M.Broberg
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

så jävla fin den e !!! vad för dimension på däcken har du om jag får fråga???

blev ju nice meed hagelbössan 😀

crosspoken ser ju ut som nya, eller de kanske dom e 😎

känner jag herrn rätt är det 205/45-16 bilen rullar på.

och crosspoken lär ju vara nya eller iaf nyskick :mrgreen:

turbocab
    Deltagare

Ni känner mig nog rätt, och 45 profil hade väl vart det bästa valet, men inte i detta fallet. Det är faktiskt 205-50-16 och på gränsen till för biffigt, det tar i bak när man belastar lite. Men det är dock väldigt sällan, så det funkar tsv. Men när denna uppsättningen satt på cabben så tog det i fram (!) faktiskt, skumt. Fälgarna är mkt riktigt nya, eller i alla fall för två år sedan. Men dom har inte rullat mer än 200 mil och putsas regelbundet på. 😛

Till den uppsättning SuperAero 1998 jag har liggande så har jag kollat upp 195-50-16, men det är ju lite udda dimension. Nankang-däck skulle gå på 1000 spänn styck, men såna hamnar inte på mina Aeros. Så hela den affären hamnar uppåt 6000 spänn eller mer bara för däcken, så jag tror inte vi ser dom däcken på någon bil inom det närmaste. Men vi får väl se hur stort suget blir….

anderslindh
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Ni känner mig nog rätt, och 45 profil hade väl vart det bästa valet, men inte i detta fallet. Det är faktiskt 205-50-16 och på gränsen till för biffigt, det tar i bak när man belastar lite. Men det är dock väldigt sällan, så det funkar tsv. Men när denna uppsättningen satt på cabben så tog det i fram (!) faktiskt, skumt. Fälgarna är mkt riktigt nya, eller i alla fall för två år sedan. Men dom har inte rullat mer än 200 mil och putsas regelbundet på. 😛

Till den uppsättning SuperAero 1998 jag har liggande så har jag kollat upp 195-50-16, men det är ju lite udda dimension. Nankang-däck skulle gå på 1000 spänn styck, men såna hamnar inte på mina Aeros. Så hela den affären hamnar uppåt 6000 spänn eller mer bara för däcken, så jag tror inte vi ser dom däcken på någon bil inom det närmaste. Men vi får väl se hur stort suget blir….

Men bra däck i 205/50 R16 kostar ju också 6000+ Aldrig haft problem med att mina tagit i och då har jag ändå trött upphängning och kört med fullast, full tank och 2 pers. Men men, det verkar ju vara olika från bil till bil 🙂 Är rysligt snygga fälgar i alla fall, är själv sugen på sådana 🙂

saabaero
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Kika här (däckonline) ;
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=58718308.121.10688&ranzahl=4&Breite=195&Quer=50&Felge=16&Speed=V&Transport=P&dsco=121&sowigan=So&kategorie=6&Ang_pro_Seite=50&sort_by=preis” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Nankang 580kr/st , dock bara 84V. Totalt usla i väta men kanske funkar bättre när det är torrt?

Själv har jag beställt dessa som borde ramla in vilken dag som helst 🙂
    Hamnade på 4800:- (med 5% rabatt)
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=58718308.121.10688&typ=R-118188&ranzahl=4&Breite=195&Quer=50&Felge=16&Speed=V&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=50&sort_by=preis&Transport=P&dsco=121&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;

turbocab
    Deltagare

Tack för bra tips! Dom samarbetar ju med en firma i Gråbo också, någon km från mig bara, med montering. Lysande. En beställning är i nära antågande och kanske det blir cabben som rullar på SuperAero i sommar. 🙂

Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 1,300 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng